PDA

Bekijk Volledige Versie : Keurmeesters lezing gezocht

Serinus
30-09-2010, 22:03
Hallo,

Graag zou ik eens een keer een keurmeester uitnodigen op een van onze ledenavonden in 2011, die het een en ander over het Keuren van vogels komt vertellen.
Wie heeft al eens een keer zo een lezing bijgewoond die hem goed beviel en heeft daar meer gegevens over?

Graag dan even een berichtje.

Groeten, Serinus.

Ton Koek
30-09-2010, 22:33
Op de NBvV-site staat de hele lijst met keurmeesters, erbij staan codes, o.a. deze:

L geeft lezingen
LD geeft lezingen met dia's
LV geeft lezingen met video

Ik heb diverse keren zo'n avond bijgewoond, soms over een bepaalde soort vogel, soms over het houden van vogels en ook wel over de keuringen, de laatste vaak in combinatie met de zogenaamde tafelkeuringen.

Eigenlijk is het elke keer uitstekend bevallen.De dames en heren hebben bijzonder veel kennis in huis en velen zijn prima sprekers.

wjvdlinden
30-09-2010, 22:34
Serenius,

Wij hebben zo'n lezing gehad. Gehouden door Piet Onderdelinden. Was super interessant. Volgens mij is hij hier ook actief op het forum. Misschien reageert hij wel.

Serinus
30-09-2010, 23:21
Hallo,

Oké bedankt alvast voor jullie reacties!
Vraagje aan Ton; en welke lezing sprong er uit?
Geen tafelkeuringen, maar "gewoon" een uitleg aan de leden hoe zo'n vogeltje nou gekeurd wordt......
En dan gewoon "basic" niet te moeilijk, maar vooral voor de beginnende liefhebber, zodat die een beetje weet wat er nou met zo'n vogeltje gebeurd op 'n keuring.
(Mag ook via pm vanwege privacy van betrokken keurmeester(s)

Groeten, Serinus.