Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fungizone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Fungizone

    Hallo,

    Wie heeft er ervaring met fungizone als preventieve kuur tegen de megabacterie?
    groeten,

    jan

  • #2
    zijn je vogels niet in goede conditie dan ???
    waarom kuren laat die rotzooi achter wegen .

    Opmerking


    • #3
      fungizone II

      Persoonlijk heb ik nog nooit fungizone aan m'n vogels verstrekt. Ooit in een grijs verleden had ik wel wat problemen met m'n vogels en heb toen van P.C. te N. een geel poedertje tegen megabacterie mee gekregen en de raad om "later" 1 per week 15 ml biologische appelciderazijn door 1 liter drinkwater te mengen. "Altijd op zondag". Dat doe ik een jaar of tien later nog steeds met dien verstande dat ik sinds een jaar, twee maal per week verstrek. Op zaterdag een halve dosis en op zondag de volledige dosis. Maar wel altijd biologische appelcidrazijn.

      Verder is me bekend dat in kanarieland fungizone frequent en op flink wat hokken wordt geconsumeerd.

      Groet,

      Rob.

      Ps. Als spulletjes nogal wat gebruikt worden op vogeltjeshokken zal het vast geen "rotzooi" zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je tegen geneesmiddelen bent maar de term rotzooi is wat over the hill. Denk ik.

      Opmerking


      • #4
        jeugdrui

        bij de europese vogels word het gebruikt, en dan vooral preventief om de jongen door de jeugdrui heen te helpen. uiteraard ook als je de symptomen van de megabacterie herkent.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jan123
          Hallo,

          Wie heeft er ervaring met fungizone als preventieve kuur tegen de megabacterie?
          groeten,

          jan
          hallo jan, ik heb een putter gekuurd met fungizone . deze had megebacterie, in eerste instantie dacht ik dat hij opknapte, maar later sneuvelde hij alsnog, dat doen trouwens alle zieke putters. heb er al heel wat ziek gezien maar ik moet de eerste nog tegenkomen die geneest. maar ja dat is mijn ervaring. bij andere liefhebbers lukt het misschien wel

          Opmerking

          Working...
          X