Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jippie eitjes bij de japanse meeuwtjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jippie eitjes bij de japanse meeuwtjes

    hallo ,

    eindelijk is het zover hoor drie eitjes bij de japanse meeuwen
    maar maar toch een vraag is het normaal dat de man de hel dag blijft slepen met takken enzo?

    ik hoor het wel

    groeten dikkie

  • #2
    Is het niet wat laat in het jaar om nog een nestje te gaan fokken? Of zitten ze binnen?

    En ja; mannetjes blijven het nest soms verbouwen.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #3
      Heb ze hier ook op het nest zitten. Vind het zelf ook wat laat omdat ik geen nachtverblijf heb. Maar heb begrepen dat ze niet van suiker zijn. Hok goed dicht maken als het het te koud gaat worden, toch?

      Opmerking


      • #4
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          ik houd het bij 2 nestjes dan vind ik het goed

          Opmerking


          • #6
            Ja ik ook, maar max is 3 per jaar; je moet het ook allemaal weer een thuis geven natuurlijk.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Ik kan het ze niet verbieden om aan de leg te gaan. Ze willen toch niet luisteren Vreemde is dat ze steeds gezellig met 2en of 3en op de eitjes zitten. En dat toch al zo'n dag of 16. Zal ze nogmaals vermanend toespreken!

              Opmerking


              • #8
                Ja duh! Dan leggen ze dus het hele jaar door en krijg je het ene na het andere nest. Beetje ingrijpen kan je wel doen als verzorger hoor; nestkastjes weghalen, eitjes rapen.
                Vogels weten niet wat goed voor ze is, maar jij als verzorger kan voorkomen dat ze uitgeput raken en zich doodbroeden.
                Moet je dat niet afschuiven op 'Ik kan ze niet verbieden te leggen'. Jij hebt ze toch aangeschaft? Heb jij er ok de verantwoordelijkheid voor.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  Nou nou... niet meteen boos worden
                  Is het eerste nestje hier, en gezien het feit dat ze er met z'n allen inkruipen zal er van broeden weinig terecht komen. Da's tenminste wat ik lees op diverse info pagina's. En mocht het onverhoopt gaan vriezen dat het kraakt dan is er altijd wel een plekje in huis waar ze kunnen overwinteren.
                  Nestkastjes weghalen is geen optie hier, daar slapen ze in.
                  Eitjes rapen, inderdaad. Als het te bont gaat worden dan zal ik als verzorger zeker ingrijpen. Heb de voliere niet aangeschaft om als legbatterij te fungeren.

                  Dus geen afschuifsysteem troetelduifje.

                  Opmerking


                  • #10
                    Okee, sorry. Ja klonk gewoon beetje lullig.
                    Hoe vaak ik mensen met bijvoorbeeld katten, die 6x in het jaar een nestje krijgen niet heb horen zeggen: 'Tja de natuur hou je niet tegen'.
                    Wordt daar soms een beetje moedeloos van.

                    maar sorry dat ik wat uit mijn slof schoot.

                    PANG! Hopelijk was het mis?
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door firebird
                      Nou nou... niet meteen boos worden
                      Is het eerste nestje hier, en gezien het feit dat ze er met z'n allen inkruipen zal er van broeden weinig terecht komen. Da's tenminste wat ik lees op diverse info pagina's. En mocht het onverhoopt gaan vriezen dat het kraakt dan is er altijd wel een plekje in huis waar ze kunnen overwinteren.
                      Nestkastjes weghalen is geen optie hier, daar slapen ze in.
                      Eitjes rapen, inderdaad. Als het te bont gaat worden dan zal ik als verzorger zeker ingrijpen. Heb de voliere niet aangeschaft om als legbatterij te fungeren.

                      Dus geen afschuifsysteem troetelduifje.
                      Wel ik heb een nest jongen gehad waar er 4 meeuwtjes op zaten?

                      2 mannen en 2 poppen en toch zijn alle 4 jongen groot gebracht.

                      En natuurlijk er zullen veel vogels zijn die in het nest gaan slapen als dat ter beschikking is maar weg halen is toch de beste optie die er is vind ik.

                      Als ik bij de zebravinken de nesten laat hangen is denk ik mijn popje op volgend jaar, en dat wil ik natuurlijk ook niet.

                      Nesten weg halen is voor de vogels zeker geen probleem hoor, op de stok slapen ze even goed.

                      Hoe lang ben je al bezig met vogels houden als ik mag vragen ?

                      groeten

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bert3660
                        Nesten weg halen is voor de vogels zeker geen probleem hoor, op de stok slapen ze even goed.
                        En als ze dan toch eieren willen leggen, zoals mijn diamantduifjes, doen ze dat wel in de krappe rand van de voederbak.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            leg

                            twee of drei nestjes per jaar per koppel vogels is eigenlijk normaal tenminste in gevangenschap, om meer nestjes te vermijden is het raadzaam om mannen en poppen te scheiden zodat in ieder geval de broeddrift afneemt, al legt het popje dan nog een eitjes dan kan dat in ieder geval geen kwaad.

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X