Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogelcafe op twitter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogelcafe op twitter?

    Misschien idee voor de moderatoren om een link te maken van de verschillende berichten naar twitter?,

    n.b. heb voor de slimmerikken onder jullie natuurlijk wel alvast de naam vastgelegd. Als Rob mij even een mailtje stuurt kan ik je de gegevens overhandigen.

    Groet,

    Peer

  • #2
    twitter bv

    Rob is een vrijwel digibeet en doet niets met en aan twitter.

    Ik zal de URL van dit topic doorsturen naar de webmaster, wellicht ziet hij hier iets in. In ieder geval bedankt voor de genomen moeite.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Hoi Peer,

      Opzich best wel aardig om de nieuwe onderwerpen op Twitter te zetten. Dan doen we alleen de "Titel" van een nieuw draadje. Niet de hele discussie..... Ik mail je wel even.

      Peter.

      Opmerking


      • #4
        Meschien kun je ook vogelcafe op FB zetten?

        Opmerking


        • #5
          Twiiter, nu fb... mag er een vertaling bij voor de ouderen onder ons?
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Tja Ton, die afkortingen.....heb ik soms ook moeite mee. Fb staat voor Facebook, weet niet of Vogelcafe daar echt iets voor is, hoewel bijna 1 miljard mensen!? inmiddels een pagina hebben. Twitter, neem toch aan dat je hier weleens van hebt gehoord, gaat er dagelijks over in alle nieuwsrubrieken op televisie. Sinds gisteren heeft webmaster dit dus ook mogelijk gemaakt voor vogelcafe, op dezelfde dag dat ook de koningin eraan moest geloven en 'haar' eerste tweet(zo heet een berichtje op twitter) plaatste.
            Je moet 'lid' zijn van twitter om berichten te kunnen ontvangen. Als je dan zoekt op 'vogelcafe' en dan 'volger' wordt ontvang je elke keer als er een nieuw onderwerp is een berichtje. Dit kun je volgen op je computer maar bijvoorbeeld ook op je telefoon. Is makkelijk als je bijvoorbeeld een biertje in de stad aan het drinken bent....dan weet je dat je snel naar huis moet om reactie te geven op het onderwerp, bijvoorbeeld.
            Webmaster heeft dit ook gedaan voor 'vogelmarktplaats' heel makkelijk, nu kun je dus elke keer het nieuwe aanbod, actueel op je telefoon zien en als voor jou van belang het hele bericht lezen op je computer, hoef je niet meer speciaal elke keer de verschillende sites af te gaan om te kijken of er iets van je gading bij zit.
            ..... de moderne tijd he!

            groet,

            Peer

            Opmerking


            • #7
              Waar zouden we zijn zonder computer, internet, websites, gsm, twitter iphone en weet niet wat voor eigentijdse communicatiemiddelen nog meer........
              Een poosje geleden zat ik m'n vogelhok en vond een velletje uit een oud kweekboek van jaren geleden. Verrassend! Toen schreven we met een pennetje alles in een dik schrift. Geen gedonder met opzoeken en invoeren in een bestand..... Nee, schrijven en meteen klaar. Ik heb even de gedachte gehad om die PC een rotschop te geven...... Heerlijk terug naar de tijd van de Sluis kweekboekjes!
              Maar laten we eerlijk zijn; een pc kan heel nuttig zijn en is ook niet meer weg te denken in deze maatschappij. En toch vond ik het heerlijk toen een tijdje geleden mijn machine even uit de running was!
              Wat mij betreft; ik ben tevreden met deze manier van communiceren en zal mij niet laten verleiden te twitteren of iets van dien aard....

              gr
              Hans
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                Een poosje geleden zat ik m'n vogelhok en vond een velletje uit een oud kweekboek van jaren geleden. Verrassend! Toen schreven we met een pennetje alles in een dik schrift.
                Ben 31 jaar maar geef mij maar de sluis boekjes of eigen schriftjes is toch makkelijker en voor mij hoeft het niet met de computer, kun je een stamboom uitzetten(vb zooeasy) maar als je het zelf uitschrijft moet je het zelf bedenken, blijf je jong bij en dan raak je het ook niet kwijt uit je geheugen

                heb wel hyves maar geen twitter en facebook en ik moet zeggen ik mis niks

                Opmerking


                • #9
                  Dankje Peer!
                  De term twitter hoor ik inderdaad regelmatig, maar fb snapte ik even niet.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik ben al blij dat ik iets op dit forum kan plaatsen. Ik moet niets hebben van face book, hyves en twitter en bankieren via internet en wat er allemaal nog meer is.
                    Vroeger communiseerde we rond de tafel met een kopje koffie, met allerlei vogelvrieden. Dat vond ik pas iets hebben. Maar ja tijden veranderen en dan doen we maar zo goed mogelijk mee.
                    groetjes
                    Heidi

                    Neem eens een kijkje op mijn site.
                    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door loodje
                      Ik ben al blij dat ik iets op dit forum kan plaatsen. Ik moet niets hebben van face book, hyves en twitter en bankieren via internet en wat er allemaal nog meer is.
                      Vroeger communiseerde we rond de tafel met een kopje koffie, met allerlei vogelvrieden. Dat vond ik pas iets hebben. Maar ja tijden veranderen en dan doen we maar zo goed mogelijk mee.
                      Dat je niets moet hebben van twitter,facebook etc kan ik inkomen ik heb er ook niets mee maar bankieren bijvb doen we hier thuis nu een jaar of 5 en bevalt prima en ik denk op lange termijn dat je er niet onderuitkomt.
                      Bij mijn schoonmoeder wilde ze de maandelijkse overzichten ongevraagd schrappen,ja dat kan ze dan via internet bekijken zeggen ze dan,als je dan zegt dat mensje is 80 en weet niet eens hoe internet werkt is volgens haar een toverdoos en dus ook geen pc heeft weten ze even niet wat ze moeten antwoorden.
                      Ja mevrouw van de bank er zijn nog mensen op deze wereld die geen pc hebben.
                      Dit hebben ze dan uiteindelijk teruggedraaid maar snap je waar ik heen wil?
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo Kingfisher

                        Ik weet wat je bedoeld.
                        Een voorbeeld waarom het mij afschrikt om b.v. te bankieren via het net: hier in Belgie hadden hackers bankrekeningen van de gewone man geplunderd. Hoe hadden ze dat gedaan? Ze hadden een kastje geplaatst tussen hun eigen (ik denk modem of zo) en van de bank. Als mensen via hun eenmalige inlogcode een transactie deden, kwam die code bij hun terecht. Dan moesten ze wel heel snel handelen (binnen 5 min. of zo) maar dan konden ze het geld van die rekeningen doorsluizen naar hun eigen rekening. Wel honderd mensen waren daardoor hun geld kwijtgeraakt. De bank heeft het uiteindelijk wel vergoed, maar deze mensen hebben toch enkele weken zonder geld gezeten. Dat vindt ik dus behoorlijk eng.
                        Ik haal mijn geld dus liever aan het loket, helaas kan dat ook bijna nergens meer.
                        groetjes
                        Heidi

                        Neem eens een kijkje op mijn site.
                        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          Een gezonde mening, ik kan met je meegaan.

                          gr
                          Hans
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                          Opmerking


                          • #14
                            Houden zo.

                            Ook voor mij geen getwitter, twatter, facebook of wat dan ook. Een beetje afgezaagd Engels gezegde maar:"If it aint broke, don't fix it!"
                            En met mijn tijd meegaan doe ik al. Ik heb afgelopen jaar zo'n mobiel telefoontje gekocht, voor 3 weken gebruikt en daarna in de la gegooid en nooit meer gemist.

                            Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                            Opmerking


                            • #15
                              Poeh, ik ben blij dat er meer mensen zijn die hetzelfde denken als ik. Mijn mobieltje zit wel in mijn tas, maar staat altijd uit. Ik heb hem alleen voor noodgevallen, b.v. als mijn auto stil komt te staan, verder nergens anders voor. Ik werk in een jong bedrijf en de jeugd moet vaak lachen om mijn onhandigheid wat betreft de computer en een mobieltje (Ik heb nog nooit een SMSje verstuurd). Nu moet ik binnenkort mee gaan draaien met de 24 uurs dienst. Dit betekent dat ik een mobieltje en laptop van het werk mee naar huis krijg. Het zal mij benieuwen hoe ik het er af ga brengen. Ik zweet nu al.
                              groetjes
                              Heidi

                              Neem eens een kijkje op mijn site.
                              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                              Opmerking

                              Working...
                              X