Mededeling

Collapse
No announcement yet.

luie jongen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • luie jongen

    Ik heb een nestje met 4 Japanse meeuw jogen. Moeder was op de dag van hun geboorte overleden, dus pa heeft ze in zijn eentje gevoed en opgevoed.
    De jongen van het vorige nest vlogen met 20 dagen uit.
    Maar deze blijven mooi in het nestje zitten, terwijl ze gisteren al 21 dagen waren.

    Luie beesten! Onopgevoed spul! Of papa is niet streng genoeg.

    1 jong loopt trouwens zichtbaar ahcter op de rest. De andere 3 zitten al helemaal in de veren, deze heeft nog een beetje kale kop en slaapt ontzettend veel. Die zal misschien nog niet uitvliegen snel. Even in de gaten houden of die wel gezond is.

    Die hou ik in elk geval maar zelf.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Het komt voor dat Jm's pas na 4 weken uitvliegen,
    Dit komt denk ik mede omdat ze maar door 1 ouder worden opgevoed en niet door 2.

    Opmerking


    • #3
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        Normaliter zijn JM op een leeftijd van 5 weken zelfstandig.... maar sommigen zijn wat dat betreft wat later, anderen wat vroeger. Vergelijk het maar met mensen,
        de een is snel volwassen en een ander zal dat nooit worden....

        gr
        Hans
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Nou, klagers lijden geen vrees, blijkt duidelijk weer; 3 van de 4 zijn vanochtend uitgevlogen. Dat laatste jong is wat achtergebleven, dus ik hoop dat pa die nog wat extra bijvoedt en dat die dan ok nog binnenkort uitvliegt. Nu heeft nog nog een kale kop bij zijn nekkie/ oorgaatjes.

            Wel grappig; vliegen op een takje van de buddleia, het dunste takje en hangen dan ineens op hun kop. "Huh? Waar is de grond gebleven?" Erg leuk!
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking

            Working...
            X