Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Forpus parkieten buiten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Forpus parkieten buiten?

    Hallo vogelliefhebbers!

    ik heb sinds 3 maanden 5 forpusparkieten aanekocht en nu ben ik heel erg blij met de beestjes!
    Nu heb ik een vraag, ik heb 2 koppltjes waarvan ik zeker weet dat ze elkaar heel erg leuk vinden aangezien ze onafscheidelijk zijn en elkaar met alles helpen.

    nu heb ik 6 broedbakken met een mooie ruimte.
    2 staan er buiten en 4 binnen.

    nu is mijn vraag of ik forpusparkieten ook buiten kan zetten?
    Wie o wie heeft er een antwoord op mijn vraag.

    mvg,

    Uiltje

  • #2
    Je bedoelt waarschijnlijk dwergpapegaaien...... Ze kunnen bij mooi weer best naar buiten, alleen bij koude dagen zou ik ze naar binnen halen; bij een temperatuurtje van ongeveer 17 - 20 graden voelen ze zich lekkerder.

    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Hans heeft helemaal gelijk...
      Ik wil alleen toevoegen dat, indien het niet anders kan, je ze ook onverwarmd
      kunt laten overwinteren. Ikzelf heb ze zelfs tijdens zware vorst buiten in een
      enkelsteens hok gehad

      Voorwaarde is dan wel dat het verblijf droog en tochtvrij moet zijn. Bij erg
      zware vorst nestkasten geven en meer voer met extra zonnebloem pitten
      geven. Normaal geef ik dat niet, maar bij kou verbranden ze veel meer energie
      en moeten ze zeker wat exta en vet-rijker voer hebben.
      Pieter G. van der Ploeg
      Kweeknummer - 6NUM
      E - pgvdploeg @ gmail.com

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de info, had de 2 gele ook al even onder een afdak op balkon staan in een neiuwe kooi en dat leek ze totaal niet te deren, maar heb ze die nacht toch maar naar binnen gehaald.

        dan had ik nog een vraagje, weet iemand de makkelijkste manier om het geslacht te bepalen?

        mvg

        Opmerking


        • #5
          Hangt een beetje van de kleur af. Doorgaans hebben de mannen grof gezegd opvallend blauw in de vleugels, een blauwe stuit en een een blauw streepje boven de ogen. Goede poppen laten vrijwel geen blauw zien. Bij de pastelserie is dat blauw gereduceerd aanwezig.
          Evenals bij de Amerkanen. Je spreek over geel, bedoel je de lutino, de roodoog?
          In dat geval is het blauw vervangen door wit. Laat anders even een foto zien, dan weten waarover we het hebben.

          gr
          Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking

          Working...
          X