Mededeling

Collapse
No announcement yet.

flessenwater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • flessenwater

    Zijn er onder jullie mensen die flessenwater geven ipv gewoon leiding water?
    ik loop er meer en meer over te denken om dit te gaan doen.
    En zoja zijn er voordelen en nadelen aan.
    Ik loop er eigenlijk aan te denken na het lezen van een nieuw boek van Alois van Mingeroet(europese cultuurvogels en hun mutaties) die het naar mijn mening goed onderbouwt.
    Mvg,
    Kingfisher.

  • #2
    Je zou dan eigenlijk eerst je kraanwater en water uit de fles die je zou willen gebruiken door een goed laboratorium moeten laten testen. Pas dan weet je de (eventuele) verschillen.

    Afhankelijk van waar je woont is het kraanwater van goed tot zeer goed in Nederland.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
      Zijn er onder jullie mensen die flessenwater geven ipv gewoon leiding water?
      ik loop er meer en meer over te denken om dit te gaan doen.
      En zoja zijn er voordelen en nadelen aan.
      Ik loop er eigenlijk aan te denken na het lezen van een nieuw boek van Alois van Mingeroet(europese cultuurvogels en hun mutaties) die het naar mijn mening goed onderbouwt.
      Wat ik wel weet is,dat sommigen het leidingwater filteren. Waarom heeft tot nu toe niemand mij echt duidelijk kunnen maken.
      Volgens mij is het leidingwater hier in Rotterdam e.o. van prima kwaliteit.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
        Wat ik wel weet is,dat sommigen het leidingwater filteren. Waarom heeft tot nu toe niemand mij echt duidelijk kunnen maken.
        Volgens mij is het leidingwater hier in Rotterdam e.o. van prima kwaliteit.
        Heb ik over zitten te denken,dmv een on tap systeem wat echter rond de 45 euro kost en een filter van een 21 euro die je elke 3 maanden moet vervangen of rond de 1200 liter.
        Waarom ik erover denk is vanwege het chloor wat gebruikt wordt in ons leidingwater,voor ons mensen(rond de 70 kilo) geen probleem maar voor een vogeltje van een 20 gram denk ik toch een grotere belasting.
        Andere kant ik heb zo'n 30 jaar vogeltjes en kan niet aantonen of er ooit eentje eerder is gestorven door ons rotterdamse leidingwater
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
            Heb ik over zitten te denken,dmv een on tap systeem wat echter rond de 45 euro kost en een filter van een 21 euro die je elke 3 maanden moet vervangen of rond de 1200 liter.
            Waarom ik erover denk is vanwege het chloor wat gebruikt wordt in ons leidingwater,voor ons mensen(rond de 70 kilo) geen probleem maar voor een vogeltje van een 20 gram denk ik toch een grotere belasting.
            Andere kant ik heb zo'n 30 jaar vogeltjes en kan niet aantonen of er ooit eentje eerder is gestorven door ons rotterdamse leidingwater
            Wat velen doen is een manier van 2 vliegen in 1 klap.
            Men laat een emmer vol lopen met leidingwater en laat die 24 uur staan .
            Het grootste deel van het chloor is dan verdampt en het water is tevens
            op de goede temperatuur om als drinkwater voor de vogels te dienen.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              meen

              Ik meen ooit eens gelezen of gehoord te hebben dat in Nederland geen chloor meer aan het drinkwater wordt toegevoegd.

              Het is ook (bijvoorbeeld) een groot verschil met Spanje. Als ik in Sevilla ben dan ruik je echt het chloor als je de kraan opendraait of als je een emmertje water hebt getapt. In Nederland ruik ik er nooit iets van. In Spanje is het trouwens wel meer gebruik om water voor de vogels een dag van te voren te tappen om het chloor aan het water te laten ontsnappen.

              Ik meen ook dat we deze discussie op VC al eens eerder hebben gevoerd en dat uiteindelijk (op 'n heel enkel soortje na) gewoon drinkwater de beste oplossing was (is).

              Groet,

              Rob.

              Opmerking


              • #8
                ik gebruik alleen flessenwater als ik medicijnen moet geven,dit ivm kalk in het water wat bepaalde medicijnen afbreekt, anders gewoon kraantjes water.
                www.fretteren.eu

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                  Ik meen ooit eens gelezen of gehoord te hebben dat in Nederland geen chloor meer aan het drinkwater wordt toegevoegd.

                  Het is ook (bijvoorbeeld) een groot verschil met Spanje. Als ik in Sevilla ben dan ruik je echt het chloor als je de kraan opendraait of als je een emmertje water hebt getapt. In Nederland ruik ik er nooit iets van. In Spanje is het trouwens wel meer gebruik om water voor de vogels een dag van te voren te tappen om het chloor aan het water te laten ontsnappen.

                  Ik meen ook dat we deze discussie op VC al eens eerder hebben gevoerd en dat uiteindelijk (op 'n heel enkel soortje na) gewoon drinkwater de beste oplossing was (is).

                  Groet,

                  Rob.
                  Dat heb je goed gelezen Rob. Evides heeft het chloreren vervangen
                  door een UV-opstelling.
                  Gewoon kraanwater dus.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik gebruik ook gewoon kraanwater.
                    Dit doen we al jaren en nooit een probleem.
                    Het is wel weer een goed boek van Alois.( een aanrader)
                    http://michelsfotosite.weebly.com

                    Opmerking


                    • #11
                      Even zoeken:
                      Chloor in kraanwater
                      http://www.water.nl/wat_er_in_kraanwater_zit.htm
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                        Zijn er onder jullie mensen die flessenwater geven ipv gewoon leiding water?
                        ik loop er meer en meer over te denken om dit te gaan doen.
                        En zoja zijn er voordelen en nadelen aan.
                        Ik loop er eigenlijk aan te denken na het lezen van een nieuw boek van Alois van Mingeroet(europese cultuurvogels en hun mutaties) die het naar mijn mening goed onderbouwt.
                        ik geef mijn vogels leidingwater.
                        de kwaliteit van het drinkwater is in Nederland zeer goed.
                        je kan natuurlijk ook informatie inwinnen wat er in het leidingwater zit.
                        dan kan je alsnog een overweging maken.
                        Rotterdam heeft water van heel goede kwaliteit.

                        Opmerking

                        Working...
                        X