Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BirdsLight

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • BirdsLight

    Hoe denken jullie over de lampen,die BirdsLight aanbiedt op Vogelmarktplaats.
    Daglicht en een laag verbruik.
    Is ook HF.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Lijkt me eerder alleen maar een hulpmiddel om T5 lampen in een normaal T8 armatuur te kunnen plaatsen.

      Opmerking


      • #4
        ik heb deze tl buizen aan geschaft
        http://www.de-vogelkelder.nl/webshop...rtikel=Arcadia Bird Lamp 36Watt;120cm/26mm

        ik ben er super tevreden over
        al moet ik wel eerlijk zeggen in begin is het wel voor jezelf een beetje wennen .
        is best fel licht
        maar een iedere geval wil ik niks anders meer
        ben er nu aan gewent .

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
          Hoe denken jullie over de lampen,die BirdsLight aanbiedt op Vogelmarktplaats.
          Daglicht en een laag verbruik.
          Is ook HF.
          Het is idd. alleen een adapter om van je oude "gewone T8" armaturen een HF armatuur te maken en dus dunne T5 HF buizen te kunnen gebruiken.

          Heb ze gezien op de beurs van Alkmaar, het is wel een goedkope manier om toch HF lampen te kunnen gebruiken zonder dat je alles moet vervangen voor dure HF armaturen.

          Voordelen: Lager energie verbruik, geen flikkeringen meer, geen starter meer dus geen gebrom.
          Webs.com is per 31 augustus 2023 gesloten. Lees wat dit betekent voor jouw website en hoe je die kunt verhuizen naar een andere provider.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door populier
            Het is idd. alleen een adapter om van je oude "gewone T8" armaturen een HF armatuur te maken en dus dunne T5 HF buizen te kunnen gebruiken.

            Heb ze gezien op de beurs van Alkmaar, het is wel een goedkope manier om toch HF lampen te kunnen gebruiken zonder dat je alles moet vervangen voor dure HF armaturen.

            Voordelen: Lager energie verbruik, geen flikkeringen meer, geen starter meer dus geen gebrom.
            http://birdlights.vpweb.nl/Vogeldagl...5-systeem.html
            Lijkt me zeker wel wat , en toch voor een redelijke prijs. het is even een aanschaf maar dan heb je ook wat.
            ga er zeker over nadenken. aangezien ik op dit moment volop bezig ben met de inrichting van mijn broedruimte, komt dat mooi op tijd.
            bedankt.. Natuurkweker & Populier.

            Opmerking


            • #7
              Mochten er mensen naar Zwolle gaan dit weekend, daar staan ze ook met hun spullen en geven demonstraties.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                Hallo,

                nog iemand ervaring met de birdlights ?

                Famke

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                  Hoe denken jullie over de lampen,die BirdsLight aanbiedt op Vogelmarktplaats.
                  Daglicht en een laag verbruik.
                  Is ook HF.
                  ik geef de voorkeur aan lampen met een lengte van 1,50 meter.
                  gebruik in de herfst en winter 2 x T5 lampen van 54 Watt daglicht voor de vluchtjes.

                  Opmerking


                  • #10
                    Dit klinkt wel erg interessant maar zorgt dat licht niet voor verkleuringen van alles wat er omheen staat? Bedoel heb wat kunst aan de muur hangen en zou toch zonde zijn als het licht voor beschadigingen zorgt.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door V.ogel
                      Dit klinkt wel erg interessant maar zorgt dat licht niet voor verkleuringen van alles wat er omheen staat? Bedoel heb wat kunst aan de muur hangen en zou toch zonde zijn als het licht voor beschadigingen zorgt.
                      het daglicht uit mijn lampen is veel feller dan al het andere licht in mijn woning.
                      zal hoogstwaarschijnlijk de kunst aan de muur op langere termijn waarneembaar beschadigen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door V.ogel
                        Dit klinkt wel erg interessant maar zorgt dat licht niet voor verkleuringen van alles wat er omheen staat? Bedoel heb wat kunst aan de muur hangen en zou toch zonde zijn als het licht voor beschadigingen zorgt.
                        Als jouw kunst ook door daglicht/zonlicht ,verkleurd zal het waarschijnlijk ook door deze lampen verkleuren.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                          Als jouw kunst ook door daglicht/zonlicht ,verkleurd zal het waarschijnlijk ook door deze lampen verkleuren.
                          Aha, goed om hier toch wel rekening mee te gaan houden. Op dit moment gebruik ik geen lampen maar wellicht in de toekomst wel en dan zijn dit handige dingen om vooraf te weten. Hartelijk dank!

                          Opmerking


                          • #14
                            Goedemorgen,inmiddels is dit topic alweer 4 maanden oud.Zijn er mensen die in deze periode overgestapt zijn op de BirdLight (T5-HF) lampen en hun ervaring hiermee met ons willen delen? Heb ze zaterdag op de beurs in Boskoop gezien en ze leken mij mooi helder maar wel fel! Mogelijk dat dit na een tijdje wel went.Zo te zien was er veel belangstelling voor.Laat aub maar eens iets weten!
                            Gr.Jaap.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik heb er inmiddels ook naar gekeken en ben misschien ook van plan ze aan te schaffen, aangezien ze ook bijna de helft minder stroom gebruiken vergeleken bij een gewone tl.

                              Dus als er mensen zijn die ze inmiddels ook hebben, dan hoor ik ook graag jullie ervaringen

                              Opmerking

                              Working...
                              X