PDA

Bekijk Volledige Versie : BirdsLight

Antoni Hopmann
16-09-2010, 21:33
Hoe denken jullie over de lampen,die BirdsLight aanbiedt op Vogelmarktplaats.
Daglicht en een laag verbruik.
Is ook HF.

sneaky
16-09-2010, 22:11
Heb er net ook het één en ander over gelezen en ben er eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.

Animal
17-09-2010, 12:06
Lijkt me eerder alleen maar een hulpmiddel om T5 lampen in een normaal T8 armatuur te kunnen plaatsen.

natuurkweker
17-09-2010, 13:34
ik heb deze tl buizen aan geschaft
http://www.de-vogelkelder.nl/webshop_products_details.asp?menuid=&catid=320&page=&pagecount=&search=&sort=&viewmode=&prodid=4298&artikel=Arcadia Bird Lamp 36Watt;120cm/26mm

ik ben er super tevreden over
al moet ik wel eerlijk zeggen in begin is het wel voor jezelf een beetje wennen .
is best fel licht
maar een iedere geval wil ik niks anders meer
ben er nu aan gewent .:D

populier
17-09-2010, 13:56
Is ook HF.

Het is idd. alleen een adapter om van je oude "gewone T8" armaturen een HF armatuur te maken en dus dunne T5 HF buizen te kunnen gebruiken.

Heb ze gezien op de beurs van Alkmaar, het is wel een goedkope manier om toch HF lampen te kunnen gebruiken zonder dat je alles moet vervangen voor dure HF armaturen.

Voordelen: Lager energie verbruik, geen flikkeringen meer, geen starter meer dus geen gebrom.
http://birdlights.vpweb.nl/Vogeldaglicht-T5-systeem.html

P.Wijlaars
17-09-2010, 15:34
Het is idd. alleen een adapter om van je oude "gewone T8" armaturen een HF armatuur te maken en dus dunne T5 HF buizen te kunnen gebruiken.

Heb ze gezien op de beurs van Alkmaar, het is wel een goedkope manier om toch HF lampen te kunnen gebruiken zonder dat je alles moet vervangen voor dure HF armaturen.

Voordelen: Lager energie verbruik, geen flikkeringen meer, geen starter meer dus geen gebrom.
http://birdlights.vpweb.nl/Vogeldaglicht-T5-systeem.html

Lijkt me zeker wel wat , en toch voor een redelijke prijs. het is even een aanschaf maar dan heb je ook wat.
ga er zeker over nadenken. aangezien ik op dit moment volop bezig ben met de inrichting van mijn broedruimte, komt dat mooi op tijd.
bedankt.. Natuurkweker & Populier.;)

populier
17-09-2010, 15:45
Mochten er mensen naar Zwolle gaan dit weekend, daar staan ze ook met hun spullen en geven demonstraties.

Famke
15-10-2010, 17:38
Hallo,

nog iemand ervaring met de birdlights ?

Famke

John10
16-10-2010, 11:32
Is ook HF.

ik geef de voorkeur aan lampen met een lengte van 1,50 meter.
gebruik in de herfst en winter 2 x T5 lampen van 54 Watt daglicht voor de vluchtjes.

V.ogel
28-10-2010, 12:44
Dit klinkt wel erg interessant maar zorgt dat licht niet voor verkleuringen van alles wat er omheen staat? Bedoel heb wat kunst aan de muur hangen (http://www.fashion4home.nl/foto-schilderij) en zou toch zonde zijn als het licht voor beschadigingen zorgt.

John10
28-10-2010, 13:16
Dit klinkt wel erg interessant maar zorgt dat licht niet voor verkleuringen van alles wat er omheen staat? Bedoel heb wat kunst aan de muur hangen (http://www.fashion4home.nl/foto-schilderij) en zou toch zonde zijn als het licht voor beschadigingen zorgt.

het daglicht uit mijn lampen is veel feller dan al het andere licht in mijn woning.
zal hoogstwaarschijnlijk de kunst aan de muur op langere termijn waarneembaar beschadigen.

Animal
29-10-2010, 10:03

Als jouw kunst ook door daglicht/zonlicht ,verkleurd zal het waarschijnlijk ook door deze lampen verkleuren.

V.ogel
29-10-2010, 12:31
Als jouw kunst ook door daglicht/zonlicht ,verkleurd zal het waarschijnlijk ook door deze lampen verkleuren.

Aha, goed om hier toch wel rekening mee te gaan houden. Op dit moment gebruik ik geen lampen maar wellicht in de toekomst wel en dan zijn dit handige dingen om vooraf te weten. Hartelijk dank!

jklijn
10-01-2011, 10:48
Goedemorgen,inmiddels is dit topic alweer 4 maanden oud.Zijn er mensen die in deze periode overgestapt zijn op de BirdLight (T5-HF) lampen en hun ervaring hiermee met ons willen delen? Heb ze zaterdag op de beurs in Boskoop gezien en ze leken mij mooi helder maar wel fel! Mogelijk dat dit na een tijdje wel went.Zo te zien was er veel belangstelling voor.Laat aub maar eens iets weten!
Gr.Jaap.

Patriick
10-01-2011, 11:18
Ik heb er inmiddels ook naar gekeken en ben misschien ook van plan ze aan te schaffen, aangezien ze ook bijna de helft minder stroom gebruiken vergeleken bij een gewone tl.

Dus als er mensen zijn die ze inmiddels ook hebben, dan hoor ik ook graag jullie ervaringen :)

Animal
10-01-2011, 11:56
Ik heb er inmiddels ook naar gekeken en ben misschien ook van plan ze aan te schaffen, aangezien ze ook bijna de helft minder stroom gebruiken vergeleken bij een gewone tl.

Dus als er mensen zijn die ze inmiddels ook hebben, dan hoor ik ook graag jullie ervaringen :)

Wat voor licht ze geven ,en of ze zuiniger zijn kun je pas weten als je het verbruik weet (watt) en de licht opbrengst (lumen) en dan kun je ook alleen nog maar vergelijken als de kleur(temperatuur) hetzelfde is.
Ook zal het stroomverbruik van een HF-T5 nooit de helft minder zijn dan van een normale tl(TLD 0f T8) van de zelfde kleur.

Op de site en de demonstratie's wordt de speciale lamp vergeleke met een gewone daglicht tl ,,dat klopt ook niet echt ,als je iets wilt vergelijken moet je dat wel met dezelfde kleur doen ,,normale tl is ook te krijgen in kleur 865 ,zelfs 965 die nog beter is van kleurweergave.
Nog een fabeltje ,,het gebrom van een tl buis zouw van de starter komen ,klopt niet de starter is alleen maar om de lamp te ontsteken ,,als de lamp brand kun je de starter zelfs weg halen.

jklijn
10-01-2011, 12:38
Wat voor licht ze geven ,en of ze zuiniger zijn kun je pas weten als je het verbruik weet (watt) en de licht opbrengst (lumen) en dan kun je ook alleen nog maar vergelijken als de kleur(temperatuur) hetzelfde is.
Ook zal het stroomverbruik van een HF-T5 nooit de helft minder zijn dan van een normale tl(TLD 0f T8) van de zelfde kleur.

Hallo Animal,op de site van de leverancier staat de vergelijking met de aloude tl-lampen duidelijk omschreven.Ik weet ook niet of deze lamp het ei van Columbus is maar ik ben benieuwd naar de ervaring van mensen die deze lamp al gebruiken,voor ik ze evt. zelf aanschaf.
Gr.Jaap.

jklijn
17-03-2011, 01:20
Hallo,ik heb de HF 120 cm lampen van BirdLight nu 2 weken in gebruik en ik vind het een heel helder /mooi licht. Had voorheen de kleur 765 gewone t-l in het hok .
Vond ik ook mooi van kleur maar was geen HF-verlichting.
Gr.Jaap..

kanarieliefhebber
17-03-2011, 21:50
mijn vader die heeft zon lamp aangeschaft en het zag er goed uit, wel fel

zodoende heb ik nu ook 2 lampen incl armetuur gekocht allen ik moet hem nog aansluiten op mijn andere armetuur waar overigens een lamp van de firma Quiko in zit ga hem dit weekend aansluiten

P.Wijlaars
19-03-2011, 17:50
1200 833 kaarslicht
2000 500 zonsopkomst en zonsondergang
2800 357 wolfraam-gloeilamp (gewone lamp), zonsopkomst en zonsondergang
3000 333 studiolamp, 3000-kleur TL lamp ("/830" is kleurweergave 80 en kleurtemperatuur 3000 K)
3200 312 halogeenlamp
3400 294 filmzon
3500 288 een uur na zonsopkomst
4000 250 4000-kleur TL lamp ("/840" is kleurweergave 80 en kleurtemperatuur 4000 K)
4200 - 4700 238 - 213 mengsel van kunst- en daglicht
5000 200 fototoestel-flitser, daglicht ("D50" is "Daglicht 5000")
5600 178 standaard daglicht
6000 167 middagzon 6500 154 Wit/Neutraal. Standaard waarde voor televisie of monitor.
7000 - 10000 141 - 100 Zware bewolking of schaduw aan de noordzijde. Zonder direct zonlicht

populier
19-03-2011, 17:52
Hallo Peter,

Heb jij je leds nu al binnen, en bevallen ze?

P.Wijlaars
20-03-2011, 02:16
Hallo Peter,

Heb jij je leds nu al binnen, en bevallen ze?

Hee, die Michael.

nee , maar wel besteld , ik verwacht ze uiterlijk a.s vrijdag dat ze in huis zijn.
ik stuur je wel een prive mail.als ik ze in gebruik heb. zodat ik dat niet krijg van .......... je weet wel wie ik bedoel he?

mensen die afgunstig zijn bv.

dus .....Michael laat je niet gek maken zou Ruud zeggen.:D

populier
20-03-2011, 10:56
Nee het was geen zijingang weer naar het topic, maar ik was gewoon benieuwd hoe ze bevallen.

Maak zal de volgende keer gewoon een PB sturen.;)

Peter ik hoor het wel.

mylife
04-04-2011, 20:34
Van kleine vogels heb ik nog weinig verstand, maar vanuit de duivensport die ik jaren heb beoefend weet ik 1 ding zeker: Of je nu een led,daglichtlamp of gewone spaarlamp gebruikt het valt en staat met gezonde vogels. gezonde vogels gingen ook met een gewone spaarlamp evensnel broeden is daar mijn ervaring. En de jongen deden niet onder voor de rest.:D

krien
05-04-2011, 08:28
binnenkort is er bij ons in de buurt een voorlichtingsavond over led-verlichting http://www.diamantvink.alkemade.net/
Bij contactavonden vrijdag 22 april.

Vogelvereniging “De Diamantvink” nodigt een ieder uit om op
22 april naar hun contactavond te komen.
De avond begint om 20.00 uur (na het Veens kwartiertje) en wordt
gehouden in het clubgebouw van “De Diamantvink” aan de
Weteringselaan te Oude Wetering.
Dan zal Marcel van Apeldoorn, hij is werkzaam bij Paloma volières,
komen praten over LED verlichting.
Marcel is zelf vogelliefhebber, dus hij weet waar hij over praat.
Marcel zal e.e.a. uitleggen van de werking, de voordelen en de kosten.
Ook heeft hij enkele voorbeelden bij zich. Het systeem wat Marcel
aanbied is ook dimbaar. Er is zelfs een dimmer beschikbaar met een
maanstand.
Ik zou zeggen ga er heen en doe uw voordeel er mee.

Animal
05-04-2011, 10:49
Er komt dus een bedrijf zijn eigen producten promoten !
Hoe betrouwbaar kan dat zijn ?:confused:

P.Wijlaars
05-04-2011, 11:03
Animal,animal,leer jij het nou nooit.:confused:

Kom is een keer met iets positiefs:confused:

Sorry,ik kon het niet laten.
Sorry,kon het niet verkroppen.
Sorry,ik moest het ff kwijt.

mylife
05-04-2011, 12:57
Hoe betrouwbaar kan dat zijn ?:confused::

Even de vraag andersom stellen: waarom zou het niet betrouwbaar kunnen zijn?
Ik ken genoeg bedrijven die met passie voor hun product bezig zijn en proberen het steeds beter te maken.
Punt is als je het verhaal aanhoord koppel het naar je eigen praktijk ervaringen, en hoor een ander zijn standpunten en meningen aan. En maak op basis daarvan een beslissing :D
Want vergeet niet soms kunnen de gekste ideeen een aanzet zijn tot hele goede ;)
Wat ik altijd doe is net als de japanners kijken en kopieren vaak ben je goedkoper uit ;)

P.Wijlaars
05-04-2011, 13:08
klopt,MyLife

ik neem aan dat bij de promotie een demonstratie te zien zal zijn.
dan je kan met eigen ogen zien , of het iets voor je is.

RobK
05-04-2011, 13:22
Animal zei;

Hoe betrouwbaar kan dat zijn ?:confused:

Ik heb zelden meegemaakt dat een bedrijf de producten van een ander ging promoten. Of nemen de vertegenwoordigers van Philips de lampen van Massive om te laten zien hoe goed die wel zijn?

Groet,

Rob.

Animal
05-04-2011, 14:00
Animal zei;

Ik heb zelden meegemaakt dat een bedrijf de producten van een ander ging promoten. Of nemen de vertegenwoordigers van Philips de lampen van Massive om te laten zien hoe goed die wel zijn?

Groet,

Rob.
Inderdaat vertegenwoordigers komen hun eigen produkt promoten met de bedoeling er zo veel mogelijk van te verkopen.

Phiips maakt zelfs lampen voor Massive ,want die maken zelf geen lampen.
Ook worden er regelmatog lampen voor Osram gemaakt ,en lever ze elkaar ook halffabrikaten zoals glas.

Maar wil je eerlijke informatie over led produkten dan dient dat volgens mij door een onafhankelijk iemand gedaan te worden ,iemand die er geen voordeel van heeft of het produkt gekocht wordt of niet.

Als dat niet het geval is dan is het meer een verkoopshow.
Op de site kunje ook geen informatie vinden van het belangrijkste waar het om gaat . Het aantal lumens per watt.
Die gegevens kun je wel vinden bij iedere lampen fabrikant.

RobK
05-04-2011, 15:26
Je mening wat genuanceerder gebracht, klinkt het ook al direct anders. Bedankt!

Groet,

Rob.

P.Wijlaars
05-04-2011, 17:24
@ Animal

Dat bedoel ik dus....

Je hoeft er niet altijd mee eens te zijn , maar soms kom je heel cru over.

probeer het is wat vriendelijker te beschrijven.

Antoni Hopmann
05-04-2011, 21:05
Inderdaat vertegenwoordigers komen hun eigen produkt promoten met de bedoeling er zo veel mogelijk van te verkopen.

Phiips maakt zelfs lampen voor Massive ,want die maken zelf geen lampen.
Ook worden er regelmatog lampen voor Osram gemaakt ,en lever ze elkaar ook halffabrikaten zoals glas.

Maar wil je eerlijke informatie over led produkten dan dient dat volgens mij door een onafhankelijk iemand gedaan te worden ,iemand die er geen voordeel van heeft of het produkt gekocht wordt of niet.

Als dat niet het geval is dan is het meer een verkoopshow.
Op de site kunje ook geen informatie vinden van het belangrijkste waar het om gaat . Het aantal lumens per watt.
Die gegevens kun je wel vinden bij iedere lampen fabrikant.

Vogelaars kan je kennelijk van alles wijs maken.
Kijk alleen maar eens naar al die nutteloze bijproducten,die en masse worden verkocht.