PDA

Bekijk Volledige Versie : Beginner

Dinant
16-09-2010, 15:45
Hoi allemaal,
Ik ben hier nieuw, en nog een beginner voor wat betreft het houden van vogels.
Ik heb één keer een paar zilverbekjes gekocht, maar er is er een ontsnapt en nu zit ik nog met het popje.

Ik wil nu een paartje Japanse Meeuwen kopen. Hoe groot moet het hok zijn / hoeveel ruimte moeten ze hebben?

Ik heb een ruim (broed)hok met de afmetingen: 80X40X30cm
Is dit groot genoeg voor één paartje en later evt. jongen?
Ik wil nog wel uitbreiden met een buitenvlucht, maar ik moet eerst wat ruimte hebben.

Ik hoor het wel!

Dinant

andre 44
16-09-2010, 15:50
eerst even welkom hier en ja hoor die broedkooi is groot genoeg om er een koppel jap,meeuwen in te laten broeden :)

Ton Koek
16-09-2010, 15:54
Welkom hier.

Ik begin met een vraag. Wat wil je met het ene zilverbekje?
Nog een dan: waarom niet weer een tweede zilverbekje erbij?

De kooi is op zich wel groot genoeg voor een koppel kleine vogels, maar als er jongen komen, zul je die wel uit moeten nemen als ze groot genoeg zijn, anders wordt het echt te vol.

Veel plezier met je nieuwe hobby en bedenk, beter veel vragen dan fouten maken...

Dinant
16-09-2010, 17:15
eerst even welkom hier en ja hoor die broedkooi is groot genoeg om er een koppel jap,meeuwen in te laten broeden :)
Dankje! Maar ik bedoel niet alleen om te broeden, is het hok ook geschikt om ze in te laten leven, zolang ik nog geen buitenvlucht heb?

@Ton Koek: Ik weet niet wat ik doe. Voor twee zilverbekjes èn twee JM is het hok zeker veel te klein. Ik kan haar verkopen, maar ik weet zo snel niet iemand die een zilverbek popje wil. Verder laat ze zich lastig vangen, vooral sinds het mannetje weg is is ze nogal schrikkerig. Als ik het bakje voer bijvul, fladdert ze met open snavel door het hok.

Groet, Dinant

populier
16-09-2010, 17:47
Het beste is het popje te verkopen op MP of VPM want zilverbekjes zijn echte gezelschaps vogeltjes nu is ze wat onzeker alleen zonder mannetje.

Als ze verkocht is kan je beginnen met JM's in je broedkooi.

Alleen krijgen ze veel jongen en dan is die ruimte wel wat krap

Ik heb zelf ook een zo'n broedkooitje 80x40x30 en gebruik deze alleen voor vogels apart te zeten als ze ziek zijn.

Ik vind ze persoonlijk te klein voor vogelkoppels.

Dinant
16-09-2010, 19:36
Het beste is het popje te verkopen op MP of VPM want zilverbekjes zijn echte gezelschaps vogeltjes nu is ze wat onzeker alleen zonder mannetje.

Als ze verkocht is kan je beginnen met JM's in je broedkooi.

Alleen krijgen ze veel jongen en dan is die ruimte wel wat krap

Ik heb zelf ook een zo'n broedkooitje 80x40x30 en gebruik deze alleen voor vogels apart te zeten als ze ziek zijn.

Ik vind ze persoonlijk te klein voor vogelkoppels.

Ik heb ze te koop gezet op Marktplaats, nu hopen op een reactie!
Zolang ik geen vlucht heb probeer ik de jongen te verkopen, maar ik hoop zo snel mogelijk iets te kopen of zelf te bouwen m.b.v mijn pa.
Het probleem is dat we de ruimte niet hebben en we hebben binnenkort een verbouwing.

Groeten

andre 44
16-09-2010, 20:11
wacht dan tot na de verbouwing met vogels kopen