PDA

Bekijk Volledige Versie : vogelmarkt zwolle 18 september 2010

simone
15-09-2010, 16:57
hallo allemaal

wie gaan er allemaal naar de markt in zwolle dit jaar?

en wat gaan jullie doen (verkopen, alleen kopen en kijken).?

ik kan dit jaar helaas niet moet werken :(

ben benieuwd hoe veel mensen er van het forum heen gaan. :D

groetjes van Simone

veenstrahoeve
15-09-2010, 18:10
wij gaan verkopen hebben met mensen af gesproken moet wat mee nemen mischien kopen maar ook kijken om te zien wat er allemaal te koop is en mensen kijken he :cool: zou wel weer druk zijn

mvg martin

wvommeren
15-09-2010, 19:20
ike ik ga alleen kijken en wie weet ook kopen denk zelf van niet maar je weet maar nooit vogels:eek:
is het er wel netjes en mooie vogels
gr wilco

smie
16-09-2010, 12:43
Ik kan niet heb een lesdag in Soest, maar ik weet wel dat voor neophemaliefhebbers er prachtige kalenders te koop zijn bij de PSC stand.;)

heavyfeeder
16-09-2010, 21:47
kijken kijken en wat klein spul kopen

en misschien een kakarikie pop

kanarieliefhebber
16-09-2010, 22:26
misschien ga ik ook

wat dat betreft ben ik een echte nederlander
kijken, kijken niet kopen

Wiggel
16-09-2010, 22:37
Ik moet gelukkig werken :)

winterkoning
17-09-2010, 09:29
sinds lange lange tijd zal ik ook te bezichtigen zijn in zwolle op de markt. :p
ik rij met een groepje mensen mee.
als het goed is dan moet/ga ik e.k. vogels ruilen met Engelsman om onverwant te worden.
dus wellicht zie ik ook nog andere bekende gezichten.
groetjes

ps; is het nog steeds zo dat je daar ook zaadmengelingen kan kopen?

bonkje
17-09-2010, 09:43
tot zaterdag wk:cool:

gr klaas

populier
17-09-2010, 12:42
sinds lange lange tijd zal ik ook te bezichtigen zijn in zwolle op de markt. :p
ik rij met een groepje mensen mee.
als het goed is dan moet/ga ik e.k. vogels ruilen met Engelsman om onverwant te worden.
dus wellicht zie ik ook nog andere bekende gezichten.
groetjes

ps; is het nog steeds zo dat je daar ook zaadmengelingen kan kopen?

Met 10.000 m2 en 2.600 strekkende meter aan schragen, zal er denk ik wel een zaadmannetje staan:D

Kornelis
17-09-2010, 16:21
Wij maken er een familiedag van :D .
Ik ga met mijn broer en vader :cool: .

Wordt vooral kijken denk ik. Misschien wat zaad etc. Mijn hokje zit naar mijn tevredenheid vol.
Mijn broer wil zich gaan oriënteren op welke soort hij volgend jaar in zijn voliere wil. Die is ook weer helemaal besmet geraakt met het vogelvirus :) .

Gr Kornelis.

andre 44
17-09-2010, 17:42
ga er ook heen kopen misschien wel als er wat voor mij tussen zit wat mij aanspreekt :)

simone
17-09-2010, 17:48
fijne dag morgen voor de mensen die er heen gaan :D

laten jullie wel ff weten hoe het was?

hopen dat we volgend jaar wel kunnen :D

groetjes van Simone

simone
17-09-2010, 17:50
Wij maken er een familiedag van :D .
Ik ga met mijn broer en vader :cool: .

Gr Kornelis.

als ik niet moest werken was ik er ook heen gegaan met mijn broertje en vader :D

groetjes

populier
17-09-2010, 18:41
We zullen aan je denken morgen:o

andre 44
17-09-2010, 18:50
ja we zullen zie wat er morgen zit het is een mooie markt maar we hebben 9 okt ook nog in meppel vind ik nog altijd de mooiste en gezelligste markt en ik vind het heel jammer dat het op 9 okt over is in de markthallen het heeft wel wat vind ik maar ja wie ben ik :)

simone
17-09-2010, 19:43
haha dankje populier :D

helaas maar op 9 okt moet ik ook werken dus kan daar helaas ook niet heen :(

dan is het volgend jaar in de nieuwe hal zeker de markt in meppel?

groetjes van Simone

populier
17-09-2010, 19:47
Kan je voor zo'n happening niet 1 dagje vrij krijgen?

andre 44
17-09-2010, 20:02
haha dankje populier :D

helaas maar op 9 okt moet ik ook werken dus kan daar helaas ook niet heen :(

dan is het volgend jaar in de nieuwe hal zeker de markt in meppel?

groetjes van Simone

heb geen idee dat horen we pas 9 okt voor wat ik weet

simone
17-09-2010, 21:04
Kan je voor zo'n happening niet 1 dagje vrij krijgen?

werk er nog maar ongeveer 2 maanden dus zo veel vrije dagen/uren heb ik nog niet en werk alleen maar op zaterdag (door de weeks zitten we op school nou :)) maar goed kan het altijd proberen he :D

groetjes van Simone

japan hoso
18-09-2010, 15:47
Ben net terug van zwolle.Lange rijen voor de kassa,dus weer heel veel bezoekers.Ook veel uit het buitenland.Het is altijd weer een happening.Vind alleen de entree €6,50en het parkeergeld €6,- aan de hoge kant.

populier
18-09-2010, 16:06
Ben ook net terug, maar ik ga niet meer, het is mij te druk tegenwoordig.

Je kon amper wat zien, alleen nog de bekende vogels en de vreemde exoten toren hoge prijzen natuurlijk.

idd. busladingen buitenlanders die voor een dooie mus nog geld neer leggen.

Ik hou het alleen nog bij de plaatselijke beurzen in de toekomst.

goulds71
18-09-2010, 19:18
26 september hoogeveen markt in de manege te stuifzand

9 oktober markt in de markthallen te meppel en daar zal hoogstwaarschijnlijk bekend worden gemaakt waar de markt volgend jaar gehouden word
entree 3euro parkeren bij de hal is betaald parkeren en als je de bebording op de snelweg volgt naar een parkeerplaats vandaar kom je met een taxi busje voor 1 euro aan de deur van de hal

arjan

loxia
18-09-2010, 22:51
ben vandaag ook in zwolle geweest. heb mij groen en geel geergerd aan de toestand bij de kassa ! een organisatie van niks, ik heb dat daar ook kenbaar gemaakt, maar de reaktie was :als u een klacht heeft reageert u maar via internet. i.p.v. de bezoekers d.m.v. hekken ordentelijk naar-en van de kassa weg te loodsen stromen de mensen van alle kanten toe, en wordt je als het ware in een fuik gedreven. als je uiteindelijk je kaartje hebt moet je je zelf terug zien te worstelen met je kooitje de menigte in(de kassa zit in een soort nis ) terwijl achter je honderden (duizenden?) mensen de hele menigte naar voren duwen. hierbij ontstond het nodige duw en trekwerk, ook vielen er scheldwoorden en vloeken hier en daar.ik vindt dit niet meer kunnen i.v.m de veiligheid, ook is de toegangsprijs veel te hoog. ik heb mij voorgenomen dat dit voor mij de laatste keer was. er zijn nog genoeg andere markten.

andre 44
19-09-2010, 11:09
is voor mij ook de laatste keer geweest het was een bende bij de kassa :mad: hier kom ik niet weer hou het mooi bij de kleine markten en meppel daar gaat het wel goed daar kan zwolle een voorbeeld aan nemen :D

Lucky
19-09-2010, 15:17
Ja, Jullie hebben gelijk ze zullen het wel nooit leren. Waarom niet bij binnen komen poort waar het parkeerticket wordt verkocht niet meteen ook entreebewijzen verkopen?Waarom geen extra verkoop punten (kiosken op het pleintje bv)? Waarom niet alle kassa's open 4 van de 6? Evt. internet verkoop van entreebewijzen?:confused: Waarom pas om 8.55 uur open als er vermeldt word dat om 8.00 uur de kassa en om 8.30 zaal open gaat. Ook dit is
niet zoals het moet zijn en veroorzaakt veel ongenoegen. Mensen werden weer bijna plat gedrukt en staan onnodig een uur als sardientjes op elkaar geplet. Een meneer uit duitsland die drie rijen voor me stond is onwel uit de massa moeten stappen. Kind achter me kreeg een lopertje vol in zijn gezicht gedrukt. Neen marktorganisatie dit moet absoluut anders. Anders gaat dit ooit mis. Ik kan me niet voorstellen dat u daar de verantwoording voor wilt dragen want dat zou een smet op uw voor het overige mooie markt zijn. Die de verbeteringen wat betreft het verzorgen, huisvesten, niet roken* etc ruimschoots te niet zou doen.
*Enkele handelaren, betweters en kettingrokers daar gelaten.

Greetings Lucky:)

loxia
19-09-2010, 15:36
helemaal mee eens lucky. ik krijg overigens steeds meer signalen uit mijn omgeving van mensen die er niet meer heen willen.voor de org. kunnen de toestanden van afg. zaterdag geen verrassing zijn want dit is al jaren zo gaande, maar ja zolang de euro,s maar binnenstromen zullen ze daar in zwolle wel denken. je zou bijna oproepen tot een boycot, maar een ieder moet zelf maar weten wat hij of zij doet. ik ben in ieder geval wel klaar met deze markt !!!

dik
21-09-2010, 23:51
Ben ook net terug, maar ik ga niet meer, het is mij te druk tegenwoordig.

Je kon amper wat zien, alleen nog de bekende vogels en de vreemde exoten toren hoge prijzen natuurlijk.

idd. busladingen buitenlanders die voor een dooie mus nog geld neer leggen.

Ik hou het alleen nog bij de plaatselijke beurzen in de toekomst.

Gewoon naar de vogelbeurs in zaandam as zaterdag
Dik

natuurkweker
22-09-2010, 07:00
ben ik blij dat ik niet geweest ben helaas was het voor mijn ook veelste ver
als ik dat zo hoor je word geplet bij de kassa en dan moet je je maar afvragen als er wat te bezichtigen vald binnen .
ik denk dat die dat volgend jaar erg gaan merken als ik dat zo hoor??
is dit altijd wel zo geweest ??

populier
22-09-2010, 10:27
Natuurkweker: Nee het is nooit zo druk geweest, vroeger kon je bij betaling van 10 euro (ipv 6) via de handelaren ingang naar binnen, ook al bracht je geen vogels mee.

Maar dit kan niet meer geloof ik, ik ben nu wat later gegaan, daar ik alleen spulletjes nodig had en niet meer voor de vogels kom.
Als je dus wat later komt valt de rij bij de kassa's wel mee.

Dik: Ik ben zaterdag weer van de partij in Zaandam;)

natuurkweker
22-09-2010, 10:37
is zon grote leuke markt nou nooit eens ergens in limboland:D te doen .
vind het zeker leuk maar vaak ligt het ver van mijn deur af .
als iemand nog zon leuke markten weet wil ik dat graag horen en wanneer natuurlijk hiihhih:D

tropen kweker
26-09-2010, 13:55
zo zie je maar: gewoon naar meppel gaan:D

ik ga ook niet meer naar zwolle toe, de laatste keer waren ik en een maat van me 17,50 kwijt, en we hadden nog geen vogel gezien...;)

tot 9 oktober!

andre 44
26-09-2010, 15:31
zo is het tegen meppel kan zwolle niet aan ook al is zwolle zo groot meppel is en blijft beter :yes:

joselito
26-09-2010, 23:26
jammer van de diefstal op zwolle parking. Zoals vele laten sommige mensen hun vogels openlijk in de auto. Nu zijn paar mooie lories gestolen.

mvg

Ton Koek
27-09-2010, 11:07
Diefstal uit auto's gebeurt elk jaar en overal.
Dat is de organisatie niet aan te rekenen. Bewaking op de parkeerplaats zou de entreeprijs weer sterk opdrijven, dat willen "we" ook niet.

Lucky
27-09-2010, 17:18
Dat klopt Ton.
Het is ook niet erg slim om je net verworven "dure" aankoop zo in de etalage te zetten. Het is algemeen bekend dat de nodige ongure mennekes hun onwezen drijven waar veel mensen en voldoende geld aanwezig is. De organisatie is dit zeer zeker niet te verwijten integendeel ze waarschuwen veelvuldig voor zakkenrollers. En deze ongure heren zullen ook niet vies zijn van een autokraakje om aan hun buit te geraken. Zou me niet verwonderen als deze vogels weer ter plekke zijn door verkocht.
Het gedrang bij de entree is natuurlijk ideaal om een paar zakken te rollen los ervan dat dit echt een schandelijke en zelfs gevaarlijke situatie is.
Daar is wel degelijk wat aan te veranderen. Maar dat is hier reeds eerder vermeld.
Hopenlijk trekt de organisatie zich daar wel iets van aan.
Greetings Lucky:)

Kornelis
30-09-2010, 17:59
Ik ben van plan om volgend jaar de vogelmarkt van Joure te bezoeken. Is minder masaal en spreekt me qua berichten wel aan.

Ik denk dat het voor de laatste keer zwolle was, begin toch te twijfelen om meppel ook eens te bezoeken door de positieve verhalen hier.

Gr

goulds71
03-10-2010, 00:13
kornelis
kom eens langs in meppel het is de laatste markt op de huidige locatie

op de markt word bekend gemaakt waar de volgende markten gehouden gaan worden

mvg arjan

Kornelis
05-10-2010, 08:16
Dit jaar Meppel te bezoeken gaat niet meer lukken helaas.
Ik ga voor volgend jaar Meppel in mijn achterhoofd houden.

Nog even de rest van de familie hier warm voor maken, lijkt me geen probleem:D .
Gr Kornelis