Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roodborsttapuit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • roodborsttapuit

    Geachte heer/mevrouw,

    Wie kan mij iets meer vertellen over de roodborsttapuit. Hoe te kweken en verzorgen?

    Alvast bedankt.

    Haiko Schevers
    Met vriendelijke groeten,

    J.J. Schevers

  • #2
    google

    makkelijk om hier informatie te vragen doe de moeite en zoek eens op google, daar kom je genoeg informatie over de vogels te weten.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
      makkelijk om hier informatie te vragen doe de moeite en zoek eens op google, daar kom je genoeg informatie over de vogels te weten.
      Daar is het toch een forum voor reageer dan niet

      Opmerking


      • #4
        Vraagstelling

        Lijkt mij een normale vraag Lambert.

        Op mijn website kun je wel af en toe de roodborsttapuit voorbij zien komen met voedsel in de snavel en de leefomgeving. De komende tijd komen er daar nog meer plaatjes voorbij is de bedoeling.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          lambert

          Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
          makkelijk om hier informatie te vragen doe de moeite en zoek eens op google, daar kom je genoeg informatie over de vogels te weten.
          Leuk berichtje Lambert, maar als je geen informatie wilt/ kunt geven zeg dan aub niets!
          Toch bedankt

          Haiko
          Met vriendelijke groeten,

          J.J. Schevers

          Opmerking


          • #6
            tapuit

            Voor de rest iedereen bedankt voor jullie reactie.

            gr Haiko
            Met vriendelijke groeten,

            J.J. Schevers

            Opmerking


            • #7
              roodborst tapuit

              Hoi Josly,

              het gaat inderdaad over over de roodborsttapuit in het algemeen. Ik ben blij met elk beetje informatie wat ik vind het een bijzondere vogel.

              Bedankt alvast.

              Haiko
              Met vriendelijke groeten,

              J.J. Schevers

              Opmerking


              • #8
                Ik heb de Europese gehad, ze zijn vrij zenuwachtig maar wennen al snel aan hun verzorger. Bij mij zaten ze samen met verschillende Europese insekteneters. Prachtige vogels, vooral de man als hij goed op kleur is. Ik heb er helaas nooit mee gekweekt door wegvallen van de man. Van enige agressie tussen man en pop was bij mij absoluut geen sprake.
                Ze doen hun engelse naam echt eer aan want je hoort ze regelmatig het "stonechat" geluid maken.
                Let wel op bij wie je deze vogels koopt want zoveel worden ze niet gekweekt. Check de ringen!

                Opmerking


                • #9
                  Roodborsttapuiten

                  Hoi, Ik ben erg benieuwd wat roodborsttapuiten in de winter eten, schakelen de vogel misschien ook over op zaad?

                  Graag jullie reactie.
                  Bedankt

                  Haiko Schevers
                  Met vriendelijke groeten,

                  J.J. Schevers

                  Opmerking


                  • #10
                    De roodborsttapuit vliegt in de winter naar het zuiden.Niet voor bananen of kokosnoten maar omdat hier geen insecten zijn en daar wel.Ze schakelen niet over op zaad.Kunt ze wel op eivoer of een goed universeel zetten maar ook insecten blijven bijvoeren.


                    mvg eddie

                    Opmerking


                    • #11
                      roodborsttapuit.

                      Hoi Eddie,

                      Ik heb vernomen dat ze ook graag zaden en groen etenen dat ze niet zover weg trekken, maar aan jouw antwoord te horen is dat niet.

                      Hoeveel moet ik ze blijven voeren en kunnen ze dan niet broeds worden?

                      Gr Haiko
                      Met vriendelijke groeten,

                      J.J. Schevers

                      Opmerking


                      • #12
                        ze eten wel blijkbaar

                        je begint een topic op 13-09........het is nu de 30ste...........

                        Wat en hoeveel heb je ze tot nu toe gegeven dan? Blijkbaar genoeg en het juiste anders waren ze al van de stok gevallen lijkt mij. Dus de vraag van hoeveel je ze moet voeren snap ik niet goed.

                        vrgr
                        Ron
                        Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                        Opmerking


                        • #13
                          Je kon vroeger ook japanse nachtegalen kopen die door de winkelier al op zaad waren gebracht.Deze verkocht ook goudvisjes en waterschildpadjes die zich aanpasten aan de viskom en niet groeiden.Zijn meelwormen zaten op kranten waarvan ze vraten.
                          Op marktplaats werden zwartkoppen aangeboden die zaad eten.Vraag me af waarom ze dan net als de roodborsttapuit onder de insecteneters vallen.
                          Roodborsttapuiten trekken inderdaad niet zo ver.Zuideuropa en noordafrika , sommige overwinteren hier om als eerste in hun broedgebied te komen.Van deze laatsten zullen er bij een strenge winter behoorlijk wat uitvallen.
                          Zorg dat het aantal lichturen in de winter net onder de 12 blijft, is in het zuiden ook dan zullen ze niet zo gauw in broedstemming komen.

                          mvg eddie

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel
                            je begint een topic op 13-09........het is nu de 30ste...........
                            Wat en hoeveel heb je ze tot nu toe gegeven dan? Blijkbaar genoeg en het juiste anders waren ze al van de stok gevallen lijkt mij. Dus de vraag van hoeveel je ze moet voeren snap ik niet goed.
                            vrgr
                            Ron
                            Misschien eerst eens lezen en nadenken???
                            De aanschaf is pas later en de vraag van nu is voor in de winter. Misschien snap je het nu?

                            Verder sluit ik aan bij de ervaren Eddie!

                            Opmerking


                            • #15
                              vriendelijk

                              vriendelijk en knap dat jij ergens kan lezen dat hij ze nog moet aanschaffen, bij deze een vriendelijk antwoord terug.
                              Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                              Opmerking

                              Working...
                              X