Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonkies van eerste legsel :confused:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jonkies van eerste legsel :confused:


  • #2
    Dus je hebt nog jongen in het nest zitten van het eerste legsel? En die zitten nu met zijn allen bovenop dat ene jong van het volgende legsel?

    Tja, op zich kan 1 ouder nieuwe jongen goed groot brengen, maar hij moet er wel bij kunnen. Als de oudere jongen steeds voer uit ouders bek wegpikken, dan krijgt het pasgeboren jong niets.

    Beter is om jongen uit een eerder legsel (al dan niet tijdelijk) weg te halen uit de kooi. Dit kan 2 weken na uitvliegen.

    Als de jongen van het eerste legsel nog niet uitgevlogen zijn en dus nog nestgebonden zijn, dan weet ik niet of het jong van het nieuwe legsel nog een kans maakt, want pa of ma geeft aan wie het hardste schreeuwt. En jongen die al ontwikkelder zijn, schreeuwen harder dan een pasgeboren jong. Aan de andere kant blijft het kale jong wel lekker warm onder zijn grote broers en zussen.
    Ik denk dat je het dan gewoon even moet aanzien.

    Beter is om voortaan tussen 2 legsels in 1 legsel weg te halen. (dus 1 legsel van 6 eitjes uit laten komen en als de ouders een paar weekjes later weer 6 eitjes leggen, dat weg te halen) en de jongen ongeveer 2 weken na het uitvliegen van de laatste weg te doen. Ander heb je ook nog kans op inteelt als vader zijn dochter(s) te diep in de ogen kijkt.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking

    Working...
    X