Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweken buiten

    Tot wanneer laten jullie vogels buiten kweken? Ik heb namelijk een aantal tropen in de voliere buiten met nachthok (tijgervinken/cubavinken/blauwkopblauwfazantjes en mozambiquesijzen.

    De tijgervinken/ cubavinken en de mozambiquesijzen hebben nesten in de buitenkooi, echter de nachten zijn al erg koud. Ze zijn allen nog erg actief op het gebied van nesten maken. Ik vrees dat als ze straks echt doorzetten het te koud wordt.

    Bij mij zijn ze begonnen met het broedseizoen in augustus.

  • #2
    Buiten begint het broedseizoen in maart/april ,,en is klaar in augustus/september.
    Ik zouw ze hun broedsel af laten maken waar ze mee bezig zijn ,en daarna de nestkastjes weg halen.

    Opmerking


    • #3
      Voor veel Afrikaanse tropen begint het broedseizoen net, hier ook bij een paar soorten. Daarnaast, veel vogels slapen ook in nestjes, ik laat daarom alles altijd hangen.

      Ik heb dus ook wel eens jonge zilverbekjes gehad in januari, terwijl het toen flink koud was. Nog nooit zulke sterke vogels gehad.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Zoals ton zegt alles gewoon laten hangen, het is hun broedtijd dus je houd ze toch niet
        tegen. Hier zijn de mozambique-sijsen ook buiten een nest aan het maken.

        Opmerking


        • #5
          Elke vogel heeft zo zijn eigenaardheden,zelf heb ik himalaya groenlingen gehad die in febr,maart en in october,nov.broeden en er tussen dus 2x in een jaar in de rui vielen.Daar kon je ook niets aan veranderen,het gaat over het algemeen goed wanneer de nestgelegenheden wel een beetje beschut hangen.Zorg voor goede voeding als er jongen zijn dan zal het wel lukken om ze groot te krijgen.

          Opmerking


          • #6
            Bij mij hebben(lang geleden) rijstvogels zich letterlijk doodgebroed in de herfst.
            De eieren waren uitgekomen ,maar beide ouders zaten dood in het nest.

            Opmerking


            • #7
              mijn resultaten.

              Bij mij zit een Bichanow in een nestje met 1 jong van de 3 eitjes.

              Ik had 14 dagen geleden 3 jonge goulds en deze zijn vorige week uit het nest gegooid.
              Het waarom begrijp ik niet.

              De spitsstaartjes zitten op 8 eitjes, ze zijn allemaal niet bevrucht.
              Weggooien nu, ze broede nu zo'n 18 dagen ?

              2 kanaries, gister uitgevlogen.

              Dit is allemaal gebeurd ten tijde van het aanbouwen van het binnenhok.
              Het nestelen, eitjes leggen etc....
              En ik heb de vogels pas 2 maanden tezamen zitten.
              Ik vond dit toch best een heel positief resultaat gezien de niet optimale omstandigheden.
              Deze week keert er rust in de voliere, het binnenhok is zo goed als klaar.
              Groetjes, Marian

              Opmerking

              Working...
              X