Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rui


  • #2
    1. Ik zou hem gewoon iedere dag een badje blijven geven en dat na een korte tijd, maximaal 2 uur, weer weghalen. Gebruik ook niet te koud water maar zorg dat de kou ervan af is.

    Als hij nooit in bad zou gaan moet je iets anders proberen maar uit jou verhaal begrijp ik dat hij er ook wel eens heel vaak in gaat dus laat hem maar gewoon zelf kiezen.

    2. Kan zijn dat hij door de rui jeuk heeft en hem er zelf uit trekt. Ik zou het in de gaten blijven houden.

    3. Een kanarie in de rui moet je inderdaad met rust laten en niet gaan verplaatsen maar als hij verder gezond is dan is een keer in je hand pakken en in een ander kooi weer los laten geen enkel probleem, zeker niet als die kooi op dezelfde plaats komt te staan.


    Wat verder erg belangrijk is voor een kanarie binnen is dat hij op tijd in het donker komt te zitten. Als hij bij een lamp staat die af en toe tot 23 uur brand dan krijg je problemen omdat de kanarie niet weet of het zomer is of winter en zal blijven ruien.
    http://wiggel.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        dag tommeke een vogel die in de rui zit je zegt nog koprui maar het verliest hier en daar ook nog een pen dat wil zeggen dat de vogel niet alleen koprui heeft en verder of zijn lijfje dus ook nog .
        het is dan niet verstnadig een vogel binnen en dan weer buiten te zetten .
        laat hem lekker op zijn plaatsje zitten totdat hij er weer helemaal erbij zit zodat je zeker weet dat hij door de rui is .
        je bent een beginnerling beetje onzeker maar je beestje word goed verzorgt dat hoor ik wel .
        dus wacht even tot hij uit de ruin is helemaal verplaats hem dan anders niet .
        mvg mirke

        Opmerking


        • #5
          weer een antwoordje rijker,iets dat ik niet wist is hem niet verplaatsen wanneer hij in de rui is u bedoelt waarschijnlijk het temperatuursverschil ook bedankt hoor ik zal er zeker rekening mee houden

          volgend jaar zal ik alles beter kunnen plaatsen maar het is de eerste keer dat hij in rui geweest is,gelukkig is hij er goed doorgekomen hij zingt terug zoals voorheen,maar bij de eerste keer maak je,je vlug zorgen over alles en nog wat, heb ik al bijgeleerd

          nogmaals bedankt voor de raad!!!

          Opmerking


          • #6
            tommeke anders maak je eens een foto van je kanarie piet .
            en misschien kan ik of andere dan wel kijken hoe goed jou vogel op dit moment eruit ziet .
            nee al is het in de zelfde kooi verplaatsen tijdens de rui niet doen .
            waarom niet
            de rui kan eneens stoppen hij kan verstoring krijgen van vervallen van pennen wat je zegt
            vogel kan gestrest raken .

            je mag hem niet verplaatsen
            je mag best even de kooi op de aanrecht zetten of zo voor hem te poetsen hoor.
            maar niet daar dag laten staan dan weer terug laat jou pietje maar lekker op zijn plaatsje staan dan komt alles wel goed
            precies wat je zegt de themperatuur verschil
            en heel erg opletten dat jou vogel niet in de trek staat .
            mvg mirke

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker

              je mag hem niet verplaatsen
              precies wat je zegt de temperatuur verschil
              mvg mirke

              Opmerking


              • #8
                jotto goed lezen een vogel ind e rui mag je neit verplaatsen je begrijpt het denkelijk verkeerd een ziekenkooi word gebruikt als een vogel ziek is is heel wat anders

                Opmerking


                • #9
                  1. Om zieke vogels minder energie te laten verbruiken om hun lichaamswarmte vast te houden en zo meer kracht te hebben om beter te worden.

                  2. Om nieuwe vogels apart te houden van je eigen vogels, zodat ze geen ziektes op je eigen vogels kunnen overbrengen (soms verborgen, dus niet uitterlijk ziek zijn). Het beste kan deze kooi in een andere ruimte geplaatst worden.

                  Opmerking


                  • #10
                    ]tommeke anders maak je eens een foto van je kanarie piet .
                    en misschien kan ik of andere dan wel kijken hoe goed jou vogel op dit moment eruit ziet .
                    nee al is het in de zelfde kooi verplaatsen tijdens de rui niet doen .
                    waarom niet
                    de rui kan eneens stoppen hij kan verstoring krijgen van vervallen van pennen wat je zegt
                    vogel kan gestrest raken .

                    je mag hem niet verplaatsen
                    je mag best even de kooi op de aanrecht zetten of zo voor hem te poetsen hoor.
                    maar niet daar dag laten staan dan weer terug laat jou pietje maar lekker op zijn plaatsje staan dan komt alles wel goed


                    bedankt voor de vele goede raad,ik weet niet of de foto die ik op het forum heb opgezet er wel op staat,ik heb moeten zoeken want had nog nooit een foto op het forum gezet
                    alles is wel in orde nu met de kanarie,ik heb hem in zijn nieuwe kooi gezet en hij zingt van de eerste minuten al de sterren van de hemel hij is dus volledig uit de rui en plkt niet meer,ik denk dat ik volgend jaar in de rui niet meer zo paniekerig zal doen met mijn vragen,maar dit is mijn eerste kanarie en zijn eerste rui:rolleyl Hoi Mirke de foto van mijn waterslagertje staat op het forum heb ik juist gezien,die snoepstokken mag ik die niet geven???

                    Opmerking


                    • #11
                      gewoon trosgier mag best
                      maar die stokjes snoepzaad zou ik eerlijk gezegt af raden
                      waarom er zit ontichelijk veel suikers in wat ik zeg vogel kan er huid iritatie van krijgen dus van vervallen van pennen .
                      kan onsettend veel jeuk krijgen
                      hij kan te vet worden .
                      dus ik zou ze afraden geef hem dan lekker wat trosgier niet te veel he
                      een stengeltje is genoeg een keer per week
                      maar ook geen lossen snoepzaad
                      gewoon kanarie zaad water of eens een kruiden thee heel goed voor de darm flora .
                      af en toe stukje fruit en lekker eivoer maal er eens een stukje groente onder op deze manier kun je je vogels ook verwennen en het is gezond natuurlijke voeding
                      dus ja die keuze is aan jou wat je erin opvolgt .
                      dat je paniekerig bent geen probleem hoor
                      je hebt een hart voor dieren of je hebt het niet.
                      maar dat zit bij jou wel goed
                      succes met je kanrie
                      heb foto bekeken hij ziet er goed uit
                      zorg dat er altijd een sepia in de kooi hangt en dat er maagkiezel aan wezig is
                      en geef hem iedere dag lekker een bad een of 2 keer per week mag je er ook best eens een beetje badzout in doen is ook goed voor de bevedering .

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
                        gewoon trosgier mag best
                        maar die stokjes snoepzaad zou ik eerlijk gezegt af raden
                        waarom er zit ontichelijk veel suikers in wat ik zeg vogel kan er huid iritatie van krijgen dus van vervallen van pennen .
                        kan onsettend veel jeuk krijgen
                        hij kan te vet worden .
                        dus ik zou ze afraden geef hem dan lekker wat trosgier niet te veel he
                        een stengeltje is genoeg een keer per week
                        maar ook geen lossen snoepzaad
                        gewoon kanarie zaad water of eens een kruiden thee heel goed voor de darm flora .
                        af en toe stukje fruit en lekker eivoer maal er eens een stukje groente onder op deze manier kun je je vogels ook verwennen en het is gezond natuurlijke voeding
                        dus ja die keuze is aan jou wat je erin opvolgt .
                        dat je paniekerig bent geen probleem hoor
                        je hebt een hart voor dieren of je hebt het niet.
                        maar dat zit bij jou wel goed
                        succes met je kanrie
                        heb foto bekeken hij ziet er goed uit
                        zorg dat er altijd een sepia in de kooi hangt en dat er maagkiezel aan wezig is
                        en geef hem iedere dag lekker een bad een of 2 keer per week mag je er ook best eens een beetje badzout in doen is ook goed voor de bevedering .

                        Opmerking


                        • #13
                          niks te danken tommeke

                          Opmerking

                          Working...
                          X