Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand weleens whey

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Iemand weleens whey

    Groetjes, Marian

  • #2
    Een heel verhaal Marian en de vraag naar aanleiding hiervan heb je zelf al gesteld:
    Maar is het goed voor de vogels, krijgen ze niet teveel eiwitten binnen ?
    En wat belangrijker is, heeft het zin ?


    Of het goed is zou ik niet weten; volgens mij kunnen alleen deskundigen hier een antwoord op geven.

    Of het zin heeft? Ik denk het niet. Ik kweek al een jaar of wat vogels en heb ook weleens wat 'toevoegingen' geprobeerd, ook op het gebied van eiwitten.
    Van eipoeder tot gekookte wis..... Echt verschil in groei etc. heb ik nooit kunnen bespeuren.
    Wat uiteindelijk overgebleven is? Deels fabriekseivoer van een goed merk, gekookt eitje met beschuit en Breedmax (voedingssupplement) gekiemde zaden, fijngehakte peterselie of fruit, verse onkruidzaden, buffalowormpje en diepvriespinky. Wel in wisselende samenstelling. Variatie is namelijk belangrijk. En hier hebben - in ieder geval mijn vogels - genoeg aan.
    Maar er zullen zeker andere meningen zijn.

    Gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
      Een heel verhaal Marian en de vraag naar aanleiding hiervan heb je zelf al gesteld:
      Maar is het goed voor de vogels, krijgen ze niet teveel eiwitten binnen ?
      En wat belangrijker is, heeft het zin ?
      Ik vraag me dit eigenlijk af omdat men mij buffalo wormpjes, oftewel levend voer afraad omdat sommige vogels er overactief door worden.
      In mijn geval nu de spitsstaartjes.
      Ook lees je her en der dat in meelwormen, buffalo's ed. eigenlijk maar weinig voedingswaarde zit.

      Soja is een natuurlijke bron van eiwitten.
      Ik zat vanmorgen met mijn dagelijkse eiwitdrankje bij de vogels, en ik begon me dat wederom af te vragen. Waarom niet eigenlijk ?
      Vandaar mijn vraag hier over dit product, omdat er in een ander topic van mij naar alternatieve eiwitten word verwezen ivm mijn "klierige" spitsstaart.

      De rest van wat je noemt krijgen ze allemaal behalve breedmax.
      Groetjes, Marian

      Opmerking


      • #4
        Ik zou niet zomaar vanalles gaan geven hoor, als je niet weet of het wel goed is voor de vogels, en volgens mij is een teveel aan eiwitten ook niet gezond. Alles moet in balans blijven he, eivoer alleen is een prima aanvulling op zaad, groente enz.
        Groetjes Esther

        Opmerking


        • #5
          Die eiwitten zijn niet echt voor volierevogels bedoeld,Marian.
          Eiwitdrankjes,wie kent ze niet. Voor krachtsporten. Ook bodybuilding
          In de duivensport worden ze wel gebruikt.
          Maar ja daar komt het ook op spieren aan.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Oke niet doen dus.
            Tja je vraagt je wel eens wat af, en ik heb geen vogelvrienden, dus dit is DE plaats om zoiets te vragen.
            Ik hoef geen bodybulders in mijn voliere, hihihi... ik zie het al helemaal voor me.
            Groetjes, Marian

            Opmerking


            • #7
              PS.
              Ik gebruik het overigens zelf niet voor bodybuilding.
              Ik heb erg zwakke spieren, zo vervelend dat gewoon lopen soms te zwaar is, die whey helpt mij hier toch wel mee vooruit.
              Groetjes, Marian

              Opmerking


              • #8
                [QUOTE=maronka;104580]
                Ook lees je her en der dat in meelwormen, buffalo's ed. eigenlijk maar weinig voedingswaarde zit.

                ik voer mijn buffalo`s, voor ik ze geef aan de vogels, met eivoer. zodat de wormpjes meer voedingswaarde krijgen.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  [QUOTE=Ton;104605]
                  Oorspronkelijk geplaatst door maronka
                  Ook lees je her en der dat in meelwormen, buffalo's ed. eigenlijk maar weinig voedingswaarde zit.

                  ik voer mijn buffalo`s, voor ik ze geef aan de vogels, met eivoer. zodat de wormpjes meer voedingswaarde krijgen.
                  Je hebt het helemaal goed, Ton.
                  Mijn buffalo en meelwormen krijgen de restanten eivoer, winterwortel, paardebloemblad, appelschillen etc. Als je er niets instopt kun je er ook niets 'uithalen', als je begrijpt wat ik bedoel.......

                  gr
                  Hans.
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Je kan natuurlijk ook gewoon Carmix over je voedseldieren strooien.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12

                        Van caseine maken ze geloof ik "miereneitjes".
                        Melkproducten zijn sowieso niet goed voor vogels.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Jan,
                            Er is zoveel te koop,dat de leek het verschil niet meer ziet.
                            Alsmaar toevoegingen en er blijft altijd wel een aantal fokkers hangen
                            aan de reclame.
                            Zeker voor vogels ter grootte van een kanarie e.d. komen voor eiwitten in het eivoer insecten en ei op de eerste plaats.

                            En als Pieters en Aves Whey in hun producten stoppen,dan is dat voor hun
                            rekening.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              Antoni,
                              In de natuur krijgen vogels voor de kweek en boost van plantaardige eiwitten, na de regen.
                              En, daarna pas, als er jongen zijn, dierlijke eiwitten (insecten).
                              In de natuur eten de vogels geen eieren en drinken ze ook geen melk.
                              Ideaal zou zijn, winter = ontbering. Lente= plantaardig eiwit gehalte optrekken, en pas als er jongen zijn dierlijke eiwitten (ei of whey).

                              groeten,

                              jan

                              Opmerking

                              Working...
                              X