Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrouwtje dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vrouwtje dood

    Mijn Japanse meeuwtjes hebben sinds gisteren 3 jonkies. Hardstikke leuk!
    Maar gisteren avond hing het vrouwtje naar mijn idee wat te hecht tegen het mannetje aan. Verder niets bij gedacht. Maar vanmiddag lag ze nog zo. Zo gek, dus ik haar aangeraakt.... was ze zomaar dood!
    Er plakte een ei, dat open gegaan was, maar waar niets in zat tegen haar bips, maar ze kan geen legnood gehad hebben, want het laatste ei had ze 13 augustus gelegd. En daarna nog flink gevlogen ook.
    Gisteren vloog ze nog rond.

    Echt zielig!

    Het mannetje doet zijn best om toch voor de jonkies te zorgen en we hebben het vrouwtje in de voortuin begraven.

    Als de jonkies inderdaad groot worden gebracht door vader, dan halen we er, als de jonkies een nieuw thuis gevonden hebben, uiteraard een nieuw meeuwtje bij, al weten we dan misschien niet of dat een vrouwtje of een mannetje is, maar als deze weduwmeeuw het dan naar zijn zin heeft maakt dat ook niet uit natuurlijk.

    Dit is dus de keerzijde van de medaille als je levende wezens verzorgd; er gaat ook wel eens iets mis.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Ter aanvulling: Als je jongen over 5 weken bij papa weg moeten, is het de 1e week van november.
    Dus als ik er dan een nieuw maatje bij ga zetten, moet die wel buiten gewend zijn.

    Ik weet niet of dit op dit forum mag, maar ik wil vragen of er iemand is die een vrouwtje heeft zitten, in de omgeving van Eindhoven, die buiten gewend is? En of ik die dan kan reserveren?
    Want waar ik dit koppel vandaan had fokt ze binnen, dus daar heb ik in november niets aan.

    Ook als je niet 100% weet of het om een vrouwtje gaat die je "over" hebt (wil er uiterard wel voor betalen), graag reageren, want 2 mannen is altijd nog beter dan alleen de winter door.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #3
      Tja onze hobby heeft ook een vervelende keerzijde

      Nu maar hopen dat paps goed zijn best zal blijven doen en dat je ze allemaal op
      stok krijgt. En als je tegen die tijd nog geen nieuwe pop hebt laat je de jonge er toch
      langer bij.

      Opmerking


      • #4
        ... ooit gehoord van inteelt?

        Als een vader zijn dochter te diep in de ogen kijkt krijg je wangedrochten als nageslacht hoor. Lijkt me niet ehct fruitig; krijg ik weer een dode moeder, omdat die zich doodschrikt van haar kind.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          Zeg ook niet dat je ze een jaar bij elkaar moet laten

          Weet niet wanneer een JM vruchtbaar word, maar hier laat ik sommige soorten
          ook weleens langer bij elkaar zitten.

          Opmerking


          • #6
            zolang ze niet vruchtbaar zijn zou ik ze ook bij elkaar laten, dan heb je rustig de tijd om op zoek te gaan naar een pop.
            Groetjes Esther

            Opmerking


            • #7
              hoe gaat het nu met de man en de jonge gaat het voeren nog steeds goed?
              Hoop dat het goed blijft gaan en hij ze allemaal op stok krijgt.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
                zolang ze niet vruchtbaar zijn zou ik ze ook bij elkaar laten, dan heb je rustig de tijd om op zoek te gaan naar een pop.
                Jawel, MAAR.... als de jongen met 5 weken zelfstandig zijn... is het al begin november. Dus heb ik voor de winter niet al te veel tijd meer om nog een maatje te zoeken.

                Oorspronkelijk geplaatst door danielle_akkerman
                hoe gaat het nu met de man en de jonge gaat het voeren nog steeds goed?
                Hoop dat het goed blijft gaan en hij ze allemaal op stok krijgt.
                Tot dusver gaat het nog. De jongen (volgens mij zijn het er weer 3) leven nog en hebben nu lichtgrijs dons.... lelijk!

                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  Ik heb geen idee wanneer ze vruchtbaar zijn, misschien hoeft je niet perse voor november te zoeken, maar heb je tijd tot komend broedseizoen, vraag het ff na.
                  Groetjes Esther

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
                    Ik heb geen idee wanneer ze vruchtbaar zijn, misschien hoeft je niet perse voor november te zoeken, maar heb je tijd tot komend broedseizoen, vraag het ff na.

                    Het gaat mij er meer om dat het mannetje dan de hele winter helemaal alleen zit. Niemand om tegen aan te kruipen als het kouder wordt.
                    Daarom wil ik er zsm een vrouwtje (of zelf als het niet anders kan een mannetje) bij zetten.

                    ik heb me trouwens verteld: in oktober kan er al een vrouwtje bij; 5 weken vanaf 30 augustus is 1e week oktober, niet november.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking

                        Working...
                        X