Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe weet ik...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe weet ik...

    Hoe weet ik of ik een koppeltje heb?
    De een fluit hele serenades en heeft gedurende de afgelopen dagen een schitterend nest gebouwd. Het kon zomaar een wevertje zijn
    De ander maakt kort stotende geluiden die aan zang doen denken. 2 heren dan? De bouwer kruipt lekker in z'n nest en de ander zoekt elders heenkomen.
    Vind het wel fantastische vogels en wil er meer aanschaffen. Kan dat zomaar?
    Of zijn er zaken waar je op moet letten met het uitbreiden van de bezettingsgraad?

    grtn Rob

  • #2
    soort

    zou leuk kunnen zijn als we wisten wat voor een soort vogels je houdt.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
      zou leuk kunnen zijn als we wisten wat voor een soort vogels je houdt.
      Japanse meeuwen > hoe weet ik...

      Bij de JM is het niet te zien de man zingt wel maar eigenlijk weet ik er ook
      niet zoveel van. Heb ooit 1 koppel gehad maar geen geluk mee gehad.

      Er zullen best mensen reageren die er wel verstand van hebben.

      Opmerking


      • #4
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          En ze kunnen dus ook prima in een groepje leven. Uiteraard wel met een beetje ruimte, het zijn actieve vogeltjes.

          Veel plezier met deze sterke en mooie beestjes.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Ze houden ontzettend veel van badderen (die van ons nemen meerdere keren per dag een duik)

            Hoe lang heb je ze al? Ik vind het een beetje raar dat ze niet allebei op het nest slapen, normaal kruipen ze allemaal bij elkaar 's nachts...
            Daarom werd ons aangeraden om maar 1 koppel te nemen; meerdere koppels kruipen ook bij elkaar op het nest en dan gaat de kweek mogelijk wat minder. Maar het is wel een prachtig gezicht om al die kleine vogeltjes samen te zien; een gezellige drukte

            Als er een eitje komt, weet je zeker dat er een popje bij zit

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                reactie

                Inderdaad zie je dat niet als je bij nieuwe berichten kijkt maar als je dan de tread aanklikt dan staat er dit:
                Lambert, links boven.


                Ha, ha, geen geluk gehad met japanse meeuwen? Dat zijn denk ik toch wel
                ongeveer de gemakkelijkst kweekbare vogelsoorten die er zijn, of heb ik het mis? Ik heb er in iedergeval zat genoeg van gekweekt. Toch leuke beestjes.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  geluk

                  o beste henk heb je niet goed gelezen, ik ben namelijk niet degene die geen geluk heeft gehad met japanse meeuwen maar iemand anders schreef dit.

                  Als je wil weten of ik geluk heb met jappen of andere soorten vogels bekijk dan de catalogus van district en landelijke shows maar eens.

                  Opmerking


                  • #10
                    Mijn klomp brak zojuist er van.

                    O beste Lambert, ha, ha, lees je eigen bericht dan nog maar eens een keer heel goed, ik kan er werkelijk dan geen koetouw aan vast knopen. Snap er geen suikerbiet van dan. (dan denk ik toch dat er wat tekst ontbreekt in je bericht.) Het leek me ook al niet goed dat jij geen meeuwen kon kweken. Maar goed alles is mogelijk.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      ik was degene die er geen geluk mee had, beetje lastig als pop overlijd
                      Heb niks met JM vandaar ook geen nieuwe pop gekocht.

                      Maar als je qoute doe het dan goed hebben ze knopjes voor uit gevonden.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ha, ha,

                        Bedankt Monique, ik geloof dat ik me je tekst nu wel weer herinner. Is dat ook weer duidelijk. Heb geen al te best geheugen. Bericht nummer 2 zie ik nu.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          kleinigheidjes hou je altijd

                          Maar denk dat het niet aan jou ligt henk als iemand anders alle antwoorden
                          door elkaar gooit is het nog moeilijk te volgen.

                          Opmerking


                          • #14
                            als je bij een goede fokker koopt kan die je vertellen wat de man en wat de pop is. Ik heb 1 koppeltje, dat vanochtend zojuist voor de 2e maal ouders zijn geworden van de eerste 2 piepjes die zijn uitgekomen.

                            Vorige keer zijn maar 3 van de 6 eitjes uitgekomen, wie weet hoe het deze keer gaat.

                            Mijn mannetje zingt duidelijk, terwijl zijn vrouwtje hem alleen maar bij zijn naam roept: 'Piet! Piet!'
                            Helaas heet hij Kokkie, dus hij luistert nooit naar haar.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

                            Opmerking


                            • #15
                              luisteren ze soieso naar de vrouwen?? hihiihih mocht iemand nog een pop over hebben dan hou ik me aanbevolen ik heb nu 1 pop en 2 mannen in de vlucht zitten gaat op zich erg goed alleen tja de pop wordt soms een beetje gek van de heren

                              Opmerking

                              Working...
                              X