Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 klinkt snotterig na intensief fladderen in de kooi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • F1 klinkt snotterig na intensief fladderen in de kooi.

    Hallo allemaal,

    Ik weet niet of ik mijn post hier juist plaats, zo niet hoor ik dat graag.

    Ik heb sinds 2 dagen mijn F1 (kapoetsensijs x kanarie) weer opgehaald bij mijn vader en het valt me op dat de vogel een beetje snotterig klinkt wanneer ik de kooi vastpak. Als ie weer rustig van stok naar stok aan het springen is hoor ik het niet meer. Maar omdat hij nog verre van tam is fladdert hij als een gek in de kooi als je die vastpakt of ermee rondloopt. Zodra de vogel weer kalmeert is er eigenlijk weinig aan de hand. Wel zingt ie nogal zacht maar dat zal wel weer goedkomen met mijn andere F1 want die zingt af en toe zo hard dat ik denk dat ie flauw gaat vallen. De vogel is wel net een beetje gestopt met ruien maar ik vind trouwens ook dat zijn kop niet meer zo mooi zwart is als voorheen en dat ie nogal een wat vale kleur heeft gekregen. Niet echt vel rood meer.

    Ik hoop dat ik er snel genoeg bij ben en dat er iemand is die mij goed kan helpen want ik wil mijn F1tjes echt niet kwijt.

    Mvg, Quincy.

  • #2
    Heeft de F1 bij je vader misschien op de tocht gehangen?

    Het beste is toch de vogels elk een eigen vertrouwd plekje te geven in huis en zo weinig mogelijk te verplaatsen.

    De verandering van omgeving, en misschien andere lichturen bij je pa, stress van verplaatsing, enz. maakt de vogel meestal vatbaarder voor ziektes.

    Of kunnen spontaan gaan ruien en dat kost kracht.

    Ik heb zelf ooit een verkouden kapoetsenman gehad en die toen behandelt met Gezasept van Beaphar:http://www.beaphar.nl/productdetail/gezasept-50ml/84/

    Wat destijds wel geholpen heeft.

    Maar misschien zijn er nog meer mensen hier die andere ideeen hebben.

    Succes met de vogel.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Een f1 zal als hij geen kleurvoer krijgt voor de ruiperiode ,oranjerood worden.Eenmaal door de rui heeft kleurvoer voorlopig geen zin omdat het weer een jaar duurt tot de volgende rui.

      mvg eddie

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Q.Kiban
        Hallo allemaal,

        Ik weet niet of ik mijn post hier juist plaats, zo niet hoor ik dat graag.

        Ik heb sinds 2 dagen mijn F1 (kapoetsensijs x kanarie) weer opgehaald bij mijn vader en het valt me op dat de vogel een beetje snotterig klinkt wanneer ik de kooi vastpak. Als ie weer rustig van stok naar stok aan het springen is hoor ik het niet meer. Maar omdat hij nog verre van tam is fladdert hij als een gek in de kooi als je die vastpakt of ermee rondloopt. Zodra de vogel weer kalmeert is er eigenlijk weinig aan de hand. Wel zingt ie nogal zacht maar dat zal wel weer goedkomen met mijn andere F1 want die zingt af en toe zo hard dat ik denk dat ie flauw gaat vallen. De vogel is wel net een beetje gestopt met ruien maar ik vind trouwens ook dat zijn kop niet meer zo mooi zwart is als voorheen en dat ie nogal een wat vale kleur heeft gekregen. Niet echt vel rood meer.

        Ik hoop dat ik er snel genoeg bij ben en dat er iemand is die mij goed kan helpen want ik wil mijn F1tjes echt niet kwijt.
        Mvg, Quincy.
        Die heeft zeker minstens een koutje te pakken.
        Lekker warm zetten met een doek over de kooi en kijken of Gezasept aanslaat.
        Wel de gebruiksaanwijzing goed lezen.
        Anders naar de dierenarts.
        Een F1 kapoetsensijs is behoorlijk wild.
        Hoe groot of klein is die kooi eigenlijk. Moet m.i.voor een F1 toch behoorlijk groot zijn, Quincy.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          De vogel zingt nog wel gewoon lekker mee met mijn andere f1. Het klinkt wel veel zachter moet ik er even bij vermelden. Ik ga even gezasept aanschaffen en mijn vogel daarmee behandelen. Is het nou dus echt zo dat als ik begin met medicijnen dat ik daar nooit meer vanaf kom en mijn vogel altijd zal moeten behandelen met dit? De meningen zijn daar nog wat wisselvallig over. En als ik een doek over de kooi heen doe Antoni, gaat de vogel dan niet slapen? Of moet ik dan gewoon 1 kant open laten? Na hoe lang zou de vogel er weer bovenop moeten komen na zo een kuur?

          Mvg, Quincy

          Opmerking


          • #6
            Hallo Quincy !
            Ja idd. de kooi aan 1 kant open laten.
            Gewoon de kuur volgen zoals op het flesje aangegeven staat, Quincy.
            Als het een kou is,dan moet je zorgen,dat de vofel niet op de tocht staat.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Hallo Antoni,

              Ik heb hem lekker warm staan en met een doek over de kooi. Ik zal uw tips volgen en u laten weten hoe het verder loopt. Het lijkt er nu eigenlijk al op dat ie zich wat lekkerder voelt.

              mvg, Quincy.

              Opmerking

              Working...
              X