Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bichenow jongen zelf voeren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bichenow jongen zelf voeren?


  • #2
    Heb zelf gelukkig nog nooit handopfok hoeven toe te passen maar
    snap niet goed waarom je er gierst door hebt gedaan.

    Ook gierst word toch normaal eerst gepeld door de ouders

    Verder geen tips ik hoop dat je ze er door krijgt succes.

    Opmerking


    • #3
      nou ...ik dacht dat kan geen kwaad want dat eten de ouders ook...maar heb het helemaal gemalen en de velletje eraf....pffff ik voer ze bijna ieder half uur. ze zijn wel bewegelijk.... ik weet ook niet hoelang ik dit moetdoen voor ze zelf eten

      Opmerking


      • #4
        Je moet speciaal opfokvoer gaan halen, ik geef het met een spuitje, zonder naald natuurlijk.
        Groetjes Esther

        Opmerking


        • #5
          Ik zou de melk direct stoppen, vogels kunnen geen melk verteren.

          Voor de rest, inderdaad wat opfokvoer geeft je meer kans. Nutribird bv.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            heb speciaal voer gehaald we gaan het meemaken.....

            Opmerking


            • #7
              Hoi Corina,
              heb dit al eerder hier aan iemand geschreven, dus ff gekopieerd voor je. De spitsstaarten zijn inmiddels dus alweer wat ouder, maar moeten nog steeds gevoerd worden.

              Het lukt nu heel goed, wordt steeds makkelijker, de eerste keren was drama, ze wilden niet, ik wist niet hoe het moest enz. ze zijn nu 2,5 weken en ik voer ze nu 5 dagen. Heb speciaal opfokvoer, een poeder dat je aanmaakt met water, soort pap. Maak het niet te dun, maar dat staat op de pot. Ik voer met een 2 ml spuitje. Als ik de pap meng vul ik het spuitje aan de achterkant omdat het te dik is om op te trekken. Inmiddels laat ik ze gewoon in hun nestje zitten en komen ze op het spuitje af. Geef niet teveel in 1x maar telkens een beetje, (ivm verslikken/ stikken) je ziet de krop wel opkomen, ik schat zelf in hoeveel ik denk dat ze moeten hebben. Let ook goed op dat de lucht uit het spuitje is zodat ze geen lucht binnen krijgt.
              Ik geef je nog een link met extra uitleg, hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.
              http://www.hobbyvogels.nl/ kijk bij handopfok
              veel succes, en als ik nog iets voor je kan betekenen vraag maar raak.
              Groetjes Esther

              Opmerking


              • #8
                wat fijn zeg dat dit forum bestaat ik heb er echt wat aan...ik wist het even niet meer. Heb ze hun laatste nachtvoeding gegeven en het gaat goed. heb een fietsventiel op een coctailprikker gedaan en het puntje van het ventiel schuin afgesneden en lepelen maar en dit gaat super....wordt vervolgd!

                Opmerking


                • #9
                  heel jammer maar helaas ... ze zijn dood maar heb mijn best gedaan nog bedankt voor jullie info

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door corina1964
                    heel jammer maar helaas ... ze zijn dood maar heb mijn best gedaan nog bedankt voor jullie info
                    Je hebt het in elk geval geprobeert, idd. erg jammer.
                    Groetjes Esther

                    Opmerking

                    Working...
                    X