Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag houtskool?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mag houtskool?


  • #2
    Vond een stuk je op de site van Wouter van Gils, ik weet niet of je er wat mee kan:

    Houtskool : Vele vogelliefhebbers hebben wel eens de gewoonte om houtskool zuiver of vermengd met zout en grit of dergelijke ,aan hun vogels te geven hierbij dient opgemerkt te worden dat deze methode uit den boze is en gevaarlijk omdat ; Houtskool hoofdzakelijk bestaat uit koolstof en slecht weinig mineralen bevat. Proeven hebben naar voren gebracht dat houtskool de vitaminen in het spijsverteringsstelsel bindt ,waardoor deze niet meer ter beschikking van het organisme komen .Daarom kan de toediening van houtskool tot vitamine gebrek leiden !!!
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Norit lijkt me beter .

      Opmerking


      • #4
        huhm, klinkt niet echt veelbelovend.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door populier
          Vond een stuk je op de site van Wouter van Gils, ik weet niet of je er wat mee kan:

          Houtskool : Vele vogelliefhebbers hebben wel eens de gewoonte om houtskool zuiver of vermengd met zout en grit of dergelijke ,aan hun vogels te geven hierbij dient opgemerkt te worden dat deze methode uit den boze is en gevaarlijk omdat ; Houtskool hoofdzakelijk bestaat uit koolstof en slecht weinig mineralen bevat. Proeven hebben naar voren gebracht dat houtskool de vitaminen in het spijsverteringsstelsel bindt ,waardoor deze niet meer ter beschikking van het organisme komen .Daarom kan de toediening van houtskool tot vitamine gebrek leiden !!!

          Welke vogel krijg je zo gek,dat hij uitsluitend of bijna uitsluitend houtskool eet. Juist! Niet 1 vogel.
          Een goede vogelverzorging omvat o.m. regelmatig wat eivoer, groente,
          stukje appel etc.
          Mocht de vogel wat diarree hebben dan laat je de groente en appel even weg van het menu.
          Meng wat houtskool door het voer volgens voorschrift en geef een vitaminekuurtje.
          Trouwens,dat beetje houtskool,dat evt.in het gemengde grit zit kan totaal geen kwaad.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Antoni zegt het al ,,in goed gemengd grit zit al houtskool ,en dat is voldoende.

            Norit(ook houtskool) ,,voor menselijke consumptie ,,gebruik je zelf toch ook alleen maar als er wat aan de hand is ,of op dokters voorschrift.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Antoni zegt het al ,,in goed gemengd grit zit al houtskool ,en dat is voldoende.

              Norit(ook houtskool) ,,voor menselijke consumptie ,,gebruik je zelf toch ook alleen maar als er wat aan de hand is ,of op dokters voorschrift.
              Nee hoor, kan je zo kopen bij de drogist , zonder recept van de dokter.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                Nee hoor, kan je zo kopen bij de drogist , zonder recept van de dokter.
                Dat snap ik ,maar je gaat het toch niet innemen als er niks aan de hand is.

                Opmerking


                • #9
                  nee tuurlijk niet , maar in grid zit ook houtskool dat zeef je er toch niet uit he, als je vogels gezond zijn.

                  Opmerking


                  • #10
                    Niet elke soort grit bevat houtskool, oestergrit bijvoorbeeld niet.

                    Mocht het er wel in zitten kan dat beetje geen kwaad, de vogels nemen het alleen tot zich instinctief als ze last van hun darmen hebben denk ik.

                    Maar om een bak vol er van neer te zetten lijkt me overbodig.
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #11
                      ok ik snap het, bij mij is er geen houtskool aanwezig. Ik zal wat weinig
                      ter beschikking geven en zien of de vogels het zullen opnemen. Ze zullen
                      wel weten wat goed voor hun is denk ik dan. Maar overdaad schaadt

                      Opmerking


                      • #12
                        houtskool absorbeert stoffen ( dus ook giftige ) vanuit de darm.
                        die stoffen verlaten dan met de ontlasting het lichaam.

                        Opmerking

                        Working...
                        X