Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lekkers voor Chinese Dwergkwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Lekkers voor Chinese Dwergkwartels

    Ik heb nu sinds iets meer dan een week een koppel natuurbroed Chinese Dwergkwartels, ik geef ze nu gewoon tropenmix en eivoer en heb al hier en daar wat exta smikkels gegeven in de vorm van Meelwormen, spinnetjes (nog een voordeel van een beplant balkon) bladluis, een vlinder die ongelukkig genoeg was om voor me te gaan vliegen en wat fijngesnipperde Cintroenverbena en Munt.
    Zijn er nog meer dingen die ik aan mijn kleine zenuwpeesjes kan geven om hun leven nog leuker te maken?
    "I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant."

  • #2
    Je verwent ze al behoorlijk, mooi zo.

    Een verse graspol op z'n kop vinden ze ook geweldig. Daar zit allerlei lekkers voor ze in.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Andijvie en witlof vinden ze heerlijk. Broccoli worden ze niet wakker van maar ze eten het wel. Behalve citrusvruchten eten ze alle soorten vruchten (w.o. Kiwi). Ze zijn gek op appels als de Granny en Golden Delicious welke ze zeker uit de hand komen eten. Ook voor de kwartel geldt dat Avocado niet gezond is en dus NIET verstrekken!

      Opmerking


      • #4
        Vind het gewoon leuk om ze te verwennen, m'n katten krijgen ook altijd van allerlei (gezonde) smikkels, ben na nog geen 2 week al helemaal kwartelgek, zulke geinige vogeltjes.
        Vooral leuk dat ze de meelwormen uit de hand komen eten (nou ja het haantje neemt ze uit m'n hand en geeft ze dan aan z'n hennetje) het koppel is waarschijnlijk allbei (hen weet ik 100%) zeker natuurbroed en als ik zie hoe goed ze het met elkaar kunnen vinden heb ik goede hoop op hommeltjes in niet afzienbare tijd.
        Geef ze ook sinds een dag of 2 trosgierst (zeer populair)
        Vraag me af of dingen als kleine krekeltjes (zoals ze die aan reptielen voeren) zouden kunnen?
        Ook vind je voor vissen veel diepvries diertjes als Rode/Zwarte en Witte muggenlarf, zou dit ontdooid aan de kwartels gegeven kunnen worden ?(wellicht eerst even in de magnetron om eventuele bacterien uit te koken)
        "I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant."

        Opmerking


        • #5
          Heb ze vandaag wat zelf gevangen sprinkhanen gegeven....een grote hit, leuk om ze achter die springers aan te zien jagen, deze werden ook niet gedeeld..veel te lekker
          "I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant."

          Opmerking


          • #6
            Sprinkhaantjes en krekeltjes zijn ook zeer gezond voor ze. Inderdaad leuk te zien dat het dan ineens prima jagertjes zijn.

            De visvoer-diertjes zijn over het algemeen piepklein, dat zou ik zelf zonde vinden, een mierehapje voor een kwartel en dan best prijzig.

            Af en toe een regenworm weten ze ook wel te waarderen, een stuk groter ook.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Ja het jagen is echt geinig om te zien.
              Ga maandag even bij de locale Aquarium/Terrarium zaak langs om te kijken of zij nog krekeltjes en wasmotten hebben.
              Is voor de kwartels ook wel gezond, ze schijnen in het wild ook voornamelijk van insecten te leven, denk dat als ik elke dag een bakje tropenzaad heb staan en ze dagelijks een paar Meelwormen, wasmotten en krekels geef ze wel gelukkig zullen zijn (en natuurlijk als de hen eenmaal gaat leggen goed veel ei en verpoederde eierschaal geven om haar sterk te houden)
              "I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant."

              Opmerking


              • #8
                ""veel ei en verpoederde eierschaal""

                Is helemaal niet nodig en misschien zelfs ook niet goed.
                Gewoon normaal eivoer en eventueel wat universeelvoer ,en gewoon gritmengsel is voldoende.

                Opmerking


                • #9
                  O, had gelezen dat ze veel kalk nodig hadden omdat ze zoveel eieren leggen, maar dat redden ze dus met gewoon eivoer ook wel, geef wel elke dag wat extra grit (kost toch bijna niets dus maakt weinig uit).
                  Weet ook niet of universeelvoer nog nodig is al ze elke dag wasmotten,meelwormen en krekels krijgen (plus alle kruipers en vliegers die ik hier in huis vind)
                  "I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant."

                  Opmerking


                  • #10
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Zaad staat ook altijd klaar hoor, wil alleen eeen wat gevarieerder dieet aabieden, altijd zaad klaar, met dagelijks 5of6 meelwormen, 2 krekels en 2 wasmotten per dag, en natuurlijk eivoer hebben staan.
                      "I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant."

                      Opmerking

                      Working...
                      X