Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pootje gekneusd/gebroken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Pootje gekneusd/gebroken?

    Helaas ging het vanmiddag helemaal mis , bij het verhuizen is mijn pop ontsnapt in de woonkamer en kon dr alweer heel snel vangen en in dr nieuwe huisje plaatsen.

    Ze ging op dr nieuwe stok zitten en even daarna zag ik dat ze heel moeilijk ging zitten, ze strompelt ook wat over de stokken heen en durft het net aan naar een andere stok te gaan.

    Ze staat af en toe op beide pootjes maar ze ontziet er 1, ik heb even goed gekeken en dr pootje is niet verkleurd of dikker.

    Ze gaat ook liever wat lager zitten en het lijkt alsof ze daarbij wat meer naar rechts hangt.

    Wat is dit precies? Is het gebroken of gekneusd of????

    Ik hoor het graag!

    Liefs, Laura

  • #2
    even naar de da en je weet het is hier toch moeilijk om te zeggen

    Opmerking


    • #3
      Oh trouwens het is een spitsstaartamadine, ook handig om te weten

      Ze is nu weer verplaatst naar dr nestje.
      Ik denk dat het alweer wat beter gaat want ze ging net op het randje van dr nest zitten om even goed te gaan zitten.

      Ik heb meer het idee dat het achterste teentje (geen idee hoe je dat noemt) niet helemaal goed is want ze balanceert ook een beetje apart met dr vleugel enzo.

      Als ze niet opknapt ga ik er zeker mee naar de dierenarts.

      Opmerking


      • #4
        het voorval

        Oh en wat betreft het hele voorval.
        Ze snelde uit de kooi richting keuken, daar lande ze op de grond. Vloog weer omhoog en lande op de grond in de woonkamer. Daarna vloog ze op en lande op de tv tafel. Vloog weer op en lande bij de vitrage's op de grond en hipte er keurig netjes onderdoor en vloog op en ging vervolgens op een verwarmingsbuis zitten.
        Daarna richtingg raam achter mn bonsaiboom, toen ik dr daar probeerde te pakken omhoog en naar beneden en toen heb ik dr met 2 handen netjes kunnen pakken.

        Toen de kooi in en heb dr op de bodem neergezet, ze is toen direct op de hoogste stok gaan zitten uitpuffen en toen ze daar zo even zat en wilde gaan bewegen zag ik dat het niet helemaal lekker was met dr pootje....

        Opmerking


        • #5
          oke maar ja wat is er met pootje aan de hand want opzich kan kneuzing zijn gaat wel over kan een breuk zijn blijft hij briek lopen

          Opmerking


          • #6
            Nou hele belevenis zeg.

            Vanaf hier is het denk ik niet mogelijk om een zinnig antwoord neer te pennen.
            Maak eerst een wat foto's. Als pootje gebroken is staat ie er niet op de komende tijd.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Denk dat het niet gebroken is, misschien vast blijven zitten in het gaas of iets dergelijks.

                Dan zitten ze meestal een week of twee met een op getrokken pootje.

                Het kan ook zijn dat het nageltje heeft vast gezeten, dan kan het zijn dat deze na een tijdje uitvalt.

                Even een tijdje aankijken denk ik.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  Bedankt!

                  Hallo Michael!

                  Heel erg bedankt voor je reactie.
                  Volgens mij gaat het al een stuk beter! Ze gaat alweer rechtop zitten en begroet dr mannetje alweer met hevig kopknikken

                  Ik had onderdin 2 bakjes gezet met water en voer zodat ze niet op het lastige randje van de vaste voer en water bakjes hoefde te zitten.
                  Deze heb ik gisteren weggehaald en ze gaat gewoon weer naar de vaste voer en water bakjes dus het gaat dus steeds beter!

                  Gelukkig!!!!

                  Nog steeds niet bijzonders te zien aan dr pootje, geen verdikking geen verkleuring alleen af en toe trekt ze hem op en ontziet ze hem nog met landen.

                  Nogmaals bedankt voor alle reactie's!

                  Opmerking


                  • #10
                    Graag gedaan, heel goed dat je zo'n makkelijk bakje hebt neer gezet, kan ze het pootje een beetje ontzien.

                    Maar heb je haar wel eens uitgevangen en goed tussen de teentjes gekeken, ik heb een een cubavinkpopje gehad met een spontaan opgetrokken pootje en bij nader onderzoek zat er dus een stukje nestmateriaal tussen de huidplooien van het voetje.

                    Ik heb dat met een pincet verwijderd en toen was het over.

                    Je kan het pootje ook even insmeren met vasaline op purol, dat verzacht de pijn.

                    Succes.
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #11
                      Hey Michael,

                      Het gaat steeds beter, ze land sinds vanmorgen alweer op beide pootjes en staat alweer keurig op het randje van de vaste voeder en drink bakjes. Ook hipt ze alweer behendig over het randje van dr nestje.

                      Heb dr al heel goed kunnen bekijken en zie niks vastzitten, bloeden oid
                      Niks aan dr pootje is rood of gezwollen.

                      Ik houd het zeker nog goed in de gaten!

                      Wederom bedankt!

                      PS: als het nog langer pijn blijft doen zal ik er zeker wat opsmeren! Goede tip!

                      Opmerking

                      Working...
                      X