PDA

Bekijk Volledige Versie : Clips voor voorfronten

P.Wijlaars
17-08-2010, 13:11
hallo,

er zijn clips voor voorfronten vast te zetten (klikken) in de handel
maar ik kan ze niet vinden op internet. wie weet er een site waar ik ze kan bestellen?
het is een klein plastic clipje

populier
17-08-2010, 13:35
http://www.geonshopping.nl/shop/Front-montageclip-p-1153.html

P.Wijlaars
17-08-2010, 16:14
http://www.geonshopping.nl/shop/Front-montageclip-p-1153.html

Dat is hem , Michael.
ik kon hem niet vinden. bedankt

jan61
17-08-2010, 16:15
hallo,

er zijn clips voor voorfronten vast te zetten (klikken) in de handel
maar ik kan ze niet vinden op internet. wie weet er een site waar ik ze kan bestellen?
het is een klein plastic clipje

Hoeveel ben je er nodig dan. Want ik heb er nog een aantal over.

P.Wijlaars
17-08-2010, 17:00
Hoeveel ben je er nodig dan. Want ik heb er nog een aantal over.

hoeveel per broedkooi heb je er nodig ,voor broedkooien van 80 breed?

ik wil geleidelijk aan, naar 16 broedkooien.

populier
17-08-2010, 17:10
4 boven 4 onder = 8 x 16 broedkooien = 128 clips

3 boven 3 onder = 6 x 16 broedkooien = 96 clips.

Wat je zelf wil denk ik zo.

P.Wijlaars
17-08-2010, 17:17
4 boven 4 onder = 8 x 16 broedkooien = 128 clips

3 boven 3 onder = 6 x 16 broedkooien = 96 clips.

Wat je zelf wil denk ik zo.

oke, maar als je boven en onder clips plaats , hoe kun je het front dan verwijderen, als je moet schoonmaken?

populier
17-08-2010, 17:20
Dat moet je even aan Jan vragen want hier ben ik ook al een tijdje nieuwsgierig naar.

Animal
17-08-2010, 17:44
Het frontje een halve centimeter naar boven schuiven en je kunt het er zo uit kantelen.(denk ik)
Er zijn ook frontjes waar onder en boven pinnen aan zitten ,,werkt eigenlijk op de zelfde manier.Je hoeft dan alleen maar gaatjes in je frame te boren en hebt niks extra's nodig.

P.Wijlaars
17-08-2010, 19:30
Dat moet je even aan Jan vragen want hier ben ik ook al een tijdje nieuwsgierig naar.

ik heb wel een oplossing, denk ik

alleen onder clipjes plaatsen,en boven 2 gaatje sleufjes frezen waar de pinnen van het voorfront invallen,op de voorkant 2 kleine schuifslotjes op zetten wat voor de sleufjes valt,als je schoon moet maken schuif je de slotjes open , en wip het voorfront er zo uit.
ik denk zelf dat dit goed zal werken.

Animal
17-08-2010, 19:57
ik heb wel een oplossing, denk ik

alleen onder clipjes plaatsen,en boven 2 gaatje sleufjes frezen waar de pinnen van het voorfront invallen,op de voorkant 2 kleine schuifslotjes op zetten wat voor de sleufjes valt,als je schoon moet maken schuif je de slotjes open , en wip het voorfront er zo uit.
ik denk zelf dat dit goed zal werken.

Als er aan de bovenkant pinnen zitten ,dan zitten die ook aan de onderkant ,,dan heb je dus helemaal geen clips nodig.
Onderste pinnen maar 1 cm lang houden ,en front ruim 1 cm ruimte in de hoogte geven. Door het front op te tillen kun je het er zo uit pakken.

jan61
17-08-2010, 21:29

Ik heb aan de bovenkant een stoeltjes profiel gemonteerd en onderaan 2 clips.

P.Wijlaars
17-08-2010, 21:33
Ik heb aan de bovenkant een stoeltjes profiel gemonteerd en onderaan 2 clips.

stoeltjes?? hoe zien die er uit ??

Soesje
18-08-2010, 01:17
Dat is een aluminium profiel, de doorsnede ziet er als volgt uit.
Verkrijgbaar in vele maten, dit is slechts een voorbeeld.

http://www.caralu.nl/images/catalog/1142050000.gif

populier
18-08-2010, 08:38
Ik heb zelf een alu.stoeltje boven en een alu. stoeltje onder en schuif zijwaarts de fronten uit de profielen bij het schoonmaken.

Maar daar blijft vaak rommel of water in liggen van het hangbadje en dan gaat je front roesten.

De oplossing van Jan lijkt mij het beste, tegenwoordig zie ik nog maar weinig voorfronten met de de doorlopende pennen.

En in het verleden braken die pinnen altijd af bij mij.

Tommie
21-08-2010, 23:21
Mijn ervaring is met de pinnen dat juist bloedluizen in de geboorde gaten waarin de pinnen vallen een fijn onderkomen vinden. Met de clips zoals al beschreven heb ik daar nog geen last van gehad.

P.Wijlaars
21-08-2010, 23:30
Mijn ervaring is met de pinnen dat juist bloedluizen in de geboorde gaten waarin de pinnen vallen een fijn onderkomen vinden. Met de clips zoals al beschreven heb ik daar nog geen last van gehad.

Hoi , Tommy
als je regelmatig de gaatjes inspuit met Mite-killer of zo , zal dat wel meevallen hoor.

Animal
22-08-2010, 10:44

Voor die clips heb je toch ook gaten moeten boren ,neem ik aan.En tussen de clip en het front zit ook ruimte ,dus ook weer eventuele luizen schuilplaats.
En inderdaat ,die gaten voor die pinnen spuit je in voordat je het front plaatst.
Alleen die paar gaten zal nooit de oorzaak zijn van het luizen krijgen.
Er zijn mensen die niks inspuiten ,gewone zelfgemaakte houten kooien hebben ,niks afgekit of wat dan ook ,en die ook geen luizen hebben.

Het lijkt of sommige hier al luizen hebben ,als ze er alleen nog maar aan denken.

P.Wijlaars
27-08-2010, 22:32
Hallo

Ik heb even goed nagedacht over de clips , maar ik kom er achter dat als je boven en onder clips plaatst , dan kan je het front er niet meer uit halen.
dus ik zal iets moeten verzinnen . zodat het wel kan , heeft iemand sugesties?

aat
28-08-2010, 10:17
Montage clip voor het makkelijk monteren van fronten.
Neem 12 mm extra ruimte voor montage.
Bij een front van 40 cm hoog is de montage ruimte 41.2 cm

Front in de onderste clips plaatsen, iets onderspanning brengen en in de bovenste clips plaatsen.

Bijkoment voordeel,het front ligt 4mm vrij van het frame. ( geen bloedluis, geen vuil)

P.Wijlaars
28-08-2010, 10:35
Montage clip voor het makkelijk monteren van fronten.
Neem 12 mm extra ruimte voor montage.
Bij een front van 40 cm hoog is de montage ruimte 41.2 cm

Front in de onderste clips plaatsen, iets onderspanning brengen en in de bovenste clips plaatsen.

Bijkoment voordeel,het front ligt 4mm vrij van het frame. ( geen bloedluis, geen vuil)

Hoi, Aat

Daar kan ik wel wat mee.bedankt

dus als ik het goed begrijp, moet je het front iets buigen , om hem er tussen te krijgen?

aat
28-08-2010, 12:01
dus als ik het goed begrijp, moet je het front iets buigen , om hem er tussen te krijgen?

Ja dat klopt, je zult begrijpen dat het makkelijkker gaat bij een front van 40 & 50 cm hoog dan bij een front van 30 cm.

P.Wijlaars
29-08-2010, 11:20

Ja dat klopt, je zult begrijpen dat het makkelijkker gaat bij een front van 40 & 50 cm hoog dan bij een front van 30 cm.

FRONTJE 80 X 40
no problemo:D

4Birdo
05-09-2010, 18:23
ik heb ook mijn eerste kweekkooien met die clips gemaakt, alleen bij mij werden ze gemaakt met zware fronten, en inderdaad wel gemakkelijk met die clips
http://nl.netlogstatic.com/p/oo/097/601/97601666.jpg
binnenkort ook beginnen aan 2e dubbele kweekkooi.:)
maar eerst nog een soort onderkooi van 1M x 50cm D x 40cm H maken voor de japanse kwartels.

Animal
05-09-2010, 21:21
Ben je geen lade of morsrand vergeten ?
En die kwartelkooi word volgens mij veel te klein ,,die beesten horen in een volliere.

krien
05-09-2010, 21:38
Vergeet ook de naden niet even af te kitten, ivm schuilplek voor evt. ongedierte.

P.Wijlaars
05-09-2010, 23:20
Vergeet ook de naden niet even af te kitten, ivm schuilplek voor evt. ongedierte.

bij mij wordt alles afgekit , anders wordt het naadje pet:santa:

P.Wijlaars
09-09-2010, 22:03

Hoi, Krien

Ik ben volop met broedkooien te bouwen.
maar ik heb toch even een vraagje.
ik neem aan dat je lade's in de broedkooien hebt.
maar als je de lade eruit trekt.komt er dan een open ruimte tussen de bovenste en de onderste broedkooi.zo dat ze vogels die in de bovenste broedkooien zitten naar de onderste broedkooi kunnen en andersom? of zit daar ook nog een bodem onder de lade?

Animal
09-09-2010, 22:40
Er hoort natuurlijk ook gewoon een bodem te zitten in iedere kooi.:confused:

krien
10-09-2010, 06:47
Hoi, Krien

Ik ben volop met broedkooien te bouwen.
maar ik heb toch even een vraagje.
ik neem aan dat je lade's in de broedkooien hebt.
maar als je de lade eruit trekt.komt er dan een open ruimte tussen de bovenste en de onderste broedkooi.zo dat ze vogels die in de bovenste broedkooien zitten naar de onderste broedkooi kunnen en andersom? of zit daar ook nog een bodem onder de lade?

Uiteraard zit er in iedere kooi een bodem.

RonWiel
10-09-2010, 07:17
ik heb ook mijn eerste kweekkooien met die clips gemaakt, alleen bij mij werden ze gemaakt met zware fronten, en inderdaad wel gemakkelijk met die clips
http://nl.netlogstatic.com/p/oo/097/601/97601666.jpg
binnenkort ook beginnen aan 2e dubbele kweekkooi.:)
maar eerst nog een soort onderkooi van 1M x 50cm D x 40cm H maken voor de japanse kwartels.

met alle respect deze kooien zullen me een bende geven dat wil je niet weten.........een morsrand is op zijn minst op zijn plaats. Als je er nog meer maakt zou ik nog eens goed rondkijken van hoe en wat.......nogmaals met een rand ervoor is het al 100x beter, dat is mijn idee.

succes

populier
27-10-2010, 17:57
Heb ook even een paar nieuwe vluchtkooien met de clips gemaakt, bevalt prima.

Je kan de clips nu ook per stuk kopen bij Geon Schrijver.

Op de foto zijn ze niet echt duidelijk te zien.

P.Wijlaars
27-10-2010, 22:14
De kooien mogen er zijn, Michael.
en die clips zie ik wel hoor , ik ga ze ook bestellen . maar wel met 100 tegelijk
gr Peter:cool:

populier
28-10-2010, 09:59
Dank je peter,

De clips per 100 zijn nu wel een stukje duurder geworden dan voorheen.

Was 18,75 nu 30,00 per 100 stuks.

Hier is de nieuwe link:http://www.geonshopping.nl/shop/Front-montageclip-p-1153.html

Succes met de bouw van je kooien.

P.Wijlaars
30-10-2010, 00:31
ik heb even gekeken , maar als je er 100 in 1 keer afneemt kosten ze toch maar 18,97
probeer zelf maar , doe er maar eens 100 stk in je winkelwagentjes:D
lijkt me ook normaal , hoe meer je er afneemt hoe goedkoper .

populier
30-10-2010, 10:54
Hierbij een stukje van Aat Schrijver:

Montage clip
Wij hebben de bestelwijze wat aangepast, onze teller gaat namelijk niet verder dan 400.
Ik heb nu tot 100 € 0.30 en meer dan 100 € 0.19 cent.
Ook heb ik de keus gelaten om per 100 te bestellen voor de mensen die er bv 600 willen hebben
Ik hoop dat het zo duidelijker is
Groeten
Aat Schrijver

Kristof
03-06-2011, 13:07
Is er iemand die weet waar je dergelijke montage clips kunt krijgen in belgie?

mvg,

Kristof

populier
03-06-2011, 13:19
Nee, maar bij Geon Schrijver versturen ze ze over de hele wereld.

Mocht je ze niet kunnen vinden in Belgie.

Ik heb ze trouwens ook via de post laten komen in Nederland.

Henk Adelerhof
21-08-2012, 11:30
Wat kost het via de post dan? Populier? (Michael)

populier
21-08-2012, 13:05
Volgens mij heb ik de volle mep betaald, 6,75 Postnl pakket post.

Ze hebben het wel in een envelope gedaan die door de brievenbus paste maar ik moest het betalen als pakket:rolleyes:

Dit komt denk ik door het automatische systeem van bestellen op een webwinkel.

Misschien even bellen met Aat van Geon Schrijver of dit niet anders kan.

Telefoonnummer ma-di-wo 070-5143471

Henk Adelerhof
21-08-2012, 19:14
Het kan inderdaad anders:

Want ik vroeg om een goedkopere oplossing voor 30 clips, en er werd mij gezegd dat een stevige envelop en de postzegel mij €1,00. zou gaan kosten.

populier
21-08-2012, 19:45
Nou mooi geregeld toch:)

Maar ze hebben ze nog wel?, want ik zag ze niet meer op de site staan.

Henk Adelerhof
21-08-2012, 20:10
Jawel, hier:

http://www.geonshopping.nl/front-montageclip-p-1153.html

Henk Adelerhof
21-08-2012, 20:15
Ik had ze btw een email daarover gestuurd, en kreeg als antwoord vandaag terug:

Hallo Henk

Voor 30 clips vragen wij € 1.00 voor de kosten van postzegel en de beschermde envalope.

Mail even je gegevens,(naam, adres, enz)

Dan sturen wij je een proforma rekening.

Groeten

Aat Schrijver

Geonshopping.nl

Dus ze hebben ze nog wel.

mylife
21-08-2012, 21:32
Volgens mij heb ik de volle mep betaald, 6,75 Postnl pakket post.

Ze hebben het wel in een envelope gedaan die door de brievenbus paste maar ik moest het betalen als pakket:rolleyes:

Herkenbaar! Dit moest ik ook!

populier
22-08-2012, 00:50
Herkenbaar! Dit moest ik ook!

Eigenlijk schandalig die verzendkosten.

Het is me nog een keer gebeurd met een piepklein potje propopliszalf van €3,30.

Ik zal de volgende keer ook even bellen/mailen voor een pro forma factuur.:)

Henk Adelerhof
27-04-2013, 19:24
Hallo,

ik heb weer van die clips besteld voor mijn nieuwe aluminium vluchtje, maar nu doet er zich een ander probleem voor.

Hoe krijg ik die op een aluminiumkoker profiel 20x20mm?

Ik had in gedachte het met een pompnagel te doen, maar dat kan niet, want de kop komt niet helemaal tot op de bodem.

Nu wil ik het met een stevig stukje buis der tussen doen, zodat er een stukje langere pin overblijft.

Maar, heeft iemand een ander ( beter ) idéé?

bij voorbaat dank.

Ben86
27-04-2013, 19:44
er zijn zelftappende schroeven.
Maar ik weet niet of de kop hiervan te groot is?
Misschien dat je van je clip een rondgat in moet boren ter grote van de schroefkop.
Ik weet ook niet wat de kleinste schroefmaat is.
Dit principe kan misschien ook wel met een popnagel.
Dus waarschijnlijk gewoon clip gaatje boren?

gr. Ben

Henk Adelerhof
27-04-2013, 19:51
Daar zit wat, wat jij zegt.
Zelftappende schroeven.

Maar ik ga eerst op zoek naar een stevig buisje, die ik er tussen zet.

Anders over op plan B.

bedankt voor het meedenken. :D

Antoni Hopmann
27-04-2013, 20:08
Hallo,

ik heb weer van die clips besteld voor mijn nieuwe aluminium vluchtje, maar nu doet er zich een ander probleem voor.

Hoe krijg ik die op een aluminiumkoker profiel 20x20mm?

Ik had in gedachte het met een pompnagel te doen, maar dat kan niet, want de kop komt niet helemaal tot op de bodem.

Nu wil ik het met een stevig stukje buis der tussen doen, zodat er een stukje langere pin overblijft.

Maar, heeft iemand een ander ( beter ) idéé?

bij voorbaat dank.

Gaatje boren 0,2 mm kleiner dan dikte schroef.
Gewoon RVS schroefjes,Henk.

ele
27-04-2013, 21:26
0,2 mm? ;)
Ook ik zou de manier van Antoni kiezen, alleen dan 2mm kleiner boren dan de diameter van de schroef.
Ik ken die clipjes niet, maar afhankelijk van het gaatje en de ruimte in dat clipje zou ik waarschijnlijk kiezen voor een lenskop- of een bolkop-schroefje in de RVS uitvoering.

mvg. Eelke

Henk Adelerhof
27-04-2013, 21:51
Aha kijk, de ideeën druppelen binnen. :D

Met het buisje geen goed resultaat, het kwam weer los.

Maar ik heb nu pauze, en ga volgende week er wel weer mee verder. :D

Bedankt voor het meedenken, enne ideeën zijn nog steeds welkom hoor, en ik denk dat een ander er ook mee geholpen zal zijn, als die hetzelfde probleem tegenkomt.

thanks .

Henk Adelerhof
27-04-2013, 23:53
Ik lees hier op google iets over slagmoeren en blindklinkmoeren.

Ik ga volgende week eens in de ijzerwarenhandel rondneuzen, om te zien wat de mogelijkheden zijn.

peerpm
28-04-2013, 20:07
Hi Henk,

stuur ff mailtje, ik heb nog wel schroef met boorpunt | zelftapper liggen lengte 19 mm met mini kop.

Kun je die proberen, denk dat die zeker passen!

Stuur ik je wel op.

:rolleyes: peer

Henk Adelerhof
28-04-2013, 20:38
Bedankt voor het aanbod Peer, maar de gaten zitten er al in.

En btw ik zat vandaag zo te denken, ik kan ook een vierkant latje 17 x 17 mm in de koker schuiven, en zo met een schroef het clipje vast zetten.

Ik zou het iig kunnen proberen.

Maar lijkt mij wel te lukken.

Zo niet, dan hoor je van me :D.

btw. 19 mm lijkt mij iets te lang.

peerpm
28-04-2013, 22:01
Hi henk,

met een beetje frreumelen gaat latje zeker wel lukken denk ik (had ik iid ook al even bedacht), lijmen met polymax kan ook nog, en ....het aanbod van de schroeven blijft staan, postzegel ligt al klaar dus....

ik hoor het wel.

n.b. 19 mm is niet te lang dacht ik, dikte clip is ? 2 mm + 19 mm (binnenwerk + wand) voor de koker moet allemaal lukken dan.

suc6, Peer:rolleyes:

populier
28-04-2013, 23:24
Jammer Henk dat het niet in een keer gelukt is, had zelf geen problemen de clips in het aluminium kokker vast te zetten met kleine schroefjes.

Maar je moet zoals eerder aangegeven een boortje gebruiken dat een stukje dunner is dan je schroefje.

Ik heb gewoon huis,tuin en keukenschroefjes gebruikt zoals deze:

aat
29-04-2013, 07:31
Ik kwam dit onderwerp tegen.
Voor de montage van de clips op aluminium buis gebruik je zelfsnijderde schroeven ( Parkers) 2.9 x 13 mm, met een platbolle kop ( geen verzonken kop, die trekken door het gat van de clip) voorboren met 2.5 mm

Wij gebruiken schroeven van Fabory model 2640 zwart DIN 7981-B 2.9x13 of 16 mm verkrijgbaar o.a bij de automaterialen winkel.

Op hout, gewoon met een schroefje.

Geen popnagels of zelfborende schroeven of lijm gebruiken.

Leg het front even op de strip en teken de boorgaten zoaf dat de clip tussen de spijltjes valt.

Vragen?

Henk Adelerhof
29-04-2013, 13:38
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Ze zitten er al aan, en het front zit erop.

Wat een simpel latje van 15 x 15 mm. al niet kan doen met wat losliggende schroefjes.

Gewoon iets meer dan 6 cm korter zagen dan het aluminium koker profiel i.v.m. de kunststof koppelstukken, die er op de uiteinden aankomen en het past precies.

Nu kan ik met een gerust hart eens een clipje vervangen, mocht er eens 1 stuk gaan, anders was het schroefdraad die ik er anders in getapt had met het schroefje versleten en had ik een nog groter schroefje moeten nemen.

Dit heb ik dus besloten te doen, bedankt voor het meedenken :D