Mededeling

Collapse
No announcement yet.

snavel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • snavel

    de snavel van een japans meeuwtje is een beetje raar... (zie foto's)
    hoe komt dat en wat kan je er aan doen/moet je er wat aandoen?
    op de laatste foto kan je het het beste zien

    tip; gebruik ctrl+ scroll om in te zoomen
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    reactie

    Ondersnavel is vergroeid, kan een oorzaak/gebrek in de voeding hebben.
    Je kan de snavel bijknippen (wel heel voorzichtig) met een nagelschaartje bijvoorbeeld en daarna met een nagelvijltje bijvijlen. Als je dit zelf niet aandurft, ga dan naar een ervaren kweker of dierenarts.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      waar heeftie dan te weinig van?

      Opmerking


      • #4
        Reactie

        Lees hier maar eens even:
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          oke dankjewel

          Opmerking


          • #6
            tekort aan vitamines? als je fijn tropisch zaad geeft hoort daar toch alles in te zitten?
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Sorry troetelduifje wie heeft je dat ooit verteld?

              In zaad zit juist weinig vitamines.

              Wil je vitamines aanvullen bij je vogels moet je het toch echt in fruit, groenten, eivoer, halfrijpe onkruidzaden, gekiemd zaad en eventueel vitamine druppels zoeken.

              Want alleen een tropenmengsel is niet genoeg.

              En natuurlijk altijd grit, sepia, maagkiezel, mineralen verstrekken voor de botten en snavel.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                Oh.

                Gelukkig knoeien mijn vogels nogal, zodat er voortdurend gekiemd zaad op de bodem staat, fruit raken ze niet aan en eivoer geef ik ze gelukkig al.

                Maagkiezel kijken ze ook niet naar om en het blok sepia hangt er nog net zo als toen ik het erop hing. (nou, ja er is een stuk afgebroken toen ik het liet vallen, maar daarna is er niets meer aan veranderd)

                Ik kan mijn vogels niet dwangvoeren natuurlijk, maar als alles aanwezig is, moeten ze er wel zelf van gaan eten.

                BTW, bij mij geen scheve bekken trouwens hoor.

                Groeit de bek van deze vogel op den duur weer recht als hij/zij wel ineens vitamines gaat krijgen?
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                  Oh.

                  Gelukkig knoeien mijn vogels nogal, zodat er voortdurend gekiemd zaad op de bodem staat, fruit raken ze niet aan en eivoer geef ik ze gelukkig al.

                  Maagkiezel kijken ze ook niet naar om en het blok sepia hangt er nog net zo als toen ik het erop hing. (nou, ja er is een stuk afgebroken toen ik het liet vallen, maar daarna is er niets meer aan veranderd)

                  Ik kan mijn vogels niet dwangvoeren natuurlijk, maar als alles aanwezig is, moeten ze er wel zelf van gaan eten.

                  BTW, bij mij geen scheve bekken trouwens hoor.

                  Groeit de bek van deze vogel op den duur weer recht als hij/zij wel ineens vitamines gaat krijgen?
                  maagkiezel en grit moeten de vogels altijd tot hun beschikking hebben om het zaad te vermalen in de spier maag gewoon een bakje er in hangen en ze eten het als ze het nodig hebben

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                    maagkiezel en grit moeten de vogels altijd tot hun beschikking hebben om het zaad te vermalen in de spier maag gewoon een bakje er in hangen en ze eten het als ze het nodig hebben

                    Dan zullen ze het wel niet nodig hebben, want het enige dat ze met dat bakje doen is erin poepen.

                    maar misschien eten ze van het zand op de grond? Ik weet het niet, maar ik zet netjes klaar wat ze nodig hebben dus als ze er dan niet van eten, ja dan weet ik het ook niet.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Het beste is de snavel zo kort mogelijk te knippen zodat hij weer de goede vorm aan kan nemen.

                      Opmerking

                      Working...
                      X