Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat

    hallo ik ben zelf 13 jaar kweek goulds en zebravinken wel gescheiden ze zeggen dat zamen kan daar ga ik ook vanuit maar voliere moet nog uitgebereid worden dus even afwachten wat het word maar ik was benieuwd als ik die grotere voliere heb wat kan samen met zebravinken

  • #2
    Hee (:


    K ben toto ook 13

    En k heb 2 zebravinken & 2 tamme grasparkieten =D

    Opmerking


    • #3
      bij elkaar?

      Opmerking


      • #4
        Licht eraan wat je erbij wil? Wil je alleen prachtvinken of wil je ook parkieten? Als je er parkieten bij wilt dan kun je denken aan neophema's en valkparkieten. Grasparkieten raad ik af. Eerst lijkt het goed te gaan, maar vroeg of laat gaat het toch mis met een bloedbad als gevolg.(zelf meegemaakt ) Ze bijten de zebravinken en laten (vooral de vrouwtjes vindt ik) niet snel meer los Verder kun je denken aan kanaries, bichenowastrilden,diamantduifjes,japanse meuwtjes enz. (de meeste heb ik zelf ook bij zebravinken gehad) Maar ik denk dat je beter eerst kunt kijken wat je mooi lijkt, en daarna kijken op internet en in boeken of het samen gaat.( je kunt het ook andersom doen!)

        Hoe groot wordt de voliere als ik vragen mag, ben daar altijd zo nieuwschierig naar

        AustraliaBirds

        PS: Geschijden moet zijn gescheiden
        Uitgebrijd moet zijn uitgebreid
        Zamen moet zijn samen
        Niet gemeen bedoelt (je zegt ook al sorry voor de schrijffouten) Maar ik voel me verplicht het te verbeteren zodat jij het goed leert. Anders blijf je die fout misschien wel maken

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door AustraliaBirds
          Licht eraan wat je erbij wil? Wil je alleen prachtvinken of wil je ook parkieten? Als je er parkieten bij wilt dan kun je denken aan neophema's en valkparkieten. Grasparkieten raad ik af. Eerst lijkt het goed te gaan, maar vroeg of laat gaat het toch mis met een bloedbad als gevolg.(zelf meegemaakt ) Ze bijten de zebravinken en laten (vooral de vrouwtjes vindt ik) niet snel meer los Verder kun je denken aan kanaries, bichenowastrilden,diamantduifjes,japanse meuwtjes enz. (de meeste heb ik zelf ook bij zebravinken gehad) Maar ik denk dat je beter eerst kunt kijken wat je mooi lijkt, en daarna kijken op internet en in boeken of het samen gaat.( je kunt het ook andersom doen!)

          Hoe groot wordt de voliere als ik vragen mag, ben daar altijd zo nieuwschierig naar

          AustraliaBirds

          PS: Geschijden moet zijn gescheiden
          Uitgebrijd moet zijn uitgebreid
          Zamen moet zijn samen
          Niet gemeen bedoelt (je zegt ook al sorry voor de schrijffouten) Maar ik voel me verplicht het te verbeteren zodat jij het goed leert. Anders blijf je die fout misschien wel maken
          Hallo vriend,
          Ik vind jou niet de aangewezen persoon om een ander te gaan vertellen hoe hij moet schrijven..... Kijk eens naar het eerste woord van je bericht.....
          Jaja.... en zo kan ik nog wel een paar foutjes opnoemen.
          Zullen we het maar lekker bij onze hobby houden?

          Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            Ik zeg niet dat ik geen spelfouten heb, maar als ik hem kan wijzen op een aantal fouten dan doe ik dat graag. Stel dat niemand het zou zeggen omdat het zijn hobby niet is!!! Dan blijft hij de fout misschien wel altijd maken....? (bij wijze van spreken)

            ik snap wat je bedoelt (ik twijfelde al erg of ik het wel moest doen)

            Dan hoef ik vanaf nu ook niet meer te twijfelen. Ik hou mijn mond wel....

            Opmerking


            • #7
              Ik ga het tot bodem uitzoeken wat zamen kan ik ben aan twijvelen over kwartels er bij enzo

              Opmerking


              • #8
                ik wil zobizo valken erbij als kan

                Opmerking


                • #9
                  @joris


                  Nee Grasparkieten en zebravinken apart, ik heb ook diamantduifjes maar die zitten ook apart.

                  Opmerking


                  • #10
                    Als je er valken bij doet blijven er weinig zebravinken over denk ik!!(grapje)
                    Bedoel je met 'als het kan' dat ze vreedzaam zijn tegenover ander vogels? Valkparkieten zijn over het algemeen vreedzaam tegenover andere vogels, maar dat ligt denk ik ook wel een beetje aan het karakter van de vogel zelf. Toch kun je er wel vanuit gaan dat ze vreedzaam zijn tegenover de ander vogels (ook als je kijk naar de belevingen van andere mensen in boeken en op internet)

                    Ik lees dat je ook aan het twijfelen bent over kwartels. Ben je aan het twijfelen welke soort je wil of dat je ze wel of niet wilt?

                    AustraliaBirds

                    Opmerking


                    • #11
                      kwartels kan wel, maar valken... ik zou het niet doen. maar dat is mijn mening.

                      Opmerking


                      • #12
                        beste wouter waarom niet als ik vragen mag

                        Opmerking


                        • #13
                          en ik zit te twijvelen zowel wat voor kwartels en of ik kwartels wil

                          Opmerking


                          • #14
                            Beste Joris,

                            Ik weet niet waar je woont en hoe goed je met de buren kunt. Ik heb zelf ook gekeken naar andere kwartels dan de chinese dwergkwartels. niet dat ze niet leuk zijn maar omdat ik gewoon iets anders wilde. Ik heb met andere kwartels jongen gehad en die schreeuwde waardoor ik ze weer weg heb gedaan.
                            Als ik weer kwartels ga houden dan zal dit weer de chinese gaan worden.

                            Ik heb eerder al eens een spannetje valken en chinese dwergkwartels gehad deze zaten samen met elkaar in een buitenvoliere. op een gegeven moment zaten de valken achter de dwergkwartels te vangen. Dit was bij ons dus ook geen succes.

                            De valken kunnen ook achter de zebravinken aan gaan jagen.

                            Groeten Ben
                            Groeten, Ben

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                              Hallo vriend,
                              Ik vind jou niet de aangewezen persoon om een ander te gaan vertellen hoe hij moet schrijven..... Kijk eens naar het eerste woord van je bericht.....
                              Jaja.... en zo kan ik nog wel een paar foutjes opnoemen.
                              Zullen we het maar lekker bij onze hobby houden?

                              Hans.
                              echt een hele rare reactie had ik van jou niet verwacht Hans.

                              gr. Ben
                              Groeten, Ben

                              Opmerking

                              Working...
                              X