Mededeling

Collapse
No announcement yet.

edelpapegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • edelpapegaai

    Goedemorgen.

    Ik heb een vraag. Ik wil een edelpapegaai aanschaffen voor binnen. Nu wil ik weten of deze vogel er tegen kan dat deze ongeveer 3 dagen per week overdag alleen thuis zit. Of verveeld deze zich dan heel erg? Ik lees hier veel verschillende meningen over op het internet.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen

    Groetjes Martin

  • #2
    Ik zou dat een papegaai niet aan doen.
    Deze vogels hebben zeer veel aandacht nodig, volgens velen vergelijkbaar met een peuter.
    Ernstige gedragsstoornissen kunnen het gevolg van te weining aandacht zijn, schreeuwen, bijten, plukken etc.

    Ik zou gaan voor een koppel vogels of vogeltjes, die vermaken elkaar wel.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Papegaaiachtigen behoren tot de hoogontwikkelde sociale levensvormen.

      van nature zijn deze dieren ALTIJD in gezelschap van tenminste een soortgenoot!

      Met de huidige beschikbare kennis en kunde op dit gebied mag gesteld worden dat het langdurig solitair houden van dergelijke dieren niet meer van deze tijd is, omdat dit bijna altijd tot ongewenst afwijkend gedrag zal leiden.

      Dit zou voldoende reden moeten zijn om geen enkele papegaai langdurig solitair te huisvesten.

      In geval van twijfel bestaat de mogelijkheid om de gevolgen van dergelijke huisvesting eens te 'bewonderen' in de diverse opvangcentra.
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking

      Working...
      X