PDA

Bekijk Volledige Versie : Muggen

Antoni Hopmann
04-08-2010, 09:38
Die Vapona-strips zijn niet meer verkrijgbaar bij de drogist.
Wat ik wel zag zijn Roxasect cassettes ter bestrijding van motten.
Ook op basis van dichloorvos. Heeft iemand ervaring met deze cassettes.

Josly
04-08-2010, 15:17
hallo,

is eigenlijk hetzelfde, enigste verschil is dat ze kleiner zijn en daardoor "voorlopig" nog toegelaten,
wordt regelmatig gebruikt in de reptielen wereld voor het bestrijden van bloedluis, ook maar tijdelijk omdat men vaststelt dat de dieren dan moeilijker ademhalen,
dichcloorvos is een ademhalings vergif dat de insecten (motten) op deze manier dood,
de goede werking van het product is een gesloten ruimte (hang/kleerkast) slecht voor vogels en mens, een goeie verluchting is goed voor vogels en mens maar verliest het product een groot deel van zijn waarde,

Antoni Hopmann
04-08-2010, 20:07
Een beetje spuiten met muggenspray, een mottencassette op een strategische plek.
Geen waterpartijen.Waar mogelijk insectengordijn. Dit alles ter voorkoming
van muggensteken.
Hapziekte oftewel kanariepokken is heel slecht voor de gezondheid van de
kanaries.

Fredm
26-01-2011, 21:23
Hallo,

Helpen de ouderwetse citroenplanten niet??

Groet, Fredm

Rob2503
23-07-2011, 19:43
Ik lees meer over de Vapona strip, word daar die plakstrip mee bedoelt, die aan het plafond werd gehangen.....

Animal
23-07-2011, 21:03
Nee dat was een dikke gele strip die een voor insecten giftige damp afscheiden.
Zal voor mensen ook niet erg gezond zijn geweest ,en is er daarom niet meer.

Die plakstroken zijn ouderwetse vliegen vangers ,en die zijn er nog wel ,maar die helpen niet tegen muggen.

populier
23-07-2011, 21:11
Hierbij de beruchte Vapona strip

Hans de Vries
24-07-2011, 11:20
Ik heb sinds kort zo'n elektrische vliegen/muggenvanger.... Je kent ze wel: 2 blauwe tl-buisjes in een bakje dat aan het plafond hangt. Voor de buisjes zit een rasterwerk waar een bepaalde spanning op staat.
Hoeveel weet ik niet maar het apparaat werkt perfect. De vonken vliegen eraf, even knetteren, een rookwolkje en het insect behoort niet meer tot de levenden. Bovendien, insecten-etende vogels doe je een plezier met het stoffelijk overschot.....

gr
Hans

populier
24-07-2011, 13:51
Dus volgens jou vang je hier ook dus muggen mee Hans.

Wil het even zeker weten want ik wil weer zo'n ding aanschaffen

Alvast bedankt.

Antoni Hopmann
24-07-2011, 16:15
Ja, zo'n lamp heb ik ook gehad.
Het probleem met die lamp was,dat het licht de muggen aan bleef trekken.
Alleen de muggen gingen niet allemaal op het "rooster" liggen en bleven in de ruimte op zoek naar een slachtoffer.
Dus gewoon maar weer over op de door mij reeds genoemde middelen.

Hans de Vries
24-07-2011, 20:25
Ik zal het even in de gaten houden. Voldoet overigens ook uitstekend tegen de vliegen!
Weet jij overigens het verschil tussen muggen en vliegen?

gr
Hans.

Josly
24-07-2011, 20:50
Ik zal het even in de gaten houden. Voldoet overigens ook uitstekend tegen de vliegen!
Weet jij overigens het verschil tussen muggen en vliegen?

gr
Hans.

hallo Hans,

een vlieg is een goede snelle vlieger, een mug laat zich als het ware voortdrijven op/door de wind,
het grote verschil zit hem bij de antennes,
vliegen hebben korte stevige antennes met slechts drie leden, daardoor kunnen ze de vliegsnelheid regelen, afhankelijk druk tegenwind,
muggen hebben slappe antennes, bestaan uit meer dan drie leden,
er is ook een verschil in vleugeladering, maar dat is te veel gevraagd wat het tokkelen betreft en te complex

Hans de Vries
24-07-2011, 23:24
Je hebt een uitstekende omschrijving gegeven van het verschil, Josly.
En je hebt gelijk, verdere omschrijving zou te complex worden. Wat denk je van deze: een mug kan vliegen maar een vlieg kan niet muggen? :whisle:

@populier: er worden zeker muggen gevangen maar een gedeelte zal zeker niet in de 'oven' belanden. Maar hetzelfde geldt voor de vliegen....

gr
Hans

populier
25-07-2011, 07:56
Ja, zo'n lamp heb ik ook gehad.
Het probleem met die lamp was,dat het licht de muggen aan bleef trekken.
Alleen de muggen gingen niet allemaal op het "rooster" liggen en bleven in de ruimte op zoek naar een slachtoffer.
Dus gewoon maar weer over op de door mij reeds genoemde middelen.

Precies Antoni,

Dat idee had ik ook toen ik zo'n lamp nog had, prima voor het vangen van vliegen maar muggen was een ander verhaal.:)

girlits
25-07-2011, 09:44
Muggenzifters :D

mvg eddie

populier
25-07-2011, 12:23
Ik wil graag muggen ziften maar waarmee?:D

hansd
25-07-2011, 12:57
;)

grt hans.

Berend R.K.
25-07-2011, 14:00
Je kan natuurlijk een vleermuiskast ophangen, moet je wel een goeie hebben.