Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantduif gewonde poot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantduif gewonde poot

    Ik heb 3 diamantduiven die samen met een Bobwhite hen zaten. Op een gegeven moment zaten ze alledrie alleen maar op de grond, dus eruit en hun poten waren compleet aan gort. Ik vermoed bij 2 duifjes dat aan 1 poot de zenuwen kapot zijn.

    Bij mijn eigen kweek duifje is er op de poot waar de ring om zit helemaal wit en de ring kleeft vast. Ik week hem iedere dag los, maar denk dat dit witte bot is.
    Als dat zo is moet de ring er echt af, maar hoe doe ik dat?

    Zo'n duifje is zo klein

  • #2
    schaar

    om de ring er af te halen, daar zijn speciale scharen voor. wat ik begrijp uit jouw verhaal, ik zou naar een dierenarts gaan.....
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Ja dat weet ik. Maar dat is op moment onmogelijk dus ik doe mijn best met mijn eigen eerste hulp om de duifjes te helpen. Ik heb een medicijnenkastje met antibiotica ed.

      Bij 1 duifje is de poot waarschijnlijk 99% dood. Vanaf de hak naar de tenen is het wit uitgeslagen en voelt als rubber. De tenen zijn al verloren. Poot sterft zelf af neem ik aan?

      Ik ga hier in de buurt even vragen bij de vogelmensen of ze een speciale tang hebben.

      Het is zo'n horrorverhaal dat ik niet snap hoe het kan. De Bobwhite is heel rustig, ze liep een paar keer per ongeluk over ze heen, maar aanvallend gedrag? Nee.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Dovelett
        Het is zo'n horrorverhaal dat ik niet snap hoe het kan. De Bobwhite is heel rustig, ze liep een paar keer per ongeluk over ze heen, maar aanvallend gedrag? Nee.
        Vaak worden de teentjes van vogels aangezien voor '(meel/buffalo)wormpjes', als dan blijkt daar daar een hele vogel aan vast zit laten ze van schrik weer los.

        Greetzzz

        Opmerking

        Working...
        X