Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zitten valkje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zitten valkje

    heey hallo vogel vrienden

    ik heb in mijn voiliere 2 valkjes maar die zitten de heledag een beetje op de zitstok en daar slapen die ook.terwijl ik in het binnen hok een nestkast voor hun heb hangen en ze willen ook niet naar binnen dus mijn vraag is: kun je ook een plant of een ander dekoratief nestkasje buiten laten hangen die wel tegen vogt kan
    sorry voor die vele vragen

    willem

  • #2
    De valken slapen hier ook op stok. Nestkast wordt alleen gebruikt voor de jongen.
    Plant zal waarschijnlijk gesloopt worden.

    Liever veel vragen, dan niets vragen en dat het dan fout gaat (niet dat dat bij deze vragen van toepassing is, maar gaat om het idee). De ene slechte vraag is een niet gestelde vraag .
    Mijn Site

    Opmerking


    • #3
      ookej dank je we.
      al klijntjes gehad dan ??

      Opmerking


      • #4
        vandaag net 1 van de 3 uitgevlogen.
        Mijn Site

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door willem.r
          heey hallo vogel vrienden

          ik heb in mijn voiliere 2 valkjes maar die zitten de heledag een beetje op de zitstok en daar slapen die ook.terwijl ik in het binnen hok een nestkast voor hun heb hangen en ze willen ook niet naar binnen dus mijn vraag is: kun je ook een plant of een ander dekoratief nestkasje buiten laten hangen die wel tegen vogt kan
          sorry voor die vele vragen

          willem
          Je kunt je nestblok ook gewoon buiten in de volliere hangen.
          Maar zorg dan wel dat het met regen niet te nat kan worden.
          Is de volliere niet overdekt ,dan op het nestblok een waterdicht dakje maken wat flink oversteekt.

          Opmerking


          • #6
            Zoals een collega-kweker ooit eens tegen mij zei... "in de natuur wordt een boom in de regen ook nat"

            Dat ze bij regen ietwat vochtig worden is niet erg.. ze moeten natuurlijk niet verzuipen.
            Wij hebben dus ook een afdakje
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              Waar heb je je eten, binnen of buiten?
              Als het enkel binnen staat dan moeten de valken wel eens naar binnen gaan... en zo heb je de eerste stap gemaakt.
              Overigens heb ik op aymara's na bijna nooit vogels gehad die in een nestkast gingen slapen; alles slaapt gewoon binnen of buiten op stok.

              Opmerking


              • #8
                valkjers

                kunt u mij vertellen welk soort valkjes u heeft in u voliere en hoe de afmetingen zijn van de ruimte waar ze in verblijven.
                het voer bestaat dat uit gedode muizen of eendagskuikens?



                Of heeft u het misschien over de valkparkiet?

                Opmerking


                • #9
                  Haha, We zijn hier op het forum "Andere Parkieten" dus we nemen maar aan dat het over valkparkieten gaat

                  Ik maakte ook een mooi nachthok, 2x1x2 maar alleen mijn Boeren (Lambert; dat is bourke parkiet in de volksmond als het over parkieten gaat) maken er gebruik van en dan alleen nog overdag.
                  Ben benieuwd hoe dat komende winter zal gaan.

                  Groet Dree

                  Opmerking


                  • #10
                    @animal dat gaat niet dat hok kan niet tegen vocht als die vochtig word dan zwelt die op XD

                    @rudmer dat weet ik wel dat ze tegen regen kunnen

                    @evdb het iten is buiten maar heb nog meerdere vogels er bij en dan raken die helemaal gestrest

                    @lambert45618 jah ik heb wildkleur valkjes en een grijze witmasker volgens mijn
                    de afmetingen weet ik niet helemaal is een soort halve maan vorm voiliere hebben met de bestrating mee gemaakt in die vorm anders moesten we de tuin helemaal aanpassen oowja nou ik hou het bij grof parkietenzaad

                    ik hoop dat ze in de winter wel naar binnen gaan als het gaat vriezen

                    Opmerking


                    • #11
                      je kan er ook wat wilgen takken in hangen die slopen ze helemaal hebben ze wat te doen

                      Opmerking


                      • #12
                        wilgentakken worden erg gewaardeerd ja.

                        Af en toe trosgierst is ook een gewaardeerde aanvulling op het grove parkietenzaad.

                        Bij ons zitten ze gewoon in de winter buiten hoor. Ze hebben een plek waar de droog en uit de wind kunnen zitten, maar daar werd niet een door iedereen gebruik van gemaakt.
                        Ik had er een mooi kastje voor, zonder bodem (scheelt schoonmaken) maar dat is na een verbouwing weggegaan. Heb er geloof ik geen foto van.
                        Mijn Site

                        Opmerking


                        • #13
                          wilgen takken ookeej zal ik eens proberen
                          nest kast zonder bodem hoe bedenk je het mar wel geniaal

                          Opmerking


                          • #14
                            Dit is dan ook geen kastje voor het broeden, maar puur als slaap/schuilhokje.
                            Ik zal er eens een tekeningetje van maken.
                            Mijn Site

                            Opmerking


                            • #15
                              jah oow keej ik d8 dat die ook voor het broeden was maar dat is niet zo dus

                              ik ga vanavond met mn vader even een broedhok voor de valkjes buiten hangen dus dat zal wel goed komen

                              sorry dat ik zo lang nie reageerde vakantie he


                              oowja die wilgen takken heb wat bij het zuidlaarder meer weg gehaald en daar zijn ze helemaal gek op zijn alleammal al weer weg

                              Opmerking

                              Working...
                              X