Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nu nog kweken met japanse meeuwtjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nu nog kweken met japanse meeuwtjes

    hallo,
    ik heb 2 koppels japanse meeuwtjes, en kan er nog 2 bijkrijgen(gratis ) van iemand die stopt.
    zou ik dan nu nog kunnen kweken als ze eitjes leggen of moet ik de eitjes weghalen.
    ook heb ik wel eens gehoord dat als je 4 koppels meeuwtjes bij elkaar indoet, dat ze dan allemaal in hetzelfde nestkastje gaan liggen en dat kweken niet meer lukt, wat zijn jullie ervaringen daarmee?

    mvg,
    Timon

  • #2
    Met de Japanse meeuwen kun je in principe in elk jaargetijde kweken. Voorwaarden zijn: voldoende lichturen, goede voeding, broedconditie.
    Enkele koppels bij elkaar werk prima. Maar, als je vier koppels in een kooi houdt heb je eigenlijk minimaal 6 broedkastjes nodig.
    Dan hebben ze keus en zal dat bij elkaar kruipen wel meevallen.
    Zorg wel voor voldoende vliegruimte, als ieder koppel 5 jongen krijgt heb je al gauw meer vogel dan kooi...

    gr
    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      bedankt voor je snelle reactie,
      er hangen 6 tralienestkastjes in de kooi en nog 2 dichte (voor goulds)
      (niet dat ik goulds heb, die zijn overleden)
      heb er nog een paar kanaries bij zitten, dat dan wel.
      maar over 2 weken ga ik mijn ren weer uitbreiden dus dan kan het makkelijk.

      mvg

      Opmerking


      • #4
        Succes gewenst!

        Hans
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          dank je zal ik nodig hebben

          Opmerking


          • #6
            laat je wel foto's zien als het gelukt is met je JM ??

            Ben erg benieuwd.

            succes

            Opmerking


            • #7
              ja zal k doen

              Opmerking


              • #8
                ik denk niet dat ze snel gaan kweken, want de japanse meeuwtjes vliegen helemaal niet... ze zitten op de grond en meer doen ze niet, ook zijn er geen veertjes waar normaal een staart zit! ik heb ze gekocht op de markt in barneveld en kon ze ruilen als het alleen maar mannen waren zij die meneer.
                wat kan ik nu het beste doen? ze weer ruilen met die meneer? deze woensdag?

                Opmerking


                • #9
                  das geen goed teken dat ze alleen op de grond zitten. ik ben ook net begonnen met JM maar die van mij vliegen als een gek grond lijke wel ADHD vogels Het is mij geleerd dat als vogels op de grond blijven zitten het niet goed is (buiten de grondvogels dan he ) Zou zeggen gewoon ruilen succes

                  Opmerking


                  • #10
                    grondvogels

                    je eerste fout al gemaakt, en wel vogels kopen die in de rui zitten moet je nooit doen koop alleen vogels die een compleet veren pakje hebben.

                    en kweken met meer als een koppeltje in een voliere gaat bij lange na niet als wanneer je ze apart in broedkooi kweekt.

                    nu is het kweken wat de meeste doen toch maar kweken voor de opkoper dus veel maakt het niet uit wat er gekweekt wordt, ander verhaal wordt het als je via de standaard gaat kweken dan zal je wel in een kooi moeten kweken.

                    Opmerking


                    • #11
                      van die kooien had ik al wel een beetje begrepen, ben ook bezig met broedkooien maken, heb er 4 van ong. 50x50x40 allemaal.
                      maar ik ruil ze voor jap.meeuwtjes die alle veren hebben.
                      mvg

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door timon115
                        ik denk niet dat ze snel gaan kweken, want de japanse meeuwtjes vliegen helemaal niet... ze zitten op de grond en meer doen ze niet, ook zijn er geen veertjes waar normaal een staart zit! ik heb ze gekocht op de markt in barneveld en kon ze ruilen als het alleen maar mannen waren zij die meneer.
                        wat kan ik nu het beste doen? ze weer ruilen met die meneer? deze woensdag?

                        Markt in Barneveld....... niet de ideale plek om dieren te kopen hoor, sorry als ik hiermee mensen tegen de schenen schop, maar Barneveldse markt staat niet hoog aangeschreven qua diervriendelijkheid, qua vakkundigheid met dieren (wel met geld) en qua gezondheid van dieren.
                        Bovendien heb je nooit garantie, want hoe kan jij weten wat de mannetjes zijn? Dan wil die man op de markt ze echt niet terug.

                        Mijn JM zijn heel actief en fladderen als helikopters (tenminste, met dat geluid) door de kooi.

                        Wellicht kan je deze Jm die je gekocht hebt eerst even de tijd geven om bij te komen en om veren aan te kweken. Geef ze wat eivoer als krachtvoer en gezond vers eten en water. Dan kunnen ze aansterken en wie weet valt de kwaliteit naderhand nog mee en heb je 4 prachtige koppels.
                        ..... hoe weet je trouwens dat het 4 koppels zijn en niet 8 vrouwtjes, of 8 mannetjes, als je niet weet wat de mannen en de vrouwen zijn?
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13
                          de verschillen tussen mannen en poppen heb ik op internet opgezocht en zo getest ong. heb in tot. 5 mannen en 3 poppen nu ga ik nog 1 mannetje ruilen tegen 1 pop. Die meneer zei dat ik ze mocht ruilen, (in Barneveld)

                          Opmerking


                          • #14
                            sprookjes

                            alweer iemand die in fabeltjes geloofd en het verschil kan zien tussen man en pop bij de japanse meeuwen.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                              alweer iemand die in fabeltjes geloofd en het verschil kan zien tussen man en pop bij de japanse meeuwen.
                              Lambert46518; hoewel je vaak gelijk hebt... kun je het echt niet vriendelijker brengen?
                              Je reacties zijn vaak zo... kattig. Heb je misschien niet in de gaten, maar het staat niet zo leuk.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking

                              Working...
                              X