Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe broedplek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe broedplek

    ik heb een probeempje met die maffe duiven van me. Ze hebben net een nest gehad waarvan de jongen net uitgevlogen zijn (nu 10 en 11 dagen oud)
    Nu willen ze een nieuw nest maken op een zeer ongelukkige plek na mij idee.
    Wie kan me vertellen of ik het zo moet laten of ze weg moet blijven jagen.
    Zal een foto bijvoegen zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.
    Je Kan de poep in de hok van de tak zien zitten daar zijn ze druk bezig met nestspul te verzammelen
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Als je heel consequent het nestmateriaal op een plek legt die jou beter uitkomt, verhuizen ze meestal wel mee.
    Hebben ze een nestschaal of bakje?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      ze hebben een nestkastje met bakje, maar ze zijn te eigenwijs whahhah lijken misschien op hun verzorgster whahahah maar ga het toch eens proberen hun nestspullen te verplaatsen naar het nestbakje.

      Opmerking


      • #4
        probleem is gelukkig opgelost.
        Mama had er genoeg van dat ik steeds het nestmatriaal weg haalden en heeft nu eieren voor haar geld gekozen en is toch maar op het nest gaan zitten

        Opmerking


        • #5
          Ja, duiven lijken niet zo slim; bij mijn ouders nestelen 2 houtduiven zich elk jaar in 1 van de bomen voor hun huis.En elk jaar komen daar jongen uit, die na een tijdje elk jaar uitvliegen en dan eerst onderaan de boom op de grond landen...... en elk jaar meteen door de katten van de buurt worden opgevreten.
          En dat gaat nu al een jaar of 6 door.

          Zelfs als mijn ouders het nest weghalen, nestelen ze gewoon hoger in de boom.
          Hardleers, koppig, maar wel volhardend zijn die beesten.

          Erg zielig, maarja, wat kan je verder doen? mijn moeder durft die jongen ook niet op te pakken en heeft geen tijd om de hele dag maar katten weg te jagen daar.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            whahah zie het al voor me. slim zijn ze idd niet.
            Sinds ik de JM in de voliere heb hebben ze dus eieren voor hun geld gekozen en toch maar in het nestkastje gaan zitten.
            De op hun eerst keus plaats haalde de JM steeds het nestpul weg en nu laten ze die met rust.

            En ja er zitten al 2 eitjes in Papa en mama zijn weer druk bezig.

            Opmerking


            • #7
              Ja dat doornestelen kunnen duifjes goed; die ene van mij was net uitgevlogen en pa en ma gingen al weer verder.

              Wat ik een goed oplossing vind tegen het doorfokken is de eieren direct na de leg even flink schudden en terug leggen. dan legt de duivin geen eieren meer, maar komen de eieren ook niet uit. natuurlijk begint het na 2 weken, als ze merken dat het niet uitkomt en de eieren het nest uit wippen, weer overnieuw, maar het voorkomt doorfok.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                ik geef ze deze keer nog de lol maar na dit nest is het afgelopen met broeden van hun wahhaha.

                Er moet nog wat veranderd worden in de voliere en dan moeten er geen koppels meer broeden en de jonge al uit gevlogen zijn.
                De deze keer mogen ze nog ff hun gang gaan en dan is het over.
                Blijven ze aan de gang gaan op gekker plekke gaat papa gewoon even verhuizen naar een 1mans kamertje whahahha

                Opmerking


                • #9
                  Ah, zielig. Kun je beter de eieren rapen of onklaar maken.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                    Ah, zielig. Kun je beter de eieren rapen of onklaar maken.
                    Blijven ze het dan niet proberen?? Gezien het niet de slimste vogels zijn whahahhaha

                    Opmerking


                    • #11
                      Jawel, maar dan kun je dus de eitjes onklaar maken, dan is het niet zo uitputtend als het ene nest na het andere grootbrengen en dan hoeven ze niet alleen te zitten.

                      moet je voorstellen dat jij noodgedwongen van je man gescheiden wordt, alleen omdat je niet van elkaar af kunt blijven... is toch ook zielig?
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        ik laat ze lekker bij elkaar zitten en maak van het volgende nest gewoon de eieren onklaar mochten ze op een gekke plek gaan nestelen, want ik haal echt alles wat evt een soort nest kan worden gelijk weg, wanneer de jongen uitgevlogen zijn.

                        Opmerking


                        • #13
                          duiven nestelen nooit 2 keer achter elkaar in een nest.
                          als de jongen groot zijn maken ze een nieuw nest.( tenzij het echt niet anders kan ) ook al is het naast her oude nest.

                          als je gewoon 2 broedbakken neerzet op een beschutte plaats zullen ze daar zeker gaan broeden.

                          bij mij deden ze het ook altijd om en om.

                          Opmerking


                          • #14
                            hoeveel nesten krijg je met de DD's gezien ze het hele jaar door broeden.
                            Ik leg er nu maar kunsteieren in want vind het veel te koud worden voor dat jonge grut.

                            Opmerking

                            Working...
                            X