Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kooi maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kooi maken

    wij gaan in onze schuur 4 broedkooien maken. En ik had gelezen dat je dan bijv. als achterkant meubelplaten kunt gebruiken, maar voldoet gelakt hout ook gewoon?

    Australiabirds

  • #2
    Hallo

    in principe kan dat wel,maar ik heb toch de voorkeur van Trespa of Ki-kern
    dat is veel makelijker schoon te houden , en minder last van bloedluis.
    maar ja, ik kan niet in jou beurs kijken, he?

    Opmerking


    • #3
      Alle hout is geschikt.
      Als de kooien ook nog verplaatsbaar moeten zijn en niet te zwaar dan is gewoon triplex ook goed.
      En schilderen moet ook van niemand ,doe gewoon wat je zelf mooi vind.
      De goedkope broedkooien die te koop zijn ,zijn ook van onbehandeld triplex (dun multiplex).

      Opmerking


      • #4
        ze hoeven niet verplaatsbaar te zijn het worden gewoon vaste kooien. En mijn vader is schilder dus dat kan makkelijk En als je het wil schoonmaken dat de voorkant er af kan. Is het bij broedkooien eigenlijk zo dat je de voorkant er af kunt halen ofzo?

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door AustraliaBirds
          ze hoeven niet verplaatsbaar te zijn het worden gewoon vaste kooien. En mijn vader is schilder dus dat kan makkelijk En als je het wil schoonmaken dat de voorkant er af kan. Is het bij broedkooien eigenlijk zo dat je de voorkant er af kunt halen ofzo?
          Prima toch. Zeker de kopse kanten van triplex/multiplex moeten goed afgedicht worden.
          Triplex heeft natuurlijk niet voor niets de benaming luizenhout.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            genoeg kit en ervaring in huis dus dat moet wel lukken

            Opmerking


            • #7
              heeft iemand hier eigenlijk ervaring met tussenschotten tussen de kooien die je eruit en erin kunt schuiven?

              Opmerking


              • #8
                Heb ik een tijdje gehad. Een tip, maak geen "sleuf" op de bodem, daar valt zand en zaad tussen. Een stripje op de achterwand is voldoende.
                De tussenwand mag best een centimeter boven de bodem eindigen.
                Maak de kooien ook niet te klein, dat vindt geen enkele vogel prettig.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Het wordt eigenlijk 1 grote kooi met een lengte van 2,70 de diepte wordt iets meer dan 30 cm en de hoogte wordt dertig centimeter waarbij het oploopt naar 60 cm. Het wordt dus onder een schuin dak gemaakt /\. De kooi kan in vier kooien gesplitst worden waardoor er 4 kooien van ong 65x35x30 (waarbij het dus nog wat oploopt). Eigenlijk worden de kooien alleen maar gebruikt voor quarantaine, zieke vogels en jonge vogels. Als we er dan toch een koppeltje indoen om er eventueel mee te kweken krijgen ze zowieso twee hokken en als er nog een hok vrij is drie, en als er nog een vrij is vier( ik hou namelijk ook totaal niet van vogels in een klein hokje) Daarom wou ik ook die schuifjes. Het is namelijk jammer als er een hok leeg als terwijl een koppeltje die kan benutten!!!!

                  Australiabirds

                  Opmerking


                  • #10
                    Aha, dan is schuifwandjes inderdaad heel praktisch.
                    Bij een ziekenkooi zou ik ook een warmtelamp gebruiken, kijk of je die meteen kunt inbouwen.

                    Succes met knutselen.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Bedankt Ik ga mijn best doen

                      Opmerking

                      Working...
                      X