Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • voliere

    hoi wilde ff proberen foto`s te plaatsen en kan iemand me zeggen wat voor vogel dit is heb ze gister gekocht als spitsstaarten maar als ik via google kijk zijn spitsstaarten anders,deze hebben een beetje rood om de ogen heen en zijn echt heel klein.






    sorry voor onduidelijke foto!!

    mvg henry

  • #2
    st helena fazantje

    Opmerking


    • #3
      Deze eten graag fijn tropisch zaad, graszaden, wat trosgierst en regelmatig buffalowormpjes.
      Veel plezier rmet deze leuke en levendige ukken.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        bedankt voor de snelle reactie,indeerdaad s helena fazantjes,ik heb eergister ook een paartje japanse meeuwtjes gekocht en of je het geloofd of niet ze zijn nu al met kokosvezel aan het slepen naar hun nestje waar ze veel tijd van de dag in doorbrengen.

        mvg henry

        Opmerking


        • #5
          Deze kunnen inderdaad meteen aan de slag gaan. Echter, weet je zeker dat het een koppel is?
          En, ze maken ook nesten om in te slapen.

          Opmerking


          • #6
            Hallo Hendog. Inderdaad zijn die Saint Helana's hele leuke vogeltjes. Ze doen het goed in kolonie verband. Voor de Saint is uw voliere mischien wat aan de kale kant. Bij mij broeden ze goed maar maken wel graag hun nestjes in wat "brush". Success. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
              Hallo Hendog. Inderdaad zijn die Saint Helana's hele leuke vogeltjes. Ze doen het goed in kolonie verband. Voor de Saint is uw voliere mischien wat aan de kale kant. Bij mij broeden ze goed maar maken wel graag hun nestjes in wat "brush". Success. Groet, Kees Nieuw Zeeland.
              idd is nog wat kaal,maar heb eergister dan ook net pas de vogels er in gedaan heb er een treurwilgje instaan een klimop die nog beetje heel klein is dus dit moet allemaal nog groeien en ben nog opzoek naar een mooie bodem plant.

              nee weet niet zekker of de japanse een koppel is heb man en vrouwtje gekocht maar kunnen het goed vinden samen,heb er ook nog niet zo veel verstand van vandaar dat ik eerst met makkelijke vogels wil beginnen en kijken of het wil,dan misschien nog een grotere voliere bouwen,deze heb ik van me zwager gekregen.

              gr henry

              Opmerking


              • #8
                Als je makkelijke vogels wil kweken neem dan zebravinken, deze doen het altijd goed en je ziet prima wat man of pop is.
                Bij jap. meeuwen kun je beter een stuk of 6 kopen ipv 2, dan heb je meer kans van slagen op een koppel. Je ziet nl. niet aan de buitenkant wat man/pop is. Zo blijf je aan het ruilen tot je eindelijk een koppel hebt.

                Wat betreft de begroeien zou je kunnen overwegen om wat conifeertjes te gaan planten! Staat erg leuk en de vogeltjes waarderen het zeker. Hierin kunnen ze schuilen en evt. nestjes bouwen. Nu is het zeker te kaal.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door natuurbroed
                  Als je makkelijke vogels wil kweken neem dan zebravinken, deze doen het altijd goed en je ziet prima wat man of pop is.
                  Bij jap. meeuwen kun je beter een stuk of 6 kopen ipv 2, dan heb je meer kans van slagen op een koppel. Je ziet nl. niet aan de buitenkant wat man/pop is. Zo blijf je aan het ruilen tot je eindelijk een koppel hebt.

                  Wat betreft de begroeien zou je kunnen overwegen om wat conifeertjes te gaan planten! Staat erg leuk en de vogeltjes waarderen het zeker. Hierin kunnen ze schuilen en evt. nestjes bouwen. Nu is het zeker te kaal.
                  de man waar ik ze gekocht heb,die sext ze zelf,dus je zegt dat ik beter nog een paar japaners erbij kan kopen,en dan poppen neem ik aan of ook nog mannen.

                  ga deze week ff naar intratuin opzoek naar wat coniferen en dacht miss aan een varen en rododendron.

                  mvg henry

                  Opmerking


                  • #10
                    van de coniferen, kan je het beste de thuja brabant nemen, daar maken ze graag nesten in. voor de rest zou ik snelgroeiende planten nemen. anders kon het wel eens tegenvallen. de vogels namelijk eten graag de knoppen van de planten op, en dat houd een plant niet lang vol.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      de twee sinthelena fazantjes trekken graag de blaadjes uit de treurwilg,heb ik gemerkt als het goed is gaan we morgen of overmorgen opzoek naar coniveren,ik heb de naam ff opgeschreven en zal ff kijken bij de intratuin.
                      maar een varen,kan dat ook wel,ik wil er op den duur ook nog paar kwarteltjes inhebben.

                      mvg

                      Opmerking


                      • #12
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #13
                          deze voliere heb ik van me zwager,wil het hier even in proberen en bevalt het goed dan wil ik idd met een jaar of 2 een rechthoekige bouwen,die wordt dan zoveel ruimte als ik heb ong3,5 mtr en de nachthok in de schuur is bijna klaar.
                          kunst is ook een optie voor wat groter spul,op de grond tot op de helft van de voliere hebben ze licht<zon>genoeg.
                          we hebben het geluk dat de tuin op het zuiden is alleen als het +/- 35 graden is,dan is het niet echt uit te houdenzal nog eens wat fotos van onze zelgemaakte veranda maken

                          gr

                          Opmerking


                          • #14
                            In elk geval de Helenafazantjes vinden felle zon niet erg, bij mij zonnen ze erg vaak. Als ze ook maar een schaduwplekje hebben om zich terug te trekken is het al gauw goed.
                            Ze bouwen hier grote nesten, tunnelvormig van kokosvezel, ook om in te slapen. Ik geef ze dan ook erg vaak en veel nestmateriaal.

                            Veel plezier met de hobby.
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

                            Opmerking

                            Working...
                            X