Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweker Japanse meeuwtjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweker Japanse meeuwtjes

    Hoi Ik heb een vraag weet iemand een goede kweker van japanse meeuwtjes?? in de buurt van Elst Gld
    Wil 2 koppeltjes in me voliere en wil zeker weten dat het geen broer en zus zijn als ik ergens een koppel koop.

  • #2
    dag danielle wat ik wel wilz eggen weet niet welke vogel je nog meer in die voliere hebt
    een japanse meeuwe staat bekend dat hij goede pleegouders kan zijn .
    maar goed ze kruipen vaak ook overal het nest in .
    dus ze kunnen het ook goed verstoren voor andere vogels

    Opmerking


    • #3
      Ik weet niet of jullie goede dierenwinkels hebben? Bij de dierenwinkel waar ik altijd mijn voer koop enzo zit een vogelaar aangesloten, die zelf de vogels kweekt en opkoopt die in de winkel verkocht worden.
      Hij werkt ook in die winkel, maar echt speciaal voor de vogels.
      En mijn duifjes heb ik bij een andere DW vandaan waar ook een oude man al jaren met allerhande vogels kweekt en die in de winkel van zijn zoon verkoopt. En de hokken van beide fokkers zijn schoon en ruim, dus dat is wel belangrijk. Dieren zijn gezond ook.

      Zou je even rond moeten kijken in je stad. En anders willen sommige kwekers ook nog wel eens op Marktplaats adverteren.
      Ik weet dat veel dierenliefhebbers het niet zo op MP hebben, maar er zitten echt goede kwekers tussen en als je je verstand een beetje gebruikt kun je zelf ook wel zien of iemand goed voor zijn dieren is, of een broodfokker.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        Wij hebben na de plaatselijke vogeltentoonstelling contact opgenomen met een Japanse meeuw-kweker hier in ons dorp. Erg vriendelijke man en goede kwaliteit vogels. Dus je zou in een (oud) tentoonstellingsboekje kunnen kijken naar adressen/telefoonnummers bij jou in de buurt; of je kijkt gewoon op Vogelmarktplaats.

        Opmerking


        • #5
          dank jullie wel voor de reaktie's
          heb vandaag 2 JM gekocht volgens dat meiske zijn het 2 vrouwtjes maar vraag het me af.
          Waar merk je bij de JM of het een pop of man is?? als ik de mogelijkheid krijg zal ik eens zien of ik een foto kan maken.

          Opmerking


          • #6
            Volgens de kweker waar ik ze vandaan heb is het zwart van een man intenser zwart, maar dat is voor een leek moeilijk te zien en een mannetje zingt en een vrouwtje niet.... maar 2 mannetjes bij elkaar zingen ook niet.

            Dat verstoren van andere nesten heb ik zelf niet zo'n ervaring mee hoor, maar misschien omdat bij mij de JM en de diamantduifjes gelijkertijd broedden.
            Eerder dat de doffer een strootje van het nest van de JM stal dan dat de Jm de duiven stoorden.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
              ..maar 2 mannetjes bij elkaar zingen ook niet.
              Ze zingen liever voor een vrouwtje, maar ik zie die van ons (heb nu 3 mannen) veelvuldig zingen in de buitenvoliere (en meestal zit het popje dan in het binnenhok). Dus ik denk dat ze ook wel zingen als ze "happy" zijn en dan vooral als het zonnetje lekker schijnt.

              Opmerking


              • #8
                Oh dat zou natuurlijk best kunnen, hoor. Ik heb mijn info voornamelijk van sites op internet, maar die hoeven het natuurlijk niet altijd bij het juiste eind te hebben.

                Ik heb bv. op deze site gekeken: http://vogels.schulte.st/?pagina=21&bird=18

                en daar staat: Heeft men twee mannen dan blijft het zingen vaak achterwege en als men dan ziet dat ze een nest klaar maken, waarin ze tegen elkaar aan slapen dan zou men allicht kunnen denken een paartje of twee poppen te bezitten.

                ... maar eerlijk is eerlijk: 'blijft vaak achterwege' betekent niet 'nooit'.

                ... mijn 2 Jm hebben nu 3 jonkies, dus daarvan weet ik in elk geval zeker dat het een man en een popje geweest is.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  Het is toch altijd een beetje moeilijk met die meeuwtjes

                  Het schijnt ook zo te zijn dat als je 2 mannen hebt, soms alleen de dominante man zingt en de andere niet. Dus dan lijkt het alsof die andere een pop is, maar er komen nooit eitjes.

                  Opmerking


                  • #10
                    hihih lastige vogeltjes whgahahha

                    Opmerking


                    • #11
                      japanse meeuwtjes

                      geslachtonderscheid is bij deze vogels absoluut niet te zien , je dient dus af te gaan wat de verkoper je verteld, voor het ontdekken van geslacht is het het beste om de vogels apart op te kooien en af te wachtten tot er een gaat zingen welke dan de man is.

                      kreten als de mannen zijn dieper zwart gekleurd zijn gewoon loze kreten, voor echt mooie meeuwen hebben we in nederland enkele zeer goede kwekers die prachtige standaard meeuwen kweken, uiteraard kan ik je die namen niet geven omdat ik niet weet of ze daar mee accoord gaan maar een cataloges van de nbvv brengt uitkomst.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                        Het is toch altijd een beetje moeilijk met die meeuwtjes
                        Ja, maar zulke lieve kraaloogjes vergeef je zulk misdragen maar al te gemakkelijk, toch?
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                          kreten als de mannen zijn dieper zwart gekleurd zijn gewoon loze kreten.
                          Dan heeft die fokker gewoon elke keer goed gegokt hahaha.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

                          Opmerking

                          Working...
                          X