Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zacht en weinig zingende f1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zacht en weinig zingende f1

    Hallo iedereen!

    Ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik op de juiste plek ben met mijn vraag.

    Ik heb thuis een major Putter x Kanarie (2007) staan en een F1 Kapoets x Kanarie (2009). De putter die is echt super fel en begint bij elk geluidje of beweging te zingen en ook vrij luid wat ik wel fijn en leuk vind.

    De F1 zingt ook wel maar heel weinig en is niet zo snel geprikkeld. Ook al zingt de putter de hele dag. De F1 zingt minder dan de helft van de tijd van de putter. Ook zingt de F1 niet zo luid en klinkt het af en toe alsof ie een beetje schor is.

    Ik ben van F1tjes gewend dat ze vrij luid en fanatiek doorzingen maar dat is in dit geval niet echt zo.

    Is er misschien een manier waarop ik mijn vogel luider kan laten zingen? En waardoor de vogel wat fanatieker word?

    Ik hoor namelijk wel eens dingetjes zoals, Kaneelstok in het drinkwater en badwater laten trekken en 1 a 2 keer in de week geven, honing in het water doen, suikerwater, ander zaad (ik geef beide vogels nu wildzangzaad met af en toe wat eivoer erdoorheen).

    Ik hoop dat jullie de magische oplossing of het magische antwoord voor mij hebben.

    Met vriendelijke groet, Quincy Kiban.

  • #2
    Heb je wel een man?

    Ik had vroeger ook F1 popjes, die kreeg ik van mijn buurman, anders werden hun nek omgedraaid, verder waardeloos voor de kweek.
    En die poppen konden ook aardig zingen, maar idd, niet ze veel en niet zo luid.
    Sommige waren zo raar gekleur dat je haast niet zag of het een pop of een man was.

    Maar misschien is je F1 een beetje geintimideerd door je Putterkanarie, dat hij niet zo fel durft te zingen.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door populier
      Heb je wel een man?

      Ik had vroeger ook F1 popjes, die kreeg ik van mijn buurman, anders werden hun nek omgedraaid, verder waardeloos voor de kweek.
      En die poppen konden ook aardig zingen, maar idd, niet ze veel en niet zo luid.
      Sommige waren zo raar gekleur dat je haast niet zag of het een pop of een man was.

      Maar misschien is je F1 een beetje geintimideerd door je Putterkanarie, dat hij niet zo fel durft te zingen.
      het intimidatie probleem kom zeer zeker vaker voor in gezelschaps vollieres of zangkooien ...

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Misschien moet je de vogels elk een aparte kamer geven, en durft de F1 wat harder te gaan zingen.

          En welke van de 109 soorten wevers bedoel je?

          Ik weet niet of ze zingen maar ik neem aan dat jouw vogels in zangkooitjes zitten?

          Daar heb je niets aan met wevers, die passen in geen enkele kooi, dan in een buitenvoliere.

          De beesten worden knettergek in kleine ruimtes.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              beste mensen wat is f1???

              Opmerking


              • #8
                F1 is een vogel uit een kruising van een kapoetsensijs x een kanarie.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  Okay Hartelijk dank

                  Opmerking


                  • #10
                    ik heb kruising kneu x kanarie , volledig verleerd met parva zang , ik plaatste hem in de volliere , prachtig , ik plaatste er nu een putter x kanarie , juist verleerd , en voila de kneu x kanarie zingt niet meer omdat die andere kruising super luid zingt ...

                    intimidatie ....

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                      hallo,

                      bevinden de kooien zich op gelijke hoogte?
                      meer dan waarschijnlijk is de F1 vogel de zang van de andere vogel aan het aanleren om deze later na te bootsen, de zang opleiding van een putter duurt ongeveer drie maand, daarna neemt die geen andere zang meer aan waardoor deze enkel zijn aangeleerde zang brengt, bij vele andere vogelsoorten is die aanleerperiode veel langer,

                      Kan wel kloppen. De kooien hingen op gelijke hoogte. Ik heb de putter nu bij mijn vader gezet. Maar ik moet wel zeggen dat de f1 wel de smaak te pakken kreeg en wel lekker luid begon te zingen. Voor alle zekerheid heb ik de putter even weggedaan want ik heb nu ook een mexicaanse roodmus staan waarvan ik wil dat ie de zang van mijn f1 overneemt. Weet jij toevallig hoe lang dat zal duren bij een mexicaanse roodmus?

                      Opmerking

                      Working...
                      X