Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse nachtegaal en kweken in de broedkooi

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse nachtegaal en kweken in de broedkooi

    Is het mogelijk om in een broedkooi van 1.50x50x50 te kweken met een koppel japanse nachtegalen? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

    Groeten Willem
    http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

  • #2
    nachtegalen

    denk niet dat je dat lukt, lees eens verschillende kweek verslagen dan kom je achter de reden hiervan.

    Opmerking


    • #3
      Ik denk niet dat dit mogelijk is en ik heb er ook nog nooit van gehoord.
      Zelfs in een grote goed beplante voliere is het al een flinke uitdaging om ze aan het broeden te krijgen en dan ook nog eens jongen op stok te krijgen.
      Daar kunnen aardig wat mensen van meepraten op dit forum.
      Vroeger werden er wel veel japanse nachtegalen in kooien gehouden maar dat waren dan mannen, puur voor de zang.
      Kweken in een broedkooi lijkt mij niet mogelijk.
      Wil je deze vogels dus aanschaffen, doe ze dan in een grote beplante voliere, want om eerlijk te zijn komen ze daar ook pas echt goed tot hun recht.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door MaartenF
        Ik denk niet dat dit mogelijk is en ik heb er ook nog nooit van gehoord.
        Zelfs in een grote goed beplante voliere is het al een flinke uitdaging om ze aan het broeden te krijgen en dan ook nog eens jongen op stok te krijgen.
        Daar kunnen aardig wat mensen van meepraten op dit forum.
        Vroeger werden er wel veel japanse nachtegalen in kooien gehouden maar dat waren dan mannen, puur voor de zang.
        Kweken in een broedkooi lijkt mij niet mogelijk.
        Wil je deze vogels dus aanschaffen, doe ze dan in een grote beplante voliere, want om eerlijk te zijn komen ze daar ook pas echt goed tot hun recht.


        Helaas ze hebben hier nog niks geleerd volgens mij is ALLES MOGELIJK
        het is eerder gebleken dat vogels waar wij van dachten dat lukt nooit in een broedkooi toch wel kan
        Dus probeer het en als het lukt is het mooi meegenomen

        gr klaas

        volgens mij zijn ze al eerder in broedkooien gekweekt spit maar effe heren jullie vinden het wel
        heren kijk hier ook eens op http://www.vvvogelvreugd.nl/fotoalbu...l01/index.html het kan dus wel
        Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

        Opmerking


        • #5
          Het kan wel misschien, maar zoiets wil je toch niet?
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Het kan wel misschien, maar zoiets wil je toch niet?
            waarom niet ton als er goudvinken en putters gekweekt worden in broedkooien en als het mogelijk is waarom niet
            ik vindt wel als het even kan na de broedperiode wel in een grote vlucht


            gr klaas

            ps er zijn ook mensen met weinig ruimte
            Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

            Opmerking


            • #7
              Het zal misschien kunnen bij sommige is het gelukt maar of je het ook wilt.

              Nachtegalen met putters en goudvinken vergelijken slaat nergens op.
              Insekteneters hebben nou eenmaal graag de ruimte zijn vaak allemaal hele
              beweeglijke vogels. Wildzang is over het algemeen veel rustiger en
              makkelijker in broedkooien te houden omdat de meeste ook in broedkooien
              zijn groot geworden.

              ps er zijn ook mensen met weinig ruimte
              Dan koop je ze toch niet. Er zijn genoeg andere vogels die het beter
              doen in broedkooien waarom dan risico nemen met nachtegalen?

              Opmerking


              • #8
                [QUOTE=monique73;100961]Het zal misschien kunnen bij sommige is het gelukt maar of je het ook wilt.

                Nachtegalen met putters en goudvinken vergelijken slaat nergens op.
                Insekteneters hebben nou eenmaal graag de ruimte zijn vaak allemaal hele
                beweeglijke vogels. Wildzang is over het algemeen veel rustiger en
                makkelijker in broedkooien te houden omdat de meeste ook in broedkooien
                zijn groot geworden.


                Dan koop je ze toch niet. Er zijn genoeg andere vogels die het beter
                doen in broedkooien waarom dan risico nemen met nachtegalen

                ieder zijn mening maar ik kweek zelf ook insecteneters dus ik weet echt wel waar ik over praat
                heb alleen maar gezegd dat het mogelijk is als je dat niet eens meer mag zeggen op dit forum dan is het inderdaad waar wat sommige mensen zeggen...........
                volgens mij worden het hier langzamerhand alleen maar mensen die vogels houden voor een plezier en wij als kwekers doelgericht dan en dan niet de brood kwekers worden ...........vreemd aangekeken
                wij zijn ook liefhebbers alleen gaan wij nog een stapje verder
                op de positieve manier
                zoals al meerdere zeiden
                trouwens en er zijn zat mensen die vogels houden ook de bijzonder en duurdere soorten in broedkooien en daarna in vluchten

                zoals al meerdere cafegangers zeiden
                ik hou me maar stil in deze topic want owh wat zal ik nu weer verkeerd zeggen

                gr klaas

                ps de zaad eters kwa ec vogels zijn rustig de insecteneters nog niet en wij maar proberen ..........
                Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

                Opmerking


                • #9
                  Volgens mij zeg je niets verkeerd, ik ben het alleen niet met je eens, dat mag toch?
                  Ik vind nachtegalen ongeschikt om in een kleine ruimte te houden, jij vindt dat het wel kan, geen probleem toch verder?
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    topicstart

                    Ik denk dat de startvraag wel beantwoord is.

                    Wat de een wel verantwoord vind hoeft niet te rijmen met wat een ander ook verantwoord vind. Zolang iedereen z'n vogels goed verzorgd en regelt dat de beestjes kunnen vliegen mogen we niet mopperen.

                    Groet,

                    Rob.

                    Ohja, u raadde het reeds.........

                    Opmerking

                    Working...
                    X