Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gekiemd hennepzaad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gekiemd hennepzaad

    Beste vogelliefhebbers,

    Ik zit met een vraagje. Ik ga altijd karper vissen en verstrek dan gekiemd hennepzaad ( 12 uur weken en dan 60 sec koken ), maar nu vroeg ik me af of mijn parkieten ( valkparkieten, bourke, catharina's, splendids en kwartels ) ook mochten.

    Mvg Roy

  • #2
    Ja mag wel maar wel met mate, hennep heeft nogal een "opruiend stimulerend" effect. Kan daarom wel goed in het voorjaar gebruikt worden om de kweek wat op te wekken maar ik laat liever het voorjaar op de natuurlijke wijze het werk doen.
    Als 2e reden om niet te veel te geven geldt net als bij bv zonnepitten; vetgehalate is relatief hoog; vervetting van vogels is niet goed.

    Wat literatuur:
    Hennep wordt gerekend tot de vetrijke gewassen. Algemeen wordt aangenomen dat hennep de paardrift opwekt, iets wat trouwens ook van haver wordt verondersteld.
    Indien in de broedperiode te veel hennep aan de vogels wordt gegeven kan dit een vroegtijdige leg tot gevolg hebben. Het kan zelfs voorkomen dat poppen met nestjongen van bijvoorbeeld 14 dagen opnieuw aan de leg gaan en het voeren van de jongen staken.
    bron: http://www.vogelproblemen.nl/vogelzaad.html

    Opmerking


    • #3
      bedankt voor de reactie hier heb ik wat aan

      Opmerking

      Working...
      X