Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moeten kruisingen officieel geringd zijn in nl ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Moeten kruisingen officieel geringd zijn in nl ?

    Er is een handelaar uit nederland die me contacteerde ivm opkopen van mn kruisingen . maar ik vroeg me af of de kruisingen niet officieel moeten geringd worden in nl ?

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
      hallo,

      even kruisingen 2010 bekeken, alle jongen moeten geringd zijn, uitgegeven door erkende vogelbond in belgie,
      Ik weet 100% zeker van de vogelbescherming in belgie uit , dat de kruising jongen niet geringd hoeven zijn net zoals de mutaties IN BELGIE.

      en ik ben er 100% zeker van want ze hebben er geen enkele meegenomen toen ze kwamen controleren ...

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
        Er is een handelaar uit nederland die me contacteerde ivm opkopen van mn kruisingen . maar ik vroeg me af of de kruisingen niet officieel moeten geringd worden in nl ?
        europese cultuurvogels en diens kruisingen die in Nederland worden gehuisvest dienen conform wetgeving te worden geringd.
        het niet naleven van de regels kan leiden tot beslaglegging op de vogels en een boete.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door John10
          europese cultuurvogels en diens kruisingen die in Nederland worden gehuisvest dienen conform wetgeving te worden geringd.
          het niet naleven van de regels kan leiden tot beslaglegging op de vogels en een boete.
          is niet waar ( het vette stukje)
          ligt "iets" genuanceerder europese vogels en diens kruisingen dienen te voldoen aan de regels van het land waar deze kruisingen zijn geboren/gekweekt. ( en die regels kunnen afwijken van de in Nederland geldende regels).
          lees ook stukkie van rob k.



          het niet naleven van de regels kan leiden tot beslaglegging op de vogels en een boete.................maar dan ook alleen als men niet kan aantonen dat de vogels vanuit dat land en afkomstig is/zijn van die bepaalde kweker, m.a.w. een kwekersverklaring , aankoopnota etc. zou al veel kunnen helpen.

          denk ook bv aan de afwijkende ringmaten die her en der in onze omringende landen geldt, die zou je anders hier ook niet mogen houden volgens de Nederlandse wetgeving. (maar dat kan dus wel).

          echter is het zo dat een ongeringde bij voorbaat "verdacht" is , en verdachte vogels dienen uit het handels/kwekers circuit te worden genomen, als het onderzoek in de kwestie klaar is zijn meestal ook de vogels klaar ( lees dood), en als ze dat niet zijn en je krijgt je vogels terug zijn ze vaak in zo'n staat dat je er niks meer mee kan.
          dus ja moet je eraan beginnen/zo iets willen ?
          ik denk van niet ,maarja ik vind ook dat alle vogels geringd dienen te worden.

          maar........... we hebben het hier schijnbaar over een handelaar, die mag gewoon exporteren naar landen waar helemaal dit soort zaken niet spelen ( ringplicht etc. waar denkt men dat de gestolen vogels naar toe gaan als de ringen zijn afgeknipt?).
          en er zijn ook vogels die hier speciaal naar toe werden ge-exporteerd ( hier verplichte geringde etc.) maar bedoeld waren voor markten elders, als dit zo was dan mocht handelaar deze vogels onder zich hebben . (uiteraard vergezeld van de nodige paperassen).
          en nee ,niet elke handelaarJa dat moet als ze hier gekweekt zijn.

          wat ik wel raar vind is dat vogelbescherming bij jouw komt controleren chardonnert. be
          , ik dacht dat daar andere "mannen"voor waren van een hele andere divisie ?

          hier in Nederland komt de vogelbescherming ook niet controleren hoor .

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              met een roze kaart ,had je zo'n gerechtigde papier in handen.
              die werden bv ook afgeven aan vinkeniers die vergunningen hadden om hun "hobby"te kunnen blijven uit oefenen.
              daar tegen over stond dat men als aanmoediging tot kweken met de vink ,subsidies ging uitgeven, zodat de vinkeniers orde op zaken komnden stellen en een geringde vinkenbestand konden opbouwen , nu is die "actie"geloof ik afgelopen.
              dus dat is tegenwoordig ook al niet meer/of ze zijn er mee bezig.( om dat af te schaffen)
              maar dat weet ik niet 100%.
              mvg

              mijn motto blijft ; alle vogels dienen beringt te worden en het liefst met 1 type ring , de breukzone ring. ( doe het niet alleen voor jezelf of de evt. koper maar vooral voor de vogels).

              maarja , men vergelijkt mij wel eens met een prediker tegen doven of een prediker in de woestijn.

              Opmerking


              • #8
                ?? Begrijp ik dus goed dat je een ongeringde vogel mag hebben in Nederland indien je maar een aankoopbewijs hebt?? Stel uit een europees land wat meer naar het oosten / zuiden???

                Moet de handelaar(van de vraag) die uit Nederland komt en dus waarschijnlijk de vogels ook, in ieder geval een poosje(winkel, opslag oid), in Nederland houdt toch alleen geringde exemplaren hebben??
                Een aankoopbewijs lijkt me altijd een dubieus geval zonder "iets" van een erkende instantie?

                Opmerking


                • #9
                  ja dit vraag om corruptie , in ieder geval de handelaar heeft bij me 15 kruisingen komen opkopen die ik enkel geringd had met vaste kanarie voetring ... en heb ook nix op papier gezet ...

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
                    Ik weet 100% zeker van de vogelbescherming in belgie uit , dat de kruising jongen niet geringd hoeven zijn net zoals de mutaties IN BELGIE.

                    en ik ben er 100% zeker van want ze hebben er geen enkele meegenomen toen ze kwamen controleren ...
                    Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                    hallo,

                    nu zijn ze ineens wel geringd,
                    een vaste kanarie voetring met enkel het jaar nr en een cijfer is niet officieel in belgie ...

                    de kruisingen zijn niet officieel geringd maar wel met een vaste kanarie voetring .

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                      ?? Begrijp ik dus goed dat je een ongeringde vogel mag hebben in Nederland indien je maar een aankoopbewijs hebt?? Stel uit een europees land wat meer naar het oosten / zuiden???
                      zwartkopje ,ik zal zeker niet diegene zijn die gaat uitleggen hoe of wat aangaande deze kwestie, maar weet 1 ding ,in veel landen doen ze heel veel voor wat extra steekpenningen, papier en de vele stempels zijn allemaal te koop.

                      maar voor dat soort zaken hoef je niet eens zo ver hoor, in Den haag hebben ze ook "zoiets", als ik keurig briefje schrijft van oei oei ,ik was op vakantie gegaan en ik heb nooit geweten dat mijn europese bijeneters ( voorbeeldje) een nest hadden nu kwam ik terug en ja hoor te laat met ringen ...mag ik a.u.b. een ontheffing?
                      voila en weer een voorbeeld hoe men ongeringde in zijn /haar voliere mag houden.

                      uiteraard gaat het allemaal niet zo gemakkelijk
                      Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                      Moet de handelaar(van de vraag) die uit Nederland komt en dus waarschijnlijk de vogels ook, in ieder geval een poosje(winkel, opslag oid), in Nederland houdt toch alleen geringde exemplaren hebben??
                      Een aankoopbewijs lijkt me altijd een dubieus geval zonder "iets" van een erkende instantie
                      is een te moeilijk verhaal heeft met quota's en vergunningen etc. te maken (voor geregistreerde handelaars).

                      maar voor de particulier is het vrij simpel gemaakt hoor, men besteld ringen en die gaan om de vogels waarvoor ze zijn aangevraagd en afgegeven en zie de vrij geleide .

                      nu lees ik dat de vogels geringd zijn met kanarie ringen en dan word het verhaal er niet anders om, echter kan ik mij een eventuele vergissing van Nederlandse handelaar wel indenken en zeker als het "oude" ringen zijn.
                      maar dan heb ik een vraag dan altijd maar weer , als men dan toch ringt ( men ringt dus toch en men kan het angst voor uitwerp verhaal dus niet meer aanhalen etc.) waarom dan niet ringen op de officiele wijze ?
                      gewoon de ringen wetgeving navolgen , komt alleen maar ten goede aan de kweker, de koper, de vogels en uiteindelijk aan de vogelsport als zijn geheel.

                      ik denk altijd maar zo : ringen met een gecodeerde ring of ring met breukzone is en gaat hetzelfde als een ring zonder code of breukzone, echt waar hoor, ik heb bij het ringen nog nooit verschil gemerkt.....................echt niet.............. echt niet.

                      Opmerking


                      • #12
                        Hmm ik begrijp je wk. Het is zoals ik dacht.
                        Blijft vaag.


                        "maar voor de particulier is het vrij simpel gemaakt hoor, men besteld ringen en die gaan om de vogels waarvoor ze zijn aangevraagd en afgegeven en zie de vrij geleide "

                        Ik neem aan dat je hier regulier ringen mee bedoeld.

                        Opmerking


                        • #13
                          Volgens mij zijn het geen kanarieringen maar gewoon vogelringen met jaartal en volgnr zonder maataanduiding , kweeknr en land van herkomst.Deze zijn op elke beurs te koop,ook als je geen verenigingslid bent.Er valt dus nooit te achterhalen waar de vogels wegkomen en wie ze gekweekt heeft.
                          Scheelt de contributie en je staat nergens geregistreerd wat natuurlijk als voordeel heeft dat je minder kans op controle hebt.

                          mvg eddie

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                            wat ik wel raar vind is dat vogelbescherming bij jouw komt controleren chardonnert. be
                            , ik dacht dat daar andere "mannen"voor waren van een hele andere divisie ?

                            hier in Nederland komt de vogelbescherming ook niet controleren hoor .

                            Opmerking


                            • #15
                              juist barmsijscabaret maarja....................als men (dit soort) vogeltjes wilt kweken dan zal men ook moeten kijken hoe of wat aangaande wetgeving,ringen ,controleurs etc etc.
                              is denk ik niet meer dan je plicht, je begint ergens aan dus zal je ook een beetje van de hoed en de rand moeten weten, wie naief is die gaat wel eens op zijn "bek".

                              hier ( Nederland) komt dan soms ook nog eens de fiod en douane erbij (lig aan hoe of wat maar als ze wat op het spoor zijn ,dan willen alle "partijen"graag participeren maar niet alle partijen hoef je toegang te verlenen tot je erf, sommige hebben weldegelijk (bepaalde) papieren voor nodig.
                              en dat ze soms/vaak wat bijles nodig hebben is een gegeven feit, ach het zijn net mensen die hun werk al dan niet al te serieus nemen ( uiteraard heb je ook de "overactievelingen" die wat te graag willen)
                              mvg

                              Opmerking

                              Working...
                              X