Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat kan er misgaan indien er te veel wildzaad gegeven word ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat kan er misgaan indien er te veel wildzaad gegeven word ?

    om niet te veel oftoppic te gaan bij insecten zou ik hier de vraag willen stellen na het lezen op de forum dat er veel tegenstanders zijn van te veel wildzaad geven aan de vogels ? waarom ?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
    om niet te veel oftoppic te gaan bij insecten zou ik hier de vraag willen stellen na het lezen op de forum dat er veel tegenstanders zijn van te veel wildzaad geven aan de vogels ? waarom ?
    Bedoel je wildzangzaad of onkruidzaden? In het laatste geval kan ik me daar wel iets bij voorstellen aangezien de onkruidzaden - naast het feit dat het erg goed voor de vogels is - ook zorgen voor een goede kleur.
    Sommige kleurkanaries zouden dan te warm van kleur kunnen worden.
    Op zich niets mis mee maar op de TT wordt de vogel wel gestraft.....

    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
      Bedoel je wildzangzaad of onkruidzaden? In het laatste geval kan ik me daar wel iets bij voorstellen aangezien de onkruidzaden - naast het feit dat het erg goed voor de vogels is - ook zorgen voor een goede kleur.
      Sommige kleurkanaries zouden dan te warm van kleur kunnen worden.
      Op zich niets mis mee maar op de TT wordt de vogel wel gestraft.....

      Hans.

      het gaat hem over de conditie zaden en onkruid zaden , die ik enkel gebruik bij mijn wildzang en kruisingen ... dus het kan totaal geen kwaad ?

      Opmerking


      • #4
        Momenteel in de natuur ook voor de volle 100% voor de vogels beschikbaar, no problem dus, maar later op het jaar verminderen.
        Gewoon naar buiten kijken en zien wat er op dat moment voor de vogels in de grote voliere beschikbaar is en idem dito handelen bij eigen vogels.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
          het gaat hem over de conditie zaden en onkruid zaden , die ik enkel gebruik bij mijn wildzang en kruisingen ... dus het kan totaal geen kwaad ?
          Nee hoor, uitstekend voer. Zowel halfrijp als rijp!
          En zoals Jan 123 al zegt, kijk goed wat er in de natuur voorhanden is.
          Onkruidzaad is ook in de handel wel te koop maar kijk wel uit wat je koopt.
          Er zijn uitstekende mengelingen verkrijgbaar maar ook veel bagger. Het onderste uit de zak, veel stof en aangevuld met tropen,- dan wel kanarievoer.... Het moet lekker fris en kruidig ruiken!

          gr
          Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            ok thx voor de info

            Opmerking

            Working...
            X