Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inkorven bij tt vogels ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Inkorven bij tt vogels ?

    Inkorven?, wat is dat eigenlijk?

  • #2
    Duiven voor transport gereed maken ,,in manden doen ,waarna je ze naar het clubhuis brengt voor deelname aan wedstrijden.

    Bij vogels voor tentoonstellingen zal het wel anders heten ,,opkooien waarschijnlijk ,en dan is het niks meer dan in een tentoonstellings kooi stoppen.!
    Kun je ook allemaal zelf toch wel verzinnen.?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Animal
      Duiven voor transport gereed maken ,,in manden doen ,waarna je ze naar het clubhuis brengt voor deelname aan wedstrijden.

      Bij vogels voor tentoonstellingen zal het wel anders heten ,,opkooien waarschijnlijk ,en dan is het niks meer dan in een tentoonstellings kooi stoppen.!
      Kun je ook allemaal zelf toch wel verzinnen.?
      oke ,weer wat geleerd, niet dat ik me met TT vogels bezig hou hoor
      maar gewoon , een wetenswaardigheidje
      is leuk om te weten.toch?

      Opmerking


      • #4
        Hoi vogels inbrengen hier op de tt's noemen wij inkooien en bij het afhalen uitkooien.
        Zo zie je iedere hobby zijn eigen bewoordingen.
        Mvg,
        kingfisher
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #5
          TT

          omdat hier toch over in kooien word gepraat heb ik een vraagje.

          Bij het in kooien zitten de vogels gedurende een lange periode in een kleine kooi.

          Maar hoe beschikken jullie ze dan over badwater ?

          grts

          Opmerking


          • #6
            Sommige mensen gebruiken een apart badkooitje, een met wat gaten in de bodem waarin de vogel overspringt en dan flink natgesproeid kan worden.

            Anderen gebruiken de voorzetstukjes die je voor het deurtje kan hangen, daarin past een "gewoon" vogelbadje.

            Tot slot zijn er ook frontjes te koop met een deurtje, dan is het nog makkelijker, gewoon het badje er aanhangen.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Sommige mensen gebruiken een apart badkooitje, een met wat gaten in de bodem waarin de vogel overspringt en dan flink natgesproeid kan worden.

              Anderen gebruiken de voorzetstukjes die je voor het deurtje kan hangen, daarin past een "gewoon" vogelbadje.

              Tot slot zijn er ook frontjes te koop met een deurtje, dan is het nog makkelijker, gewoon het badje er aanhangen.

              Danku voor de info Ton Koek.

              Heb zo een badje en voorzet stukje gehaald.

              groetjes

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                Hoi vogels inbrengen hier op de tt's noemen wij inkooien en bij het afhalen uitkooien.
                Zo zie je iedere hobby zijn eigen bewoordingen.
                Mvg,
                kingfisher
                het inkorven of inkooien ,
                het komt op het zelfde neer dus?
                Ik las dit op de gebruiksaanwijzing van het badzout. ORA-BATH
                van VERSELA-LAGA.

                1x de dag voor het inkorven , en 1x de dag van terugkeer van een tentoonstelling.
                dus ik denk dat dat badzout ook ontsmetend is. of niet??

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                  Sommige mensen gebruiken een apart badkooitje, een met wat gaten in de bodem waarin de vogel overspringt en dan flink natgesproeid kan worden.

                  Anderen gebruiken de voorzetstukjes die je voor het deurtje kan hangen, daarin past een "gewoon" vogelbadje.

                  Tot slot zijn er ook frontjes te koop met een deurtje, dan is het nog makkelijker, gewoon het badje er aanhangen.
                  Of..... men neme een TT-kooitje, slaan de bodem eruit en zette het in platte schaal o.i.d. Vogel laten overwippen, plantenspuit met niet te koud water nemen en de vogel voorzichtig benevelen.... Soms vinden ze het niet leuk maar na enkele sproeibeurten vinden de meesten het wel prettig.
                  Nadat de vogel zich wat heeft uitgeschud mag hij weer terug naar z'n eigen home.
                  Trouwens, ik heb ze nooit zolang in de TT-kooi. Als ze een week uit het blok zijn gaan ze er af en toe samen met de ouders even in. Weten ze later wat het is. Hoort een beetje bij de opvoeding...

                  gr
                  Hans
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                    het inkorven of inkooien ,
                    het komt op het zelfde neer dus?
                    Ik las dit op de gebruiksaanwijzing van het badzout. ORA-BATH
                    van VERSELA-LAGA.

                    1x de dag voor het inkorven , en 1x de dag van terugkeer van een tentoonstelling.
                    dus ik denk dat dat badzout ook ontsmetend is. of niet??
                    Zou best kunnen. Ik gebruik het weleens voor vermoeide voeten, heerlijk...

                    Hans.
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                      Zou best kunnen. Ik gebruik het weleens voor vermoeide voeten, heerlijk...

                      Hans.
                      Oke, henk

                      maar die jij gebruikt voor je voeten zou ik niet voor de vogels gebruiken.
                      zit parfum in he?
                      het schjint toch wel goed te zijn zo nu een badzout badje voor de vogels.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                        Oke, henk

                        maar die jij gebruikt voor je voeten zou ik niet voor de vogels gebruiken.
                        zit parfum in he?
                        het schjint toch wel goed te zijn zo nu een badzout badje voor de vogels.
                        Ze drinken er ook van ,,dan is het waarschijnlijk een stuk minder goed.
                        Gewoon kraan water gebruiken ,en niks anders . Al die flauwe kul is nergens voor nodig.
                        En als je dan toch wat wil toevoegen ,doe dan een keer gezasept ,dat ontsmet ook en mag ook gedronken worden.

                        Opmerking


                        • #13
                          dan is het waarschijnlijk een stuk minder goed.
                          En dat waarschijnlijk baseer je op...?
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik ga er vanuit dat VERSELA-LAGA. dit verantwoordt moet verkopen.er is wel degelijk over nagedacht , neem ik aan

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                              En dat waarschijnlijk baseer je op...?
                              Het is om te baden ,maar de vogels zullen er ook van drinken . Ik weet niet of je zelf wel eens een slok bad of zwem water binnen hebt gekregen maar dit is niet echt smakelijk . Mijn vogels hebben de hele dag bad-drink water. En als ik er wat in doe zijn ze dus ook verplicht om er van te drinken .
                              Het enige wat ik er soms in doe is een beetje gezasept ,,dat gebruikte ik 40 jaar geleden ook al.

                              Opmerking

                              Working...
                              X