Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke vitamine moeten ze hebben?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke vitamine moeten ze hebben?

    Ik lees hier erg veel en vroeg me af welke vitamine zijn nou echt noodzakelijk om altijd te geven aan de vogels? Ik heb kanaries, spitsstaarten, zebravinken en st. helenafazantjes. Mijn parkieten binnen krijgen altijd rui hulp (als ze in de rui zijn natuurlijk), maar vroeg me af wat wel/niet te geven aan de buitenvogels. Lees ook over thee enz. Ik bedoel dus niet fruit en groenten enz. maar ppur de voedingssuplementen. Hopelijk kan iemand me ook vertellen waar het goed voor is?

    groetjes Esther
    Groetjes Esther

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
    Ik lees hier erg veel en vroeg me af welke vitamine zijn nou echt noodzakelijk om altijd te geven aan de vogels? Ik heb kanaries, spitsstaarten, zebravinken en st. helenafazantjes. Mijn parkieten binnen krijgen altijd rui hulp (als ze in de rui zijn natuurlijk), maar vroeg me af wat wel/niet te geven aan de buitenvogels. Lees ook over thee enz. Ik bedoel dus niet fruit en groenten enz. maar ppur de voedingssuplementen. Hopelijk kan iemand me ook vertellen waar het goed voor is?

    groetjes Esther
    ik geef ze 1x per week bogena multi-vit van Beaphar in het drinkwater

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Hier dezelfde mening, de vitamines moeten uit de veelzijdige voeding komen, een goede verse zaadmengeling aangevuld met af en toe eivoer en/of universeelvoer, onkruidzaden (liefst ook vers) en het fruit wat je al weet.
        Het makkelijkste "onkruid" is regelamtig een flinke bos bloeiend gras, erg gezond en leuk om te zien als ze er in hangen om de lekkerste zaadjes te zoeken.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Het makkelijkste "onkruid" is regelamtig een flinke bos bloeiend gras, erg gezond en leuk om te zien als ze er in hangen om de lekkerste zaadjes te zoeken.
          Hoi, Ton

          het onkruidzaad dat je in de winkels koopt in zakken, mag je dat vergelijken met het zaad wat je in de natuur plukt.zoals bloeiend gras,en degelijke

          Opmerking


          • #6
            Ik vind van niet, dat is ook gedroogd, dus toch anders.
            Vooral als ik jongen heb, geef ik liever veel verse zaden.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Ik vind van niet, dat is ook gedroogd, dus toch anders.
              Vooral als ik jongen heb, geef ik liever veel verse zaden.
              de zaden die je nu vind in de natuur zijn nu toch ook droog , (overrijp)

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                de zaden die je nu vind in de natuur zijn nu toch ook droog , (overrijp)
                Je kunt ook halfrijpe geven,vinden ze soms nog fijner ook.
                En ja de zaden zijn droog maar toch is dit anders dan "uit een zak" en vergeet niet ze hebben ook wat te doen, en het is voor hun een natuurlijke gewoonte.
                Lekker aan de stengels hangen en de zaden eruit pikken.
                Mvg,
                Kingfisher
                Mvg,
                Kingfisher.

                Opmerking


                • #9
                  Nou.. weer wat geleerd , toch?

                  dus je moet het ook zien als een bezigheid?

                  Opmerking


                  • #10
                    Over welke natuur hebben we het eigenlijk.
                    Bodem,lucht en water zijn zwaar bevuild.
                    De z.g. onkruiden zijn meestal bespoten of er hebben allerlei hun behoeften op gedaan.
                    Ik pak wat uit mijn tuin en geef dat aan de vogels. Daarnaast wat broccoli,
                    ui en peen.
                    Als je niet eet, ga je ook dood.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      reactie

                      Antoni Hopman:
                      Als je niet eet, ga je ook dood.
                      Spreek je nu uit ervaring, ha, ha.

                      In de natuur waar de zaden gekweekt worden die je via de zak koopt, zullen ook wel vogels overvliegen en zal er ook wel vervuiling aanwezig zijn. Wie zal het zeggen wat er daar over het zaad gespoten wordt. Gewoon afspoelen dan maar denk ik dat vers geplukte zaad aan de stengel.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Wat denk je dat er over de brocolli gespoten wordt tegen wormpjes, vliegjes, luisjes etc.?
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Dank jullie allemaal voor jullie mening, zolang alles goed is met mijn vogels koop ik dus maar geen voedingssuplementen enz. Doen jullie nog wel iets extra met de rui of laten jullie het ook maar gewoon gaan zoals loopt? Onkruid pluk ik meestal ook hier uit de tuin, maar heb tot op heden alleen vogelmuur gegeven, weet niet of ze zomaal alle onkruid mogen hebben, of dat er ook onkruid is waar ze ziek van kunnen worden. Ik moet nog veel leren en ben erg blij met jullie hulp.
                          Groetjes Esther
                          Groetjes Esther

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                            Antoni Hopman: Spreek je nu uit ervaring, ha, ha.

                            In de natuur waar de zaden gekweekt worden die je via de zak koopt, zullen ook wel vogels overvliegen en zal er ook wel vervuiling aanwezig zijn. Wie zal het zeggen wat er daar over het zaad gespoten wordt. Gewoon afspoelen dan maar denk ik dat vers geplukte zaad aan de stengel.
                            Henk,toen na Tsjernobyl alle groenten enz. werd doorgedraaid,heeft men
                            de lat wat lager gelegd inzake besmetting en werd alles gewoon weer verkocht.
                            Toen ik aan de desbetreffende instantie vroeg hoe dat nou zo maar kon was
                            het antwoord idd. "Als je niet eet ga je ook dood".
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                              Wat denk je dat er over de brocolli gespoten wordt tegen wormpjes, vliegjes, luisjes etc.?
                              Dat geldt natuurlijk niet alleen voor broccoli,maar voor de meeste artikelen.
                              Anders krijgen ze de rotzooi wel via de grond,water en lucht.
                              Het is allemaal betrekkelijk. De hele natuur is vervuild. De schade zo veel mogelijk beperken.
                              Het enige dat je kunt doen alles met heet water afwassen en drogen.
                              Verder maar hopen,dat ziekten en vervelende verschijnselen uitblijven.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X