Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie kent er Linco Spectin 12,5%.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wie kent er Linco Spectin 12,5%.

    Wie heeft er ervaring met Linco Spectin 12,5%,werd mij nl geadviseert door een duitse kennis om over het kiemzaad te strooien tegen darminfectie van de jongen(zweetziekte onderandere).Volgens sites op internet zou het toegepast worden bij varkens vandaar mijn vraag of er ook vogelliefhebbers zijn die dit gebruiken en er dus ervaring mee hebben.

  • #2
    Nou Josly ik wilde eigenlijk weten of het ook een middel tegen flagelaten is,misschien heb je mijn berichten wel eens gelezen dat het niet zo wil vlotten met het groot brengen van alario jongen.Vaak gaan ze met een dag of 5 met volle krop dood,vanalles al geprobeerd zoals verschillend voer,eivoer,man erbij,man eraf,levend voer,in broedvluchtjes,in buitenvolieres.Dit alles met wisselend succes,nu heb ik sinds vorige week weer 7 jongen en heb dit gegeven op advies van hem en er is me 1 jong dood gegaan en ik heb er 6 kunnen ringen.Ze zijn nog lang niet zelfstandig maar al wel ouder dan de plusminus 30 jongen die ik dit jaar al gehad hebt.Nu alleen nog uit zoeken of het geen toeval is,daarom had ik gehoopt dat iemand er ervaring mee heeft en is het hier in de handel of bij dierenarts te krijgen?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
      hallo,

      is niet meer in de handel te verkrijgen,

      heb je al eens een diagnose laten uitvoeren, mogelijk zijn de vogels drager van een of andere ziektekiem, het is mogelijk dat al die preparaten de ziektekiem onderdrukken bij volwassen vogels maar niet bij de jongen, als dat zo zou zijn, dan mag je kuren zoveel als je wil, de vogels blijven dragers,

      http://www.duivensportrotterdam.nl/2...kamp-infectie:
      Volgens mij nog steeds in de handel zie onderstaande link.




      Opmerking


      • #4
        Had ik ook al gevonden die site,bedankt putter 2008.Ja er is wel onderzoek geweest daarom ook dat het flagelaten zou zijn.Heb ook al wat voorgeschreven gekregen maar ook daarmee niet echt een doorbraak kunnen doen.Ik probeer dit middel een paar ronden,als de vogels hierna nog wat doen, en dan doe ik nog welbericht hoe het is verlopen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door rob 2
          Had ik ook al gevonden die site,bedankt putter 2008.Ja er is wel onderzoek geweest daarom ook dat het flagelaten zou zijn.Heb ook al wat voorgeschreven gekregen maar ook daarmee niet echt een doorbraak kunnen doen.Ik probeer dit middel een paar ronden,als de vogels hierna nog wat doen, en dan doe ik nog welbericht hoe het is verlopen.

          Opmerking


          • #6
            Oke zal eens kijken of ik dat bezorg krijg voor het volgend kweekseisoen,heb kennissen bij de belgiese grens.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door rob 2
              Oke zal eens kijken of ik dat bezorg krijg voor het volgend kweekseisoen,heb kennissen bij de belgiese grens.
              Wil het ook wel voor je meebrengen en opsturen als je wilt.

              Opmerking


              • #8
                Mooi aangeboden zou het me niet lukken meld ik me nog,alvast bedankt.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door rob 2
                  Mooi aangeboden zou het me niet lukken meld ik me nog,alvast bedankt.
                  Ik heb nog plusminus 75 gram staan is pas geopend en nog een jaar houdbaar. Wil dit nu al wel opsturen bij mij is de kweek toch gedaan, kost je alleen het verzenden, ik dacht 6,70 euro.

                  Opmerking


                  • #10
                    Sorry late reactie!

                    Ben nu net terug uit Italie was er ff 10dagen,dus jou bericht niet meer gelezen putter2008.Er is al wat in die tijd voor me geregeld en heb dus nu nog de beschikking over voldoende middel voor de volgende ronde,kreeg nl net nog ff te horen dat de 6 jongen zijn uitgevlogen en een pop nog 4 eieren heeft gelegd dus nog maar even duimen.Wel heel hartelijk bedankt voor het aanbod om het op te sturen,groeten Rob.

                    Opmerking

                    Working...
                    X