Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bij welke vogels kunnen japanse meeuwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bij welke vogels kunnen japanse meeuwen

    hallo
    kunnen japanse meeuwen ook bij
    kanaries
    rijstvogel
    diamant duiven
    kwartels
    mexicaanse roodmus
    mei vinken
    en glosters

    alvast bedankt

  • #2
    In principe kan dat prima, uiteraard mits voldoende ruimte, maar dat geldt haast voor alles.
    Meeuwtjes zijn zeer vreedzaam en sociaal.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      vreedzaam

      vreedzaam zijn meeuwen zeer zeker maar als je wil broeden raadt ik zeer zeker het plaatsen van meeuwtjes bij andere vogels af, reden is dat ze veel in andere nesten gaan en zo het broedproces kunnen verstoren

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
        vreedzaam zijn meeuwen zeer zeker maar als je wil broeden raadt ik zeer zeker het plaatsen van meeuwtjes bij andere vogels af, reden is dat ze veel in andere nesten gaan en zo het broedproces kunnen verstoren
        Is zwaar overdreven ,en valt best mee.
        Je hebt zelfs kans dat japanse meeuwen mee helpen met het voeren van andere jonge vogels.
        Zo is er een die in mijn volliere ook zebravinken voert ,en die zelfs diamantvinken ging voeren die nog in hun nest zaten.

        Opmerking


        • #5
          Mijn ervaring is dat je soms juist meer vogels moet plaatsen ipv allemaal de ruimte geven. Hier had ik meeuwen bij Japanse nachtegalen, dat ging prima. Meeuwen bij andere tropen ging hier niet. De meeuwen waren agressief rondom het nest. Ik heb sowieso heel veel problemen met agressie van vogels die helemaal niet als agressief bekend staan. Binsen die mijn mozambiquesijzen aframmelen in een vlucht van 30 kuub. Een gouldman die de mozambiquesijzen en het koppel binsen door de hele voliere joeg etc etc. Ik heb slechts 2 of 3 koppels in een grote beplante vlucht en dat wekt hier enorm agressie in de hand. Dus ik denk dat de rustigste manier is dat je wat meer vogels hebt zodat ze zich niet op 1 andere koppel of zelfs 1 andere vogel kunnen richten. Want een binsenastrilde is normaal de kalmheid zelf. Hier vloog hij als een opgefokt standje constant achter mijn andere koppel vogels aan en die hingen hijgend (door de hitte) in het gaas en raakten totaal uitgeput. Mijn idee is als ik gewoon 10 koppels tropen had gehad er niks aan de hand was geweest. 2-3 koppels op zoveel ruimte maakt dat ze extreem territoriaal worden merk ik. Ook meeuwen. Mijn meeuwen gingen bv achter mijn blauwgrijzeroodstaartjes aan. En die bleven ze maar opjagen.

          Opmerking


          • #6
            overdreven

            hoezo overdreven, al mijn tropenkennissen laten nooit meeuwen bij hun tropiche vogels tijdens de broedperiode in dezelfde vlucht. kan best zijn dat ze jongen van andere vogels mee helpen grootbrengen maar het doel van mijn kennisen en mijzelf is om natuurbroed vogels te kweken zonder hulp van andere vogels zodat eventuele jongen ook hun nageslacht zelf en alleen groot brengen.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
              hoezo overdreven, al mijn tropenkennissen laten nooit meeuwen bij hun tropiche vogels tijdens de broedperiode in dezelfde vlucht. kan best zijn dat ze jongen van andere vogels mee helpen grootbrengen maar het doel van mijn kennisen en mijzelf is om natuurbroed vogels te kweken zonder hulp van andere vogels zodat eventuele jongen ook hun nageslacht zelf en alleen groot brengen.
              Dat is niet de echte reden volgens mij. Zonder die meeuwtjes heb je natuurlijk meer jongen van je tropen omdat ze niet worden lastig gevallen.
              Maar voor mensen met een gemengde volliere zijn de aantallen totaal onbelangrijk.!

              Opmerking


              • #8
                Hey,

                Wij hebben ook lange tijd meeuwen bij onze tropen gehad.
                Ze hebben samen gezeten met zebravinken, padda, diamandvinken, diamandduif, goulds, zilverbekje, kanaries en nog enkele andere soorten.

                We hebben nooit problemen gekend met de meeuwen ten opzichte van de andere soorten.

                Onze ervaring zegt ons dat het leuke levendige vogeltjes zijn die de andere met rust laten.

                Wat we nu wel merken nu we 2 "koppels" in een kooi samen hebben zitten dat deze met zen alle in 1 nestbakje slapen. Heb hierover op internet al meerdere malen opzoekingen gedaan. Dit zou een normaal fenomeen zijn. Maar van kweken zal zo niet veel in huis komen.

                Hopelijk ben je iets met mijn ervaring

                Opmerking


                • #9
                  mijn
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking

                  Working...
                  X