PDA

Bekijk Volledige Versie : bij welke vogels kunnen japanse meeuwen

jan-kanarie
14-07-2010, 20:36
hallo
kunnen japanse meeuwen ook bij
kanaries
rijstvogel
diamant duiven
kwartels
mexicaanse roodmus
mei vinken
en glosters

alvast bedankt

Ton Koek
14-07-2010, 22:55
In principe kan dat prima, uiteraard mits voldoende ruimte, maar dat geldt haast voor alles.
Meeuwtjes zijn zeer vreedzaam en sociaal.

lambert46518
14-07-2010, 23:58
vreedzaam zijn meeuwen zeer zeker maar als je wil broeden raadt ik zeer zeker het plaatsen van meeuwtjes bij andere vogels af, reden is dat ze veel in andere nesten gaan en zo het broedproces kunnen verstoren

Animal
15-07-2010, 09:43
vreedzaam zijn meeuwen zeer zeker maar als je wil broeden raadt ik zeer zeker het plaatsen van meeuwtjes bij andere vogels af, reden is dat ze veel in andere nesten gaan en zo het broedproces kunnen verstoren

Is zwaar overdreven ,en valt best mee.
Je hebt zelfs kans dat japanse meeuwen mee helpen met het voeren van andere jonge vogels.
Zo is er een die in mijn volliere ook zebravinken voert ,en die zelfs diamantvinken ging voeren die nog in hun nest zaten.

Marx
15-07-2010, 09:49
Mijn ervaring is dat je soms juist meer vogels moet plaatsen ipv allemaal de ruimte geven. Hier had ik meeuwen bij Japanse nachtegalen, dat ging prima. Meeuwen bij andere tropen ging hier niet. De meeuwen waren agressief rondom het nest. Ik heb sowieso heel veel problemen met agressie van vogels die helemaal niet als agressief bekend staan. Binsen die mijn mozambiquesijzen aframmelen in een vlucht van 30 kuub. Een gouldman die de mozambiquesijzen en het koppel binsen door de hele voliere joeg etc etc. Ik heb slechts 2 of 3 koppels in een grote beplante vlucht en dat wekt hier enorm agressie in de hand. Dus ik denk dat de rustigste manier is dat je wat meer vogels hebt zodat ze zich niet op 1 andere koppel of zelfs 1 andere vogel kunnen richten. Want een binsenastrilde is normaal de kalmheid zelf. Hier vloog hij als een opgefokt standje constant achter mijn andere koppel vogels aan en die hingen hijgend (door de hitte) in het gaas en raakten totaal uitgeput. Mijn idee is als ik gewoon 10 koppels tropen had gehad er niks aan de hand was geweest. 2-3 koppels op zoveel ruimte maakt dat ze extreem territoriaal worden merk ik. Ook meeuwen. Mijn meeuwen gingen bv achter mijn blauwgrijzeroodstaartjes aan. En die bleven ze maar opjagen.

lambert46518
15-07-2010, 20:21
hoezo overdreven, al mijn tropenkennissen laten nooit meeuwen bij hun tropiche vogels tijdens de broedperiode in dezelfde vlucht. kan best zijn dat ze jongen van andere vogels mee helpen grootbrengen maar het doel van mijn kennisen en mijzelf is om natuurbroed vogels te kweken zonder hulp van andere vogels zodat eventuele jongen ook hun nageslacht zelf en alleen groot brengen.

Animal
16-07-2010, 09:57
hoezo overdreven, al mijn tropenkennissen laten nooit meeuwen bij hun tropiche vogels tijdens de broedperiode in dezelfde vlucht. kan best zijn dat ze jongen van andere vogels mee helpen grootbrengen maar het doel van mijn kennisen en mijzelf is om natuurbroed vogels te kweken zonder hulp van andere vogels zodat eventuele jongen ook hun nageslacht zelf en alleen groot brengen.

Dat is niet de echte reden volgens mij. Zonder die meeuwtjes heb je natuurlijk meer jongen van je tropen omdat ze niet worden lastig gevallen.
Maar voor mensen met een gemengde volliere zijn de aantallen totaal onbelangrijk.!

JelleTom
27-07-2010, 11:16
Hey,

Wij hebben ook lange tijd meeuwen bij onze tropen gehad.
Ze hebben samen gezeten met zebravinken, padda, diamandvinken, diamandduif, goulds, zilverbekje, kanaries en nog enkele andere soorten.

We hebben nooit problemen gekend met de meeuwen ten opzichte van de andere soorten.

Onze ervaring zegt ons dat het leuke levendige vogeltjes zijn die de andere met rust laten.

Wat we nu wel merken nu we 2 "koppels" in een kooi samen hebben zitten dat deze met zen alle in 1 nestbakje slapen. Heb hierover op internet al meerdere malen opzoekingen gedaan. Dit zou een normaal fenomeen zijn. Maar van kweken zal zo niet veel in huis komen.

Hopelijk ben je iets met mijn ervaring

Troetelduifje
28-07-2010, 08:50
Ik heb bij mijn Japanse Meeuwtjes koppel alleen een koppeltje DiamantDuifjes.
Beiden broeden in vrede met elkaar, alleen moet je zorgen dat de DD niet een paar takjes jatten van het nest van de JM, door voor de DD ook strootjes enzo neer te leggen.

Maar de DD laten de jongen van de JM met rust en andersom ook. Zitten de jongen van de JM samen met het jong van de DD op 1 takje... zó leuk!

De DD broeden inmiddels al weer (al heb ik de eieren onklaar gemaakt) en ze hebben geen enkele last van de JM. En toen de JM eerder broedden dan de DD hadden die ok geen last van de DD.

Dus mijn ervaring is met deze combinatie dat dat goed gaat en dat de jongen ook vreedzaam met elkaar om gaan.... echt zó leuk die hummels op 1 tak. Helaas vliegen ze steeds weg als ik een foto ervan wil maken, anders had ik het je kunnen laten zien.