Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Muta-vit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Muta-vit

    Zoals velen weten ben ik niet echt een voorstander van voedingssupplementen.
    Desondanks zou ik toch een uitzondering willen maken voor MUTA-VIT van Versele Laga,ontwikkeld door Oropharma.
    Behalve vele vitaminen en sporenelementen,bevat dit produkt ook nog eens
    zwavelhoudende aminozuren en biotine.
    Dat zwavelhoudende aminizuren een grote rol spelen bij de rui is een gegeven.
    Dit is ook een van de redenen,dat ik regelmatig een halve ui in voliere/kooien
    neerleg.
    Handig is ook,dat Muta-Vit oplosbaar is in gewoon leidingwater.
    1 klein maatschepje op 1/4 liter.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

  • #2
    Wat krijg je hier nou voor?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Wat krijg je hier nou voor?
      Niets natuurlijk. Het was mij gewoon opgevallen,dat in Muta-Vit zwavelhoudende aminozuren zitten.
      Deze aminozuren zijn in feite onmisbaar,zeker in de ruitijd.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Josly
        hallo Antoni,
        dit product bestaat al verschillende jaren, alleen de verpakking is veranderd, hou er rekening mee wanneer je dit product gebruik de vogels meer calcium nodig hebben dan gewoonlijk, zeker wanneer het meer dan tweemaal in de week wordt verschaft, 1g per 250ml water of 1g per 100gr zacht/eivoer, nooit beiden te gelijk,
        Kijk Josly !
        Je kan in de ruitijd mss wel veel eivoer geven aan de vogels,hetgeen sommigen doen,maar zeker bij zaadetende vogels moet het hoofdvoer toch
        bestaan uit het zadenmengsel.

        Het waarom van extra kalk begrijp ik even niet.
        Muta-vit is een conditiepreparaat op basis van 14 vitaminen en aminozuren.
        Daarnaast veel zwavelhoudende amino-zuren waaronder methionine.


        Kalk wordt altijd gegeven in de vorm van sepia en gemengd grit en daarvan zit ook het nodige in het eivoer.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Josly
          hallo Antoni,
          klopt wat je aanhaalt,
          is het nu dat verhouding indegrienten, vanwege wetgeving, in sommige landen anders is, ik weet het niet,
          ik heb er eens de " Orlux Premium Health Line " ( fabrikant van dit product ) op na gekeken, enkel dit product gebruiken tijdens de rui en gebeurd dit drie maal of meer in de week minstens eenmaal, liefst tweemaal, calci-lux toevoegen, beide te samen via het drinkwater,
          De benaming Orlux is inmiddels gewijzigd in Oropharma.

          De gebruiksaanwijzing nog eens nagelezen van het produkt Muta-Vit.
          Het wordt niet alleen gebruikt tijdens de rui (3 x per week), maar ook
          bij de voorbereiding op het tt seizoen(4 dagen achtereen); na behandeling met geneesmiddelen(5 dagen achtereen) en bij verminderde eetlust door een slechte stofwisseling(1 volle week achtereen).
          Over extra kalk is totaal geen sprake. Dit lijkt me ook niet logisch bij dit produkt.
          Wat wel weer prettig is , is dat Muta-Vit verkrijgbaar is in potjes van 25 g en
          200 mg. Deze laatste heb ik mij aangeschaft voor de prijs van € 7,50.
          Met deze hoeveelheid kan ik voorlopig vooruit.
          Houdbaarheidsdatum sept.2011.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Dan een serieuze vraag, waarom wil je dit gaan gebruiken?
            Heb je het idee dat je vogels nu iets tekort komen? Zijn ze niet goed nu?
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Dan een serieuze vraag, waarom wil je dit gaan gebruiken?
              Heb je het idee dat je vogels nu iets tekort komen? Zijn ze niet goed nu?
              Op een serieuze vraag ga ik graag in.
              Dikwijls zie je in de ruitijd,dat ondanks de goede zorgen
              de vogels er wat besodemieterd bij zitten.
              De fokmannen in de kleine kooien staken het gezang.
              Wat blijkt nu. Ondanks de rui zitten de vogels er goed bij
              en de fokmannen zingen nog steeds. Kortom Muta-Vit is een conditiepreparaat met zwavelhoudende aminozuren,dat idd. de
              conditie bevordert.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Ik ga eens zoeken waar ik het kan halen :-) nuttige info!!

                Dat bij-producten zeker goed zijn is een feit!! Gebuikte vroeger rodivit voor mijn duiven tijdens de kweek, geweldig spul!!!! Dus zaken proberen (niet expirimenteren) is zeker goed.
                Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                Opmerking


                • #9
                  Wat blijkt nu. Ondanks de rui zitten de vogels er goed bij
                  en de fokmannen zingen nog steeds.
                  Dat is dus informatie uit de eerste hand, dat is mooi.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    super reclame

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik denk dat iedere vogelliefhebber wel een product heeft waar hij in gelooft, zo gebruik ik zelf al jaren spirulina omdat ik denk/geloof dat het goed voor ze is.
                      Vitamines geef ik in de vorm van verse voeding, medicijnen gebruik ik nooit (voor de vogels).

                      Als je ergens enthousiast over bent wil je dat delen, zo zal het geaan zijn.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
                        super reclame
                        Wat bedoel je hiermee.
                        Ik spreek slechts uit ervaring en doe daar kond van.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                          hallo Ron Wiel,
                          is dat geen product voor knaagdieren,
                          rodivit (snoep product) wordt aan de duiven gegeven om ze van de velden af te houden,
                          het is niet om je af te schrikken en of om te bluffen, mijn vader was vee/ dieren arts en duiven"melker", weet je wat zijn spreuk was, " mooi of lelijk het toet er niet toe, als ze maar goed vliegen (presteren) is dat bij de "vogels" ook zo, bekijk bij de fabrikant eens het aantal producten voor vogels en voor sport duiven,
                          vogels, 19 producten
                          sport duiven, 39 producten en hoeveel hebben betrekking conditie (spieren)
                          daarom even een vraagje,
                          krijgen je duiven, niet in snoepvorm (korrels) groenvoer, groente, fruit, insecten, wildzaad, etc?
                          Dat klopt rodivit is tegen veldvliegen daar zit zoveel in wat ze op het veld ook kunnen vinden blijkbaar. Als een duif/vogel wat tekort komt gaat ie het opzoeken.

                          Je vraagje snap ik niet?!?!
                          Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                            Wat bedoel je hiermee.
                            Ik spreek slechts uit ervaring en doe daar kond van.
                            Hihi, misschien heeft ie wel aandelen in de zaak....

                            gr
                            Hans
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik vind het niet goed om dergelijke middelen toe te dienen. Als je het mij vraagt zijn het geen hulpstoffen maar pepmiddelen. Als kanariemannen zingen tijdens de rui dan zegt dat in mijn ogen dus genoeg. Ik geef gewoon gezond en goed eten aan mijn vogels en mijn kanaries leven jaren en jaren in goede gezondheid. Ze zingen niet tijdens de rui maar dat hoort ook niet. Dat doen ze in de natuur ook niet.

                              Als je op MP dure Surinaamse vogels koopt loop je ook een kleine kans dat je een gepepte vogel koopt. Je krijgt dan een vogel die verschrikkelijk hard en veel zingt maar zodra de pepmiddelen uitgewerkt zijn zit er een afgemat vod in je kooi. Als je dit middel in grote hoeveelheden toe gaat dienen ben je in mijn ogen dus je vogels aan het volpompen met pepmiddelen.

                              Ik heb nu een Mozambiqueman die vrijwel door de rui is. Superstrak, geen veertje scheef en de algehele conditie is werkelijk om door een ringetje te halen. Nu begint hij weer te zingen. Waarom zou ik in hemelsnaam die vogel zingend door de rui willen trekken en hopen dat zo'n vogel er nog strakker dan strak uitkomt? Strak en gezond is toch al genoeg?

                              Bodybuilders eten ook allemaal poedertjes en drankjes. Daar zit van alles in maar dat maakt niet dat het gezond is voor mij om bv die drankjes te gaan drinken.

                              Opmerking

                              Working...
                              X