Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trosgierst doordrenkt met landbouw-gif....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Trosgierst doordrenkt met landbouw-gif....

    Is dat waar? Ik hoorde van iemand dat je je vogels echt geen trosgierst moest geven omdat dat doordrenkt zou zijn met landbouwgif. Dat vogels dat opslaan en daar op den duur dood aan gaan. Dat trosgierst uit arme landen komt wist ik, dat die landen met vergif omgaan alsof het niks is wist ik ook, maar ik had de connectie nog niet gemaakt met diervoeding en dus geen strenge regels.

    Gaat er een vogel van dood dan weet je niet dat dat evt door landbouwgiffen kwam.

    Ik voer heel veel trosgierst aan mijn vogels dus ik zou hier wel eens iets meer over willen weten. Iemand?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Marx
    Is dat waar? Ik hoorde van iemand dat je je vogels echt geen trosgierst moest geven omdat dat doordrenkt zou zijn met landbouwgif. Dat vogels dat opslaan en daar op den duur dood aan gaan. Dat trosgierst uit arme landen komt wist ik, dat die landen met vergif omgaan alsof het niks is wist ik ook, maar ik had de connectie nog niet gemaakt met diervoeding en dus geen strenge regels.

    Gaat er een vogel van dood dan weet je niet dat dat evt door landbouwgiffen kwam.

    Ik voer heel veel trosgierst aan mijn vogels dus ik zou hier wel eens iets meer over willen weten. Iemand?
    hoeveel trosgierst heb je nu al gegeven in jouw leven? hoeveel dode vogels/jongen heb je gehad?

    daar ligt je antwoord dus in.
    als je er bang voor ben , gewoon je eigen trosgierst gaan verbouwen.

    zoals je weet slaan vogels giffen op, en als het "emmertje" vol is dan kunnen ze daar eventueel aan dood gaan, ja dat klopt.
    maar sommige giffen worden ook gewoon afgevoerd door het vogellichaam.
    dus als je zinnig antwoord wilt op deze vraag dan zou je precies moeten weten welke giffen er gebruikt zijn op jouw trossen gierst.

    Oorspronkelijk geplaatst door Marx

    Gaat er een vogel van dood dan weet je niet dat dat evt door landbouwgiffen kwam.
    dat weet je wel ,als je maar sectie laat doen op de overleden vogel, als er al een vogel hier overlijd dan doorgaat deze een hele procedure om er zeker van te zijn wat de doodsoorzaak was.( zodat bij geval van ziekte o.i.d. niet het gehel bestand naar zijn grootje gaat).

    ik snap dat deze voor mij normale gang van zaken voor het overgrote deel niet geldt ,maarja daar kan ik niks aan doen
    gr

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
      hoeveel trosgierst heb je nu al gegeven in jouw leven? hoeveel dode vogels/jongen heb je gehad?

      daar ligt je antwoord dus in.
      als je er bang voor ben , gewoon je eigen trosgierst gaan verbouwen.

      gr
      Ik vraag me af of daar het antwoord wel in ligt. Ten eerste geef ik nu bergen trosgierst aan mijn jonge vogels. Ik voer die 6 maanden lang onbeperkt trosgierst. Nu zijn er 2 vogels gestorven met hele rare symptomen. Een van hen leek wel blind, had geen evenwicht meer en lag na enkele dagen dood. De andere soortgelijke verschijnselen maar die liet het kopje heel raar hangen en leek ook blind. Dus wie zegt dat die vogels geen stapelingsziekte hebben gekregen?

      Ik heb nu ook twatwa's. Die eten hier ook trosgierst. Zij moeten eerst volwassen worden en dat gaat zeker 3 jaar duren. Dan moet ik er nog mee zien te kweken wat makkelijk enkele jaren kan duren omdat deze vogels 30 jaar of ouder kunnen worden. Ik heb niet zo'n zin om ze vanaf nu al te gaan vergiftigen.

      Zelf verbouwen zou kunnen, maar ik heb veel nodig. Ik heb rond de 30 zaadeters en na het kweekseizoen als het goed is rond de 100-150. Dus ik verbruik hier kilo's trosgierst in de maand.

      Maargoed, ik ga eens opzoeken hoe trosgierst verbouwt wordt en misschien dat ik het niet meer ga voeren als ik merk dat het echt zo zwaar bespoten is.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Marx
        Ik vraag me af of daar het antwoord wel in ligt. Ten eerste geef ik nu bergen trosgierst aan mijn jonge vogels. Ik voer die 6 maanden lang onbeperkt trosgierst. Nu zijn er 2 vogels gestorven met hele rare symptomen. Een van hen leek wel blind, had geen evenwicht meer en lag na enkele dagen dood. De andere soortgelijke verschijnselen maar die liet het kopje heel raar hangen en leek ook blind. Dus wie zegt dat die vogels geen stapelingsziekte hebben gekregen?

        ja dat weet ik dus ook niet , want stapelingsziekte is een groot begrip, stapelingsziekte kan ook gewoon eiwit vergiftiging zijn ( opstapeling door teveel voeren van eivoer bv.) , stapelingsziekte kan ook ijzer stapelingsziekte zijn ( "iets"waarvan men hier in het verleden zei dat het een hype ziekte was, ik denk daar "iets"anders over, waarom, sectie op overleden vogel maakt erg veel duidelijk namelijk !!!!!!!!!!!).

        maar de symptonen die jij nu noemt kunnen ook heel wat anders zijn, kan ook een overdraagbare ziekte zijn namelijk.
        zolang men geen gedegen onderzoek laat doen op vogels is het 99 van de 100 keer "giswerk" en dan ( algemeen gestelt dus niet persoonlijk opvatten a.u.b.) gaat menigeen klooien/experimenteren met allerlij medicamenten in de hoop dat het wel over zou gaan, gaan ze dan niet dood aan hun symptonen dan gaan ze wel dood door medicijnen vergifteging!!!!
        tja moeilijk verhaal allemaal hoor, want men denkt vaak goed te doen ,maarja......

        gr

        Opmerking


        • #5
          Ik heb die vogels apart gezet en niet behandeld. Ik zag het op dat moment als een ongelukje omdat de vogel de dag na verkoop van zijn kooigenoten blind leek. Dus een botsing had ik bedacht. De vogel die pas geleden stierf was ook vreemd bezig. Nu zal ik de volgende vogel eens laten open snijden. Echter denk ik dat pesticiden sowieso niet aangetoond worden in een dode vogel. Ze kijken naar de organen om zo te bepalen waaraan de vogel gestorven is. Ik heb nog nooit gehoord dat ze een chemische analyse maken omdat je dan echt extreem veel testen moet doen. Is het ijzer? Of is het pesticide en welke dan? Dat soort dingen is niet te onderzoeken dus de uitslag zal zijn, beschadigde lever door.....???

          Maar mocht er weer een vogel doodgaan uit dat bestand en van die soort dan zal ik die eens opsturen of zelf open snijden.

          Opmerking


          • #6
            Niet om het nog erger te maken, maar wat denk je dat er over de zaden gespoten wordt die wij aan onze vogels voeren?
            Veel stoffen die hier verboden zijn, geven "wij" als ontwikkelingshulp aan armere landen.

            Andersom, hoeveel gif spuit de gemiddelde vogelhouder in zijn hokken omdat luis bijna niet meer te bestrijden is met chemie? Ardap, Ocepou, och ik kon het nog ergens kopen dus het kan geen kwaad...
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Of ALLE voedsel wat je aan je vogels geeft zelf kweken ,,of stoppen met vogels houden . En zeker wat Ton al aanhaalt ,helemaal geen bestrijdings middelen meer gebruiken ,ook niet de natuurlijke want die kunnen net zo goed schadelijk zijn.
              Dat lijkt me de enige oplossing als je bang bent je vogels te vergiftigen.

              Opmerking


              • #8
                klopt wat Ton zeg hoor,maarja men vergeet dit nogal eens gemakkelijk,kijk het kan ook bepaalde combinaties zijn natuurlijk, het "gif" van trosgierst kan dan misschien wel of geen kwaad, het andere gif wat er op gezwavelde zaden zit bv kan dan ook al dan niet kwaad ,maar misschien dan wel de combinatie wat het dodelijk maakt bij opstapeling ?? wie het weet mag het zeggen.

                Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                Ik heb nog nooit gehoord dat ze een chemische analyse maken omdat je dan echt extreem veel testen moet doen. Is het ijzer? Of is het pesticide en welke dan? Dat soort dingen is niet te onderzoeken dus de uitslag zal zijn, beschadigde lever door.....???
                tja je zou maar "kind" aan huis zijn ( je mag ook lezen heel goed bevriend met 1 van de beste op dat gebied in de wereld) bij 1 van de beste instellingen op het gebied van onderzoek naar ziektes etc.
                dan heb je zomaar een streepje voor zeg maar.
                alles kan ,alles kan onderzocht worden, want als dat niet zo was dan weet men het ook niet en bestonden die "ziektes/vergiftingen" niet.
                "iets" wat men niet weet komt te staan als aandoening onbekend ,heeft men het een naam gegeven dan kan men het onderzoeken ook. ( want men heeft dit immers al onderzocht en een naam gegeven).
                heeft dat "iets"interessante factoren dan gaat men daar juist onderzoek naar doen, echter alles heeft met geld te maken en aan de dodelijkheid van virus/vergifteging etc etc te maken , dat bepaald namelijk of men vanuit overheidshalve moet gaan onderzoeken ja of te nee ( subsidies of opdrachtsregeling)

                hoe denk jij dat ze de roofvogels onderzocht hebben? juist opensnijden,bloedwaardes aflezen etc etc.

                gr

                had ik ook al vitamine vergifteging aangedragen ? Vit A bv. kan ook blindheid veroorzaken of dodelijke gevolgen hebben.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                  Is dat waar? Ik hoorde van iemand dat je je vogels echt geen trosgierst moest geven omdat dat doordrenkt zou zijn met landbouwgif. Dat vogels dat opslaan en daar op den duur dood aan gaan. Dat trosgierst uit arme landen komt wist ik, dat die landen met vergif omgaan alsof het niks is wist ik ook, maar ik had de connectie nog niet gemaakt met diervoeding en dus geen strenge regels.

                  Gaat er een vogel van dood dan weet je niet dat dat evt door landbouwgiffen kwam.

                  Ik voer heel veel trosgierst aan mijn vogels dus ik zou hier wel eens iets meer over willen weten. Iemand?
                  dieren en mensen nemen uit voedsel bepaalde hoeveelheden op die giftig zijn.
                  mijn motto; alles met mate geven/nemen.

                  Opmerking

                  Working...
                  X