PDA

Bekijk Volledige Versie : alweer een diefstal

bonkje
03-07-2010, 13:11
na een succesvol broedseizoen zijn vannacht de volgende vogels gestolen
heb nu voor de derde keer bezoek gehad ondanks de zware beveiling

zwartkop 3 keer reh8 2010 nbvv
zwarte roodstaart 3keer reh8 2010 nbvv

ook onze geelgors man zowel de keeppop hebben het niet overleefd terwijl de pop van de geelgors op jongen zit
langzaam maar zeker begin ik de moed op te geven en is mijn plezier verknalt in deze zeer mooie hobby

mvg klaas vd heide:mad: :mad:

Marx
03-07-2010, 13:18
Afschuwelijk! En wat voor beveiligingsmaatregelen had je genomen? Puur om een idee te krijgen hoe ze dit dan weer geflikt hebben. Jammer dat je geen goede honden hebt. Dan is het echt onmogelijk. Mijn honden slapen zowel binnen als buiten. Een van mijn honden slaapt buiten naast de volière. Los. Een andere hond slaapt binnen in een bench en mijn reu ligt los in de woonkamer die aangrenzend aan de vogelkamer ligt met de deur open. Hij ligt bij de twatwa's. Dus dan kan het domweg echt niet gebeuren. Maargoed, ik heb nu eenmaal honden en die kan je niet nemen om je vogels te beschermen. Je moet echt dol zijn op honden en dat geluk heb ik dan weer.

Dus ik durf ook openlijk over mijn vogelbestand te praten. Iedereen mag komen proberen iets weg te halen hier. Makkelijk praten zo, ik weet het...

Sterkte, echt erg van de jonge vogels en de gestorven dieren. Je gaat bijna denken dat het georganiseerd is gezien het soort vogels dat ze weghalen en de manier waarop! :mad:

natuurkweker
03-07-2010, 13:42
jeetje wat vreselijk
je moet ongeveer naast je voliere gaan slapen is toch niet normaal meer :mad:

maar soms denk ik zijn het misschien niet toch bekende geweest ???
de vogel wereld is ook vaak veel jaloezi

Marx
03-07-2010, 14:09
jeetje wat vreselijk
je moet ongeveer naast je voliere gaan slapen is toch niet normaal meer :mad:

maar soms denk ik zijn het misschien niet toch bekende geweest ???
de vogel wereld is ook vaak veel jaloezi

Dat bedoel ik. Want daarom gaf ik aan dat het iets georganiseerds oid leek. Toevallig 3 keer je vogels weg is wel heel vreemd. Ik heb al 30 jaar vogels en er is nog nooit iets gestolen. Dus soms denk ik ook wel eens dat het binnen een kringetje plaatsvindt. Dus dat mensen inderdaad via MP bij mensen binnen komen of gewoon echt bekend zijn zodat ze de weg weten. Ik ga niet om met mensen die kweken wat ik heb. Laat mensen ook liever niet binnen en als ik dat wel doe dan zet ik mijn honden achter een hek en laat duidelijk zien dat die normaal loslopen als ze achter de hek uit hun plaat gaan tegen iemand. Dat schrikt af! :cool:

Moet even rectificeren, er is wel 1 keer iets voorgevallen. Mijn eksters zijn een keer weggehaald. Ik had een koppel gewone eksters en na 3 jaar waren die weg. Het zou kunnen dat ik zelf de voliere open heb gelaten maar normaal gesproken zouden zij niet wegvliegen omdat ik ze onder toezicht heel vaak los liet en ze dan lekker in de tuin bleven en altijd terugkwamen als ik ze riep. Heb echter nooit meer iets van ze gezien of gehoord. Dus ik vermoed dat een buurman ze losgelaten of weggehaald heeft ivm geluidsoverlast. Is wel 25 jaar geleden en ik geef toe dat die vogels extreem luidruchtig waren als het wilde koppel uit de buurt kwam tetteren op de volière. ;)

andre 44
03-07-2010, 14:26
godv............. ze moesten ze af maken die rotzakken maar ja daar heb jij jou vogels niet mee terug ik heb ook het geluk dat ik 4 waak honden heb dus bij mij komen ze niet maar toch weer een liefhebber die zijn hobby (leven )is verknald :mad: :mad: ik leef met je mee ik moet er niet aan denken dat het mij moest over komen

Ton Koek
03-07-2010, 14:28
Sterkte Klaas!

P.Wijlaars
03-07-2010, 14:31
diep Klote , gewoon, sterkte Klaas

bonkje
03-07-2010, 15:02
ze mogen me alles afnemen behalve mijn vogels dan geef je mij een dolksteek
camera,s schrikdraad bouwlampen met sensoren alles is echt zwaar beveiligt en dan dit.............

maar ik laat de kop niet hangen .........

gr klaas

andre 44
03-07-2010, 15:04
en ze staan niet op de camera :confused: want dan heb je ze zo even met de beelden naar de politie

bonkje
03-07-2010, 15:35
nee ze staan helaas niet op de camera ivbm storing pc

helaas zat allemaal tegen

gr klaas

ps de politie etc is hier al geweest

naruch
03-07-2010, 16:06
dit is echt kl**e, ik heb het ook meegemaakt, je staat echt vol ongeloof bij je voliere te kijken.

een tip, de inboedelverzekering dekt de schade ( de gestolen vogels).

je hebt ze er niet mee terug, maar is een pleister(tje) op de wonde.

sterkte met het verlies van je vogels, en laat de moed niet hangen.

andre 44
03-07-2010, 16:11
nee ze staan helaas niet op de camera ivbm storing pc

helaas zat allemaal tegen

gr klaas

ps de politie etc is hier al geweest

dat is echt kl......... maar lees dat het de 3e keer is kijk eens in de buurt rond qwa (kennissen) met vogels:D

petra
03-07-2010, 16:49
Hallo Bonkje vreselijk voor je, maar ja daar heb jij de vogels niet mee terug
en dan ook nog de pop dood, dus het zijn er ook die nergens naar kijken.
gewoon even flink huis gehouden in de voiliere.

Nou ben het helemaal met Marx eens, hier lopen ook flink wat honden
en degene die, nu op mijn erf komen, komen er ook niet meer af.

Heb al wel eens verteld van die kerel die s'nachts op mijn erf was, en dat de buurman er acher aan is gegaan.Nou sindsdien ben ik goed op mijn hoede hoor.

Ook wat vogels verkopen betreft, er kom niemand meer bij mijn voiliere.
je kijkt ze allemaal voor de kop, maar niet in de kop.

en kijk ook uit met mensen van je eigen vereniging? Die zijn ook niet altijd zuiver.

Groetjes en heel veel, maar dan ook heel veel sterkte.

Groetjes Petra.:)

Chardonnert.BE
03-07-2010, 21:36
godv............. ze moesten ze af maken die rotzakken maar ja daar heb jij jou vogels niet mee terug ik heb ook het geluk dat ik 4 waak honden heb dus bij mij komen ze niet maar toch weer een liefhebber die zijn hobby (leven )is verknald :mad: :mad: ik leef met je mee ik moet er niet aan denken dat het mij moest over komen

jah daarom dat God ook beveeld om de dief zijn hand te amputeren ... mochten we dit toepassen , dan zou er niet meer gestolen worden ... of toch heel wat minder ...

Marx
04-07-2010, 09:51
jah daarom dat God ook beveeld om de dief zijn hand te amputeren ... mochten we dit toepassen , dan zou er niet meer gestolen worden ... of toch heel wat minder ...

Gelukkig doen we dat niet meer. Je zou maar veroordeeld worden als je niks gedaan hebt. :D

kevin
04-07-2010, 09:57
Gelukkig doen we dat niet meer. Je zou maar veroordeeld worden als je niks gedaan hebt. :D

idd hoe zou je dan moeten de vogels ringen?:rolleyes:

Chardonnert.BE
04-07-2010, 10:19

idd hoe zou je dan moeten de vogels ringen?:rolleyes:

Amai jullie vrezen precies dat de straf ook op jullie zal komen , geen gezond geweten ?

Hans de Vries
04-07-2010, 10:42
Anno 2010 zijn er honden, schrikdraad, camera's en ik weet niet wat meer allemaal nodig op je vogels te beschermen tegen lieden die het verschil tussen 'mijn en dijn' niet weten......
We mogen volgens de wetten in dit land niet voor eigen rechter spelen, anders wist ik het wel!
Maar laat hen, die de wetten maken eens gaan praten met de slachtoffers van geweld, diefstal en meer van dat soort ellende.
Houdt toch eens op met dat slappe gedoe van werkstraf en huisarrest en 'even kijken wat het P.Baancentrum er van zegt' ....
Gewoon fikse celstraffen en graag in een hok zonder tv, sport etc. etc.

Erg jammer, Klaas. Je krijgt je vogels er niet mee terug, maar jouw kennende laat je de moed toch niet zakken?

Gr.
Hans.

Marx
04-07-2010, 10:58
Eigen rechter spelen mag inderdaad niet. Maar dat wil niet zeggen dat ik er naar ga staan kijken als hier iemand ineens in mijn huis of tuin staat. Het zal me een rotzorg zijn of ik dan wel of niet mag ingrijpen. Want ik grijp wel in. En als ik daar straf voor moet krijgen dan vind ik dat niet erg. Dat heb ik er wel voor over. :D

En eerlijk is eerlijk, wie gaat er nu aangifte doen voor een knal voor je kop als je ergens in staat te breken? Mijn honden zou ik wel vasthouden want ik heb begrepen dat iemand die erg gebeten wordt door honden dan wel weer problemen kan maken. Maargoed, sta je in mijn huis of klim je over de hek dan wordt je wel gebeten en daar hangen ook bordjes voor om je te waarschuwen. Schijnt dat het dan wel mag zolang ik ze niet jut. :D Over dat laatste kun je lang praten als er niemand bij was en ik ben bang dat ik het best wel prima vind als mijn herder in iemands onderarm hangt die er met een loper met mijn vogels vandoor wil.

Ergens denk ik dat mensen die op heterdaad betrapt worden en vervolgens een rottweiler in hun benen krijgen ook meer een lesje leren dan mensen die daarna 20 uur met een prikker propjes moeten rapen en zich 4 weken lang ergens moeten melden. :rolleyes:

Ton Koek
04-07-2010, 11:09
Veel strenger straffen is ook de eerste gedachte die bij mij opkomt steeds, maar...
Neem Amerika, daar straffen veel staten belachelijk streng. Toch hebben diezelfde staten de hoogste misdaadcijfers. Kennelijk helpt het gewoon niet.
Wat wel? Ik weet het niet.

De inbreker die ik in mij huis of tuin betrap treft het niet, want dan vergeet ik wel even alle wetten.

kevin
04-07-2010, 11:27
Amai jullie vrezen precies dat de straf ook op jullie zal komen , geen gezond geweten ?

je zou eens moeten weten...

RobK
04-07-2010, 11:37
je zou eens moeten weten...

Mogen wij ook weten wat u hier tracht te suggereren?

Met alle respect voor Jan ende Alleman, maar voor vuilspuiterij ben ik allergisch.
Graag goede tips hoe we onze vogels en daarmee onze hobby kunnen beschermen, dat is positief. Aangezien we niet allemaal op een buitenplaats wonen hebben we dus ook niet allemaal de ruimte en mogelijkheid om een aantal uit de kluiten gegroeide blaffende wakers te kunnen houden.

Goede tips over sloten, alarmsystemen enzo kunnen we wel gebruiken.

Groet,

Rob.

bonkje
04-07-2010, 11:40
hey hans

zeer zeker niet hans ik zet wel door
druk bezig hier om er een fort van te maken als dat klaar is komen de overige vogels weer naar HUIS

mvg klaas-0-

kevin
04-07-2010, 12:01

Met alle respect voor Jan ende Alleman, maar voor vuilspuiterij ben ik allergisch.
Graag goede tips hoe we onze vogels en daarmee onze hobby kunnen beschermen, dat is positief. Aangezien we niet allemaal op een buitenplaats wonen hebben we dus ook niet allemaal de ruimte en mogelijkheid om een aantal uit de kluiten gegroeide blaffende wakers te kunnen houden.

Groet,

Rob.

helemaal niets ;)
als ik bezig zou zijn met illegale dingen denk je dat ik dit zou verkondigen op een openbaar forum. Ik ben helemaal tegen het inbreken en stelen van vogels, het roven van nesten of wilde vogels ringen. Je moet geen schrik hebben. Ik wou alleen eens een reactie uitlokken en als je wilt verwijder ik men reactie;)

winterkoning
04-07-2010, 12:44
En eerlijk is eerlijk, wie gaat er nu aangifte doen voor een knal voor je kop als je ergens in staat te breken?

veel want dat levert strafvermindering op of zelfs vrijspraak in sommige gevallen, als die persoon dan aangifte doet staat deze eerder buiten dan jij.

Mijn honden zou ik wel vasthouden want ik heb begrepen dat iemand die erg gebeten wordt door honden dan wel weer problemen kan maken. Maargoed, sta je in mijn huis of klim je over de hek dan wordt je wel gebeten en daar hangen ook bordjes voor om je te waarschuwen. Schijnt dat het dan wel mag zolang ik ze niet jut. :D

laatste zin is de denkwijze fout, juist als je wel de persoon in kwestie waarschuwt dat je de hond op hem af stuurt als hij zich niet van jouw terrein verwijderd ,sta je in je recht als het om bijten van hond gaat. ( wat zeg ik het is een essentieel onderdeel van de politie honden training, dan zijn de teksten staan blijven anders stuur ik mijn hond etc. van een dubbele betekenis, voor de hond in kwestie is dit het teken en word zo opgejut en de dader krijgt de waarschuwing om te blijven staan dan wel zich dient over te geven dan wel zich dient te verwijderen ) uiteraard worden de commando's dan wel aangepast natuurlijk, als je zegt staan blijven en je bedoeld dat de persoon zich dient te verwijderen dan heb je ook een probleem namelijk. maarja dat is dan vaak woord tegen woord kwestie hé

bordjes verhaal is vrij moeilijk (maar ook eigenlijk weer niet) :
het ligt eraan welke bordjes men heeft en hoe deze zichtbaar zijn.
bordjes met de tekst: break in make my day ( en daar staat dan hondekop bij o.i.d) dan is dit uitlokking namelijk.( men krijgt dan juist te horen dat men aanzet tot).
bordje met verboden toegang eigen terrein volstaat ook niet

bordjes met wettelijke tekst en verwijzing naar wetboek volstaat wel maar hoe krom het ook is ,deze moeten dan wel duidelijk zichtbaar zijn ( en ook op alle hoeken etc. geplaatst worden, de minimale afstand weet ik niet meer ,maar 1 bordje aan voorkant bij hek volstaat al weer niet) en aantoonbaar zijn dat deze al hingen voordat het voorval heeft plaats gevonden.

ik heb ook honden ( niet die labrador hoor, ja is ook een hond en leeft ook hier ,maar je heb "hond"en hond" natuurlijk ,die lab is voor mijn kindje ,speciaal voor haar en haar vriendjes aangeschaft, is niet mijn type hond zeg maar ) getraind en gehuisvest, en die vielen onder de wapenwet.
en zelfs dan kan men moeilijk nog doen bij een evt. rechtzaak.

eigen rechter spelen is alleen bevredigend op dat moment, verder heeft het voor jouw een langere nasleep (op vele vlakken) dan voor de dader, die loopt allang weer met een spuit in zijn donder rond.

helemaal niets ;)
als ik bezig zou zijn met illegale dingen denk je dat ik dit zou verkondigen op een openbaar forum. Ik ben helemaal tegen het inbreken en stelen van vogels, het roven van nesten of wilde vogels ringen. Je moet geen schrik hebben. Ik wou alleen eens een reactie uitlokken en als je wilt verwijder ik men reactie;)

ik zou willen dat iedereen er zo over dacht echter....................sommige boefjes lezen wel degelijk mee.

hey hans

zeer zeker niet hans ik zet wel door
druk bezig hier om er een fort van te maken als dat klaar is komen de overige vogels weer naar HUIS

mvg klaas-0-

goed van jouw jongen ,doorgaan.
en ook goed van jouw om de vogels even uit huis te plaatsen, het komt nogal eens voor namelijk dat ze nog terug komen voor de rest .
sorry wil je niet bang maken maar het zou niet de eerste keer zijn, mensen met leuke vogels zijn op regelmatige basis het slachtoffer helaas.

Groet,

Rob.
tja robk ergens heb je helemaal gelijk natuurlijk, echter bedenk 1 ding ,willen ze binnenkomen dan komen ze binnen ,al ga je in een bunker wonen en beveilig je het als fort nox.
honden worden vergiftigt, alarmsystemen worden de draden van doorgeknipt, camera's worden volgespoten met verf etc etc.
en hoe erg het ook is allemaal .......................bedenk 1 ding ,stoer ergens op afstappen kan ook hele andere gevolgen hebben. vroeger kon je nog op de vuist, tegenwoordig moet je minimaal een kogelvrij vest hebben, zelfs de kleinste crimineel draag een vuurwapen tegenwoordig.

wat men ook doet in zo'n situatie ,ga a.u.b. geen eigen rechter spelen tenzij men zeker weet dat men de situatie kan handelen.

vogelpassie is mooi ,maar ook weer niet zo mooi om voor de rest van je leven gehandicapt door te moeten gaan of het leven ervoor te moeten laten. ( dan is een evt. celstraf wel het minste wat men zou kunnen overkomen)

tja we leven in een gekke ,gekke wereld.

Josly
04-07-2010, 13:35
hallo,
gebruik van de space-age technologie,
SmartWater,
Microdots,
DNA-vingerafdrukken vogels,
SmartWater wordt in verschillende landen al toegepast en erkend door de overheden van die landen, het is met het blote oog niet herkenbaar, maar met VU straling onmiddellijk op te sporen, hoe klein het ook is en is niet wisbaar, het is een product dat men via water verstuift en snel droogt, veel meer uitleg langs dit forum kan ik niet verstrekken wat betreft, plaatsing, werking etc. men kan de vogels afzonderlijk beschermen en of voorwerp en of plaats, alles heeft een eigen code, ook al verwijdert men de ring van de vogel en of wordt voorzien van "valse" ring, via de code kan men de herkomst achterhalen,
http://www.smartwater.com/Media-Centre/Latest-News-2/June-2010/Water-used-to-protect-allotments.aspx

winterkoning
04-07-2010, 14:21
josly het " gewone"chippen is ook al vrij goed werkend maarja, eerst moet je dan toch echt zien te voorkomen dat men de vogels meeneemt (en dat is niet of nauwelijks te doen en dan nog ze zien terug te krijgen , denk ik dan maar zo.
en als je dan het geluk hebt dat je de vogels kan terugkrijgen dan pas, ja dan pas kan men voordeel hebben van de jouw suggesties en het chippen aangedragen , want dan heb je bewijs dat ze van jouw afkomstig zijn ,maarja hoeveel vogels gaan terug gevonden worden?
ik denk een kans van bijna 0 %.

daarnaast is chippen e.d. geen goedkope optie, vogels die vrij gemakkelijk verhandelbaar zijn, zijn ook de vogels die vrij goed gekweekt worden ( denk aan de vele europese soortjes) en net op de rand zitten welke mensen nog kunnen betalen.
vogels die vrij goed gekweekt worden kan je echt niet allemaal zo gaan beveiligen per individue.
is niet te doen jongen, is niet te betalen en zal vaak duurder zijn dan de vogels zelf ( ik weet het ,het gaat niet om geld maar om de liefde van de beesten ,maar als je nog niks overkomen is dan denk ik toch dat men hier niet echt happig op is).

kijk bij de vrij zeldzamere vogeltjes word dit al wel vrij frequent gedaan natuurlijk,maar iemand die 100 putters kweekt op jaarbasis die gaat niet chippen oid.
en toch..............zijn dat vaak de mensen die slachtoffer worden.
men kan beginnen met te proberen om niet duidelijk te maken in advert. e.d. wat men op het hok heeft maarja ,allemaal weer gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
mvg

natuurkweker
04-07-2010, 14:53
die crimenelen zullen toch wel eens eens pakt zijn die moeten ze verplicht een opsporing chip plaatsen zodat ze weten waar ze uit hangen
zo zouden ze het met iedere crimeneel moeten doen
helaas is zon ding nog niet uit gevonden .

casehulsebosch
05-07-2010, 03:41
quote: "honden worden vergiftigt, alarmsystemen worden de draden van doorgeknipt, camera's worden volgespoten met verf etc etc. Hier wil ik toch wel even op reageren WK. Een goed alarm system zal geactiveerd worden zodra de bedrading wordt doorgeknipt of er op andere wijze wordt geprobeerd het systeem onschadelijk te maken. Camera's die goed strategisch staan opgesteld en waarvan de hard drive op een (andere) veilige plaats staat zullen de beelden hebben vastgelegd alvorens iemand de tijd heeft de lens af te schermen. En honden vergiftigen ligt natuurlijk aan je woonwijze. In mijn geval zal je dus minstend 330 meter ver moeten kunnen gooien( en dan ook nog 116 meter hoog;) . On danks dit alles vindt ik het weer verdomde rot dat dit een van onze liefhebbers is overkomen. Vanuit een ver NZ dan ook sterkte!
Groet, Kees Nieuw Zeeland.

naruch
05-07-2010, 09:15
die crimenelen zullen toch wel eens eens pakt zijn die moeten ze verplicht een opsporing chip plaatsen zodat ze weten waar ze uit hangen
zo zouden ze het met iedere crimeneel moeten doen
helaas is zon ding nog niet uit gevonden .

zo'n "ding" is er wel, maar wordt in dure auto's en vrachtwagens geplaatst om ze terug te vinden.

casehulsebosch
05-07-2010, 09:43
Zo'n ding wordt ook door de politie in lokauto's geplaatst om zo criminelen te kunnen opsporen en aanhouden. Lokvogels had ik vroeger ook toen ik nog wilde vogels ving maar dat schijnt vandaag de dag niet meer te mogen;) Groet Kees, Nieuw Zeeland.

bonkje
05-07-2010, 13:56
hey allemaal

na de schrik te zijn bekomen FORT KNOX aan het bouwen
maar zal mijn hobby nooit aflaten nemen door zulke mensen
dus wk ik ga gewoon op dezelfde voet verder maar dan alleen in een fort;)
naruch bedankt voor de tip en idd je krijgt het uit de inboedelverzekering mijn vogels waren ook al optimaal verzekerd dus dat zit wel goed
maar alleen het idee al dat er weer mensen bij mij achter zijn geweest gun ik niemand toe :huh
Op naar volgend jaar ........en dan hopelijk een klein beetje meer geluk
iedereen bedankt voor de reactie,s en ik zal weer een beetje terug trekken uit de forums want je weet maar........

mvg

winterkoning
05-07-2010, 18:55
goed zo jongen that's the spirit.
jammer dat het zo allemaal moet gaan maar ja.....................

veel geluk in de toekomst .
mvg

Josly
05-07-2010, 21:03
hallo
ook van mijnen tweege het beste en dat vanaf nu de zon altijd mag schijnen,
als dit de oplossing is door van je eigendom (volieres) een burcht te maken betwijfel ik, dit weekend in Vlaanderen enkele nieuwe voorvallen van vogeldiefstal,
(1) vogels gestolen in dierenpark, hoe de inbrekers te werk zijn gegaan is niet te beschrijven,
(2) uit respect voor de familie citeer ik het zoals de media,
eigenaar door inbreker neergeschoten tijdens schermutselling, nochtans is deze eigendom (volieres) beveiligd als geen andere,
het is duidelijk dat sommige personen (handlangers) hun "werkterein" verleggen of beter gezegd verruimen en dit meer en meer op een trieste manier en als de nood het hoogst is voor niets terugdeinzen al is dat een (politie)hond en of persoon, zoals verschillende personen aanhaalden, wil men dit soort van criminaliteit een halt toeroepen dan moet men beginnen met een algemene registratie van de vogels zoals in het verleden gebeurd is met kunstvoorwerpen en men die nu moeilijker kwijtraak
wat mij het meest getroffen heeft, is de opmerking, en misschien wel de juiste, van een van de kinderen,
" was er geen beveiliging geweest waren we de vogels kwijt en nu zijn we beiden kwijt, vogels en....." PAPA"
sorry, dit laatste moest er even bij om mijn hart te luchten,

Marx
05-07-2010, 21:27
Even hoor, over wat voor soort vogels gaat dat? Want verslaafden ed hebben niks aan vogels en ik vind het nogal wat om iemand dood te schieten voor vogels. :confused:
Want zo gestoord zijn vogelmensen toch niet? Iemand doodschieten om een lopertje putters kan ik me gewoon niks bij voorstellen.

Josly
05-07-2010, 23:31
hallo,
eigenlijk heb ik op het ogenblik weinig goesting om daar verder op in te gaan,
vooreerst wil ik benadrukken dat de persoon niet overleden is maar wel in kritieke toestand verkeerd,
hoe kan een bewaking/alarminstallatie weten dat een ongewenst persoon het gemunt heeft op de vogels, en of op een of ander voorwerp in de woning of ergens anders, daar heeft een of andere vogelsoort niks mee te maken
je hebt drie manieren van inbraken,
(1) jaloezie, buren/familie ruzie ed, dan is het voorwerp(vogel) van geen tel maar wil men de persoon zelf treffen,
(2) personen uit de buurt, jongeren, drugverslaafden ed, wat ze stelen heeft weinig belang, er komt er op aan, zoveel mogelijk in een korte periode,
(3) handlangers, stelen op bestelling, welke opdracht dat is maakt voor hen niks uit, meestal gaat het hier om zeldzame/duurdere voorwerpen (vogels) en hebben ze geen interese in andere voorwerpen (vogels)
als je goed lees is er,
(1) sprake van inbreker,
(2) confrontatie met eigenaar waar, al of niet in het nauw gedreven, de inbreker een voorwerp gebruikt, in dit geval een vuurwapen, maar dat kon evengoed een mes of wat anders zijn met de zelfde afloop,
(3) reactie familielid (kind), logisch als je weet dat de beveiliging voornamelijk in functie van de vogels is en meer dan waarschijnlijk aan de basis ligt van confrontatie/schermutseling, ( drie uur ' s nacht's )
inderdaad het gaat hier om bepaalde vogels aangezien er een link is met dierenpark,
nogmaals als er al of niet vogels gestolen zijn en welke is hier van geen tel,
ieder van ons kan met zulke situatie geconfronteerd worden en hoe meer en beter je alles beveiligd hoe eerder dan je denkt,

winterkoning
06-07-2010, 08:19
Even hoor, over wat voor soort vogels gaat dat? Want verslaafden ed hebben niks aan vogels en ik vind het nogal wat om iemand dood te schieten voor vogels. :confused:
Want zo gestoord zijn vogelmensen toch niet? Iemand doodschieten om een lopertje putters kan ik me gewoon niks bij voorstellen.

ja marx ff verkeerd begrepen of gelezen denk ik.

wat een verslaafde aan vogels heeft ? heel veel.
vanacht gestolen en een paar uur later zitten de vogels bij een handelaar of opkoper ,betekend geld en geld betekend drugs.
wat een verslaafde met vogels heeft ? helemaal niks, object van diefstal maakt niks uit namelijk,als het maar geld oplevert.

diefstallen waarbij 3 kanaries en 2 zebravinken zijn gestolen zijn daar vaak het voorbeeld van, maar dan nog levert dit vaak nog meer op dan een gestolen fiets, en als het minder oplevert dan is de "afzettijd" weer in het voordeel van de crimineel, men kan namelijk in elke vogelwinkel zijn vogels aanbieden en tegenwoordig zijn de handelaren maar wat blij als ze wat vogeltjes hebben in de kooien.
en als ze er dan 3 x niks voor krijgen dan laten ze die voortaan wel zitten of gaan vaker op pad om hun shot maar betaald te kunnen krijgen.

er was laatst/poosje gelden toch ook weer een papegaai terug gevonden , die was aangeboden bij een vogelhandelaar. vogelhandelaar wist heel toevallig van de diefstal (vanuit de media) en heeft toen politie en eigenaar gewaarschuwd.
persoon is opgepakt maar zei: ik heb hem niet gestolen hoor ik heb hem gekocht van een man op straat die zei dat de vogel van zijn overleden oma was geweest en dat hij er niet voor kon zorgen.
ja wright, wel heel toevallig dat ze zijn vingerafdrukken ook vonden in het huis waarin de vogel stond.

mensen worden voor nog wel minder vermoord dan een lopertje putters ( een lege portemonnee of "hij keek zo raar naar me" doet ook al mee tegen woordig),het gaat erom dat men vrij gemakkelijk aan vuurwapens kan komen in bepaalde kringen, de gemiddelde vogelliefhebber heeft denk ik geen vuurwapen in huis.
als een crimineel een vuurwapen heeft en zit in het nauw ,dan gaat/kan deze hem gebruiken ook.

vogels/honden etc. die in tuinen gehuisvest zijn ,zijn vaak ook de opstap naar het grotere werk voor criminelen in de dop.

ook zijn er altijd nog de "dierenliefhebbers" van organisaties als de alf ,die "groep" word ook nog wel eens vergeten om het in te zoeken, men hoort er alleen van als er 100 nertsen zijn losgelaten ofzo.

en ja ook de eigenaren zelf zijn soms de basis van een "diefstal", men laat hok openstaan en alle vogels weg, het komt dan niet bij sommige op dat de vogels niet echt gestolen zijn, is zeker een optie en vooral als men verder niks mist of inbraak sporen zijn.

en ja dan heb je ook nog de georganiseerde groepen die op pad gaan , al dan niet op bestelling word er meegenomen wat niet van hun is, of de smokkel afdeling tja ik weet het wijkt wat af maar heeft er wel degelijk iets mee te maken,want menigeen vogeltje wat gestolen word komt in het buitenland terecht en daar kan men bijna zeker van zijn als het gaat om diefstallen van bv. 100 putters in 1 keer.

en zoals terecht josly aanhaalde , in sommige/vele gevallen is de dader bekend en dichter in de buurt dan dat men denkt. met als redenen soms: jalouzie,overlast,stoer willen doen, ruzie etc etc.( zijn dus vaak de "vakantie diefstallen" , men weet wanneer men op vakantie gaat en tjoep).

weet 1 ding ,vogels zijn op het moment lucratiever geworden dan vele soorten drugs.
allemaal dankzij de import stop/verbod.

jij heb toch in amsterdam gewoond? nou dan zou het als het goed is het jouw helemaal niet zo onbegrijpelijk in de oren moeten klinken. in amsterdam is alles mogelijk namelijk.

mvg

bonkje
06-07-2010, 09:45
ja marx ff verkeerd begrepen of gelezen denk ik.

wat een verslaafde aan vogels heeft ? heel veel.
vanacht gestolen en een paar uur later zitten de vogels bij een handelaar of opkoper ,betekend geld en geld betekend drugs.
wat een verslaafde met vogels heeft ? helemaal niks, object van diefstal maakt niks uit namelijk,als het maar geld oplevert.

diefstallen waarbij 3 kanaries en 2 zebravinken zijn gestolen zijn daar vaak het voorbeeld van, maar dan nog levert dit vaak nog meer op dan een gestolen fiets, en als het minder oplevert dan is de "afzettijd" weer in het voordeel van de crimineel, men kan namelijk in elke vogelwinkel zijn vogels aanbieden en tegenwoordig zijn de handelaren maar wat blij als ze wat vogeltjes hebben in de kooien.
en als ze er dan 3 x niks voor krijgen dan laten ze die voortaan wel zitten of gaan vaker op pad om hun shot maar betaald te kunnen krijgen.

er was laatst/poosje gelden toch ook weer een papegaai terug gevonden , die was aangeboden bij een vogelhandelaar. vogelhandelaar wist heel toevallig van de diefstal (vanuit de media) en heeft toen politie en eigenaar gewaarschuwd.
persoon is opgepakt maar zei: ik heb hem niet gestolen hoor ik heb hem gekocht van een man op straat die zei dat de vogel van zijn overleden oma was geweest en dat hij er niet voor kon zorgen.
ja wright, wel heel toevallig dat ze zijn vingerafdrukken ook vonden in het huis waarin de vogel stond.

mensen worden voor nog wel minder vermoord dan een lopertje putters ( een lege portemonnee of "hij keek zo raar naar me" doet ook al mee tegen woordig),het gaat erom dat men vrij gemakkelijk aan vuurwapens kan komen in bepaalde kringen, de gemiddelde vogelliefhebber heeft denk ik geen vuurwapen in huis.
als een crimineel een vuurwapen heeft en zit in het nauw ,dan gaat/kan deze hem gebruiken ook.

vogels/honden etc. die in tuinen gehuisvest zijn ,zijn vaak ook de opstap naar het grotere werk voor criminelen in de dop.

ook zijn er altijd nog de "dierenliefhebbers" van organisaties als de alf ,die "groep" word ook nog wel eens vergeten om het in te zoeken, men hoort er alleen van als er 100 nertsen zijn losgelaten ofzo.

en ja ook de eigenaren zelf zijn soms de basis van een "diefstal", men laat hok openstaan en alle vogels weg, het komt dan niet bij sommige op dat de vogels niet echt gestolen zijn, is zeker een optie en vooral als men verder niks mist of inbraak sporen zijn.

en ja dan heb je ook nog de georganiseerde groepen die op pad gaan , al dan niet op bestelling word er meegenomen wat niet van hun is, of de smokkel afdeling tja ik weet het wijkt wat af maar heeft er wel degelijk iets mee te maken,want menigeen vogeltje wat gestolen word komt in het buitenland terecht en daar kan men bijna zeker van zijn als het gaat om diefstallen van bv. 100 putters in 1 keer.

en zoals terecht josly aanhaalde , in sommige/vele gevallen is de dader bekend en dichter in de buurt dan dat men denkt. met als redenen soms: jalouzie,overlast,stoer willen doen, ruzie etc etc.( zijn dus vaak de "vakantie diefstallen" , men weet wanneer men op vakantie gaat en tjoep).

weet 1 ding ,vogels zijn op het moment lucratiever geworden dan vele soorten drugs.
allemaal dankzij de import stop/verbod.

jij heb toch in amsterdam gewoond? nou dan zou het als het goed is het jouw helemaal niet zo onbegrijpelijk in de oren moeten klinken. in amsterdam is alles mogelijk namelijk.

mvg

Helemaal mee eens helaas is het zo dat je op de hoek van de straat een pistool kan kopen en dat is binnen 5 min geregeld
Ook wat betreft iemand omleggen om een kleinigheidje gebeurt ik denk wel een paar keer per dag
We moeten maar leven in deze wereld helaas helaas......
Maar in mijn geval wel braaksporen maar zonder vernieling
Dus wie zal het zijn waarschijnlijk iemand die heel dicht bij mij staat.....

mvg klaas

ps De wereld is een gekkenhuis,Dit is het hoofdkwartier.;)
g

Marx
06-07-2010, 09:56
Juist omdat ik een tijd in Amsterdam Oud West heb gewoond vind ik dat het allemaal wel meevalt met die pistolen en verslaafden ed. Ja, natuurlijk vroeg er wel eens iemand om geld. Ik heb ook wel eens een mes gezien, jongens die lege portemonnaies in het water mikten en de buit in hun jassen, mensen die zakken rolde, mensen die lastig zijn en je geld af willen troggelen maar schieten ed was zelden. In de jaren dat ik daar woonde lag er 2 keer een dode man in een straal van 500 meter van mijn huis en dat waren echte afrekeningen. Niks waar ik iets mee te maken had dus :D

Dus vandaar dat ik mij een beetje verbaas over hoe mensen denken dat criminelen tegenwoordig te werk zouden gaan. Zeker de kleine crimineeltjes die vogels jatten. :confused: Het is echt niet zo dat je om het minste of geringste zou moeten vrezen voor je leven. ;)

winterkoning
06-07-2010, 11:37
dat klopt ook wel marx wat je zegt maar dat is in "gewone" toestand/situatie.
een tasje roven bv. is een gelegenheid die zich voordoet en is van vele factoren afhankelijk om slagingskans te hebben.

een inbraak om vogels te stelen is 99 van de 100% voorbereidend werk ( daar hebben we het nu over in deze topic)

Het is echt niet zo dat je om het minste of geringste zou moeten vrezen voor je leven. ;)

kijk en hier ga je dus de fout in qua denkwijze, want een heterdaadje want daar praten we hier over (bij inbraak/ontvreemden van vogels) is nooit een "gewone situatie".
het is nu eenmaal zo dat de crimineel voorbereid in zijn werk gaat, eerst doet men onderzoek naar de situatie, weet wat er te halen is en gaat niet "onbeschermd " op pad en heeft natuurlijk werktuigen bij zich om binnen te dringen en kooi/zakken om de vogels in te vervoeren.
een oost europees pistool of ander marteltuig is voor een paar euro al te koop .( marktplaats bv.)

het is dus de "zekerheid" die ze inbouwen , want er zijn maar erg weinig mensen die doorlopen op de persoon die een getrokken pistool gericht heeft.
vaak blijft het bij dreigen dan, maar als men nu zegt hier van : als ik hem betrap dan ...............bla bla bla gaat men dus de situatie veranderen/nog meer verslechteren, er komen andere factoren die mee dan gaan spelen in de gedachtengangen van dader en slachtoffer.
het is ook niet erg ongebruikelijk dat inbreker eerst wat "inneemt " voor hij zijn slag slaat, is tweeledig namelijk de dader word "ongevoelig" ( voor zijn daad of emoties) en als deze word gepakt kan hij het gooien op : ik was onder invloed ,sorry kon er echt niks aan doen.

ook komt het wel eens voor dat het "spul "wat men inneemt "verkeerd" valt en dan krijg je situaties als gaan zitten poepen/plassen op de plek desonheils of dat de dader de politie belt op de plek des onheils met spijt of iets dergelijk . ( het spul versterkt dan juist emoties in de positieve zin of slechte zin).

ik weet niet of jij wel eens "gestreden" heb met iemand die onder in vloed is? ( alcohol ,drugs etc.).
nou ik kan je zeggen dat verlies je ( je kan erop inslaan of schoppen wat je wilt maar deze staat op en loopt verder de enigste manier om hem dan te stoppen is om zijn benen te breken of dood te maken en laat ik jouw nu vertellen dat er bij de "normale" mensen niet 1 is die dit zal doen, let op heb ik het nog steeds over man tegen man situatie hé) ,en dan mag je hopen dat hij in zijn waantoestand niet die doorgeladen pistool in werking zet , of mes trekt of wat dan ook.( vaak zijn het juist de huiselijke dingen die dan ingezet worden bij een confrontatie).
een crimineel die betrapt word doet hele rare dingen, geloof me maar.
of denk jij dat als iemand een inbreker betrapt en zegt ,staan blijven dat de inbreker dan denkt , hé jammer nu moet ik blijven staan,nou ja dat doe ik dan maar.

overigens als men een honkbalknuppel o.i.d. klaar leg onder bed of bij deur heeft staan en deze daadwerkelijk gebruikt men dan ben je alszijnde slachtoffer fout, dan heb je dingen gedaan met voorbedachte raden.
ik ken namelijk een casus waarin dit gespeeld heeft, slachtoffer zegt ,ja maar ik heb die honkbal knuppel daar staan omdat ik altijd een balletje slaat met mijn hond en dat deze dan de bal apporteert.................knuppel word onderzocht en wat blijkt er blijken geen beschadigingen op t e zitten die onstaan bij regelmatig gebruik van "het balletje slaan met hond" , slachtoffer loog dus en werd afweging gemaakt in hoeverre "slachtoffer "nog meer loog en het geen "voorbedachte rade "was. leuk hé rechtsysteem ?

nee ,men zou eens een poosje moeten meelopen met de diensten die op pad gaan hiervoor en dan kijken of men er nog zo licht over denkt.( en dan ziet men ook hoe krom soms het rechtsysteem is).

ik wens niemand toe om ooit in zo'n situatie te belanden , een man tegen man gevecht ,bol van de adrenaline ( en vaak nog wel iets meer dan dat) en dat de 1 vecht voor zijn "rechten" ( die ,hij /zij denkt te hebben en als het goed is onvoorbereid voor eigen rechter gaat spelen) en de ander die probeert zijn situatie te redden en zijn "vrijheid" probeert veilig te stellen.

ps: onder het mom van het valt allemaal wel mee, zo juist gelezen:
HANNOVER - In Duitsland zijn twee doden gevallen door een ruzie om het WK voetbal. In de nacht van maandag op dinsdag overleed een tweede slachtoffer na een schietpartij maandag in een kroeg in Hannover, de hoofdstad van de aan Nederland grenzende deelstaat Nedersaksen
Twee Italianen en een Duitser hadden ruzie gekregen in de horecagelegenheid in de marge van de hoerenbuurt.
De woordenwisseling ging over prestaties van Duitse en Italiaanse voetballers bij wereldkampioenschappen
De 42-jarige vermoedelijke dader schoot volgens de politie de Italianen van 47 en 49 in hun hoofd. De verdachte is voortvluchtig.
Volgens de politie hadden alle deelnemers aan de ruzie alcohol gedronken, zo melden Duitse media dinsdag.

tja het is normaal schijnbaar dat je met een wapen op zak naar het café gaat lekker potje bier drinken, en ja voetbalprestaties zijn zo heilig dat je er niet te licht over moet denken natuurlijk, nee dan schiet je de ander gewoon kapot.

kijk en zo nog 1001 voorbeelden als het moet ,ik weet het, het wijk totaal af van wat deze topic behuist maar waar mij het ff omgaat is dat als men zoiets heeft hiermee aangeduid is dat de dader in kwestie soms in zo'n denkwijze/denktoestand kan verkeren dat men het wapen ( vaak uit eigen onzekerheid of uit eigen bescherming gedragen) ook daadwerkelijk inzet.

of heb ik het mis en gebeurt dit soort dingen hier nooit ,gebeurt alleen in het buitenland natuurlijk,humm dan zijn die dossiers die ik wel eens heb mogen inzien allemaal voor de papierversnipperaar.

zo laatste wat ik hierover schrijft in deze topic ; bonkje nogmaals sterkte en ik ben blij dat je ze niet op heterdaad betrapt heb, jammer van je vogels maar nu heb je alleen wat psychische letsel er misschien aan over gehouden, de vogels zijn vervangbaar.

RobK
06-07-2010, 13:46
Ik denk dat de draad van het verhaal wel duidelijk is. Alles wat we rond en in ons huis hebben kan je verspelen aan koekenbakkers die menen er meer recht op te hebben dan de eigenaar. Hoe één en ander opgelost moet worden weet geen mens. In Amerika zijn zware straffen, veel criminaliteit. Hier hebben we wat minder zware straffen maar toch ook behoorlijk veel last van criminaliteit.

Voor Bonkje (Klaas) en alle anderen die te maken hebben gehad met diefstal van hun vogels is het meer dan vervelend, laten we ons dat wel realiseren.

Voorlopig weten we wel weer voldoende dus we doen 'm op slot.

Groet,

Henk en RobK, moderatoren VogelCafe.