Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eierschaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eierschaal

    vraagje: moet het vliesje wat in het kippenei zit verwijderd worden , voordat ik het aan de vogels geef?

  • #2
    Zou ik hier astublieft een antwoord op kunnen krijgen?

    Opmerking


    • #3
      Ik probeer het altijd wel zoveel mogelijk te verwijderen. Daarna de eierschalen nog even in de magnetron, dan gaan eventuele ziekteverwekkers dood.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Je hoeft het vliesje niet te verwijderen.
          Even in de magnetron is goed genoeg, de eierschaal word er ook iets broos van. (de eierschalen worden bruin/verbranden als ze te lang in de magnetron zitten)
          Het is ook niet nodig om het fijn te malen, de vogels pikken er zelf wel stukjes af.

          Opmerking


          • #6
            oke, eelke
            maar bij mirke pakte haar vogels geen grote stukken eischaal
            dus ik heb het toch even gemalen in de vijzel.
            ik had het idee dat de eireschaal wat harder werd , nadat ik het in de magnetron had gedaan

            Opmerking


            • #7
              zelf doe ik altijd de eierschalen 3 min. in de magnetron.

              laat het vlies er gewoon in zitten, dat lig dan gewoon naast het ei hoor
              dat regelen ze zelf wel.

              allleen geen witte eieren gebruiken, i.v.m. dat ze dan eitjes kunnen gaan stuk pikken, van zich zelf. dat heb ik ook gehoord hoor.

              het is heel leuk om te zien als ze stukjes van de eierschaal pikken.

              Groetjes Petra.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Zelfs de magnetron is bij gekookte eieren helemaal niet meer nodig,daar zijn de bacterieen allang van gedood tijdens het koken.

                  Opmerking


                  • #10
                    Dat is ook een mogelijkheid .maar ik sla een rouw ei kapot,eierdooier en het eiwit eruit.
                    en dan de eierschaal even in de de magnetron. 2 tot 3 min.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                      hallo Peter,
                      is dat bij U een labo/proefstation en nog gesponsord ook,
                      als je ze zelf verbrijzeld dan moeten de vogels het niet meer doen en breng je ze niet op verkeerde gedachten (eiereters) dit laatste is louter theorie,
                      ok dus niet vebrijzelen dus?

                      Opmerking


                      • #12
                        laten we er niet te moeilijk over doen, hou het simpel , het enige waar je voor moet zorgen is dat er geen salmonella meer in zit , klaar.

                        Opmerking


                        • #13
                          Met schuurpapier kun je ook goed je haar in model brengen, maar ik ken er ook die dat te vaak hebben gedaan.

                          Opmerking


                          • #14
                            ga maar lekker verder met experimenteren
                            ik hou het graag simpel

                            Opmerking


                            • #15
                              Al ik eelijk ben ja.......Klopt.maar jij bent begonnen


                              Ik vind het alleen een beetje overdreven , wat je schrijft.

                              Opmerking

                              Working...
                              X