Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eitjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eitjes

    Afgelopen week, ongeveer een week geleden, zag ik ongeveer 3 eitjes in het nestje van mijn japanse meeuwtjes liggen (kunnen er ook meer zijn, maar was moeilijk te zien). Beide ouders broeden samen, of ombeurten heel intensief. Echt heel leuk. Ben benieuwd of en wat daar uit gaat komen. (Vast olifantjes )
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Van de totaal 6 eitjes zijn er inmiddels 3 vanochtend uitgekomen. Ik denk de eerste 3 die gelegd zijn en dan zullen die anderen ook snel uitkomen.
    je hoort de jonkies af en toe piepen, dat is keisnoezig. Ik mocht van moeder heel even in het nest kijken.... KLEIN!!!!!!!
    Lelijk ook!!!!!!
    Maar wel aandoenlijk natuurlijk.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #3
      Gefeliciteerd!!

      Opmerking


      • #4
        Ja ter gelegenheid van deze gebeurtenis hebben we vanmiddag beschuit met gestampte vogeltjes op.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          Inmiddels 4 van de 6 eitjes zijn uit. Ik weet niet of die laatste eitjes nog uitkomen, maar ze zijn wel een flink aantal dagen na elkaar gelegd, dus ik laat ze nog even liggen.

          De jongen die uit zijn zijn gezond, sterk en oerlelijk. Alleen een ouder kan van zo'n jong houden.

          Ik hoop dat ze snel veertjes of dons krijgen, want nu zijn het lelijke aliens en dat is een belediging voor de aliens.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Gefeliciteerd blijft leuk dat jonge spul

            Opmerking


            • #7
              Ja ik heb ook een jong diamantduifje, zelfde dag geboren als de eerste japanse meeuwtjes van dit nest.
              Maar het duifje (ik heb het "smikkel" genoemd, omdat hij enigstkind is en de hele dag lekker bij pa en ma smikkelt), ziet er wel iets leuker uit dan de lelijke kale meeuwtjes hoor.

              Wat een verschil met kippen- en eendenkuikens, die meteen klaar zijn en met moeder mee gaan.

              Maar aandoenlijk is het wel en ik heb de J-meeuwtjes pas vanaf eind mei, dus helemaal leuk dat ze meteen zo goed zijn geacclimatiseerd en zich voortplanten.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking

              Working...
              X